Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKOJEN PERJANTAI

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa tyttö 5vrk ja äiti kalpeana:

http://i108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/IMG_0175.jpg

Vierailija
22/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva on viimeisin masukuva rv 39+4 (tyttö syntyi rv 40+5):

http://i108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/rv3943.jpg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun oli suloinen tyttö MiaMikillä! Vaikka kaikkihan ne vauvat taitaa suloisia olla..

Pitäisi opetella käyttämään tuota photo-mikäsenytolikaan, saisi omiakin kuvia tänne.

Ladie, lähinnä JKL:ää ajattelinkin! Meiltä on sinne sellanen puolentoistatunnin ajomatka, eli ei paha ollenkaan. Pikaisesti katottuna ainakin Mörötin on sieltä päin, ja oli mielestäni muitakin? Olisi mahtava nähdä, ja tosiaan olisi hyvä jos piankin, kun alkaa tuo la häämöttää.. Olisiko muita jotka keskisessä Suomessa haluaisivat treffata?

Tuli taas vedettyä useampi karkki, yäks.. Hirveä himo ja sitten lopputulos on kuitenkin paha olo ja närästys :P

Ihanaa meille tulee huomenna ystäväpariskunta pitkästä aikaa, asuvat niin kaukana ettei kovin usein nähdä. Ovat tod.näk. yötäkin. Piristystä tähän mammalomalaisen arkeen :)

Viipero & Kaapo 36+4 edelleen..

Vierailija
24/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittellee yksi tosi, tosi huojentunut tuleva äiti. =) Vihdoinkin sain nähdä omin silmin, että tuolla masussa on elämää. Vauveli oli alkuun hirmuisen vilkas ja sätkytteli menemään käsillään sekä jaloillaan. Sitten hän päätti käydä unten maille ja saatiin jonkin aikaa herätellä, jotta innostui taas liikkumaan. Kaikki mitat saatiin mitatuksi ja pikkuisella kaikki on hyvin. Seerumiseulontaan en halunnut mennä, koska niskaturvotusta ei ollut juuri ollenkaan.

Sellaista jäätiin vaan miehen kanssa miettimään, jotta la siirtyi muutamalla päivällä mutta silti kätilö totesi viikkojen olevan vähän pidemmällä kuin alkuraskauden ultran mukaan. Päätin siis, että elän sen mukaan kuin tähänkin asti niin ei oma pää mene sekaisin.

Olen niin onnellinen etten tiedä miten päin olisin. =) Ultrasta saatiin yksi aika mainio kuva, jossa pikkuinen ojenteli jalkojaan oikein, oikein pitkäksi. Noita kuvia katsellessa taitaa tämä ilta mennä...

Oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille!

iida-linnea rv 11+4

Vierailija
25/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä täältä töistä näpyttelen, kun kukaan ei ole kurkkimassa olan yli ;)

MiaMikillä on ollut ihanan " sopusointuinen" massu ihan loppuun asti! Kauniisti istui sun vartaloon.

Ja äkkiä omaa napaa: liitoskivut! Luulen nyt tietäväni, mitä ne on. Sattuu kuin olis kymmenen vuoden tauon jälkeen ajanut maratonin polkupyörällä! Eli siis tonne peffaan ja " alapäähän" kovasti kipottelee sellainen hassu kipu, joka tulee nimenomaan kävellessä. Tekee vaan mieli kyykkiä haarakyykyssä, kun jotenkin sen voisi kuvitella auttavan. Istuessa ei tunnu mitään, mutta kävellessä rupeaa heti sattumaan. Onko kellään muulla samaa vaivaa?

Onneksi ensi tiistaina neuvola, saan taas valittaa kaikista uusista vaivoista. Tuntuu että ne tulee tällä lailla rypäyksittäin: edellinen kipuviikko oli noin kuukausi sitten, ja silloin alkoi samaan syssyyn vatsakivut, selkäkivut, supistelut ja raskausarpien tuleminen... Nyt noita supisteluja, liitoskipuja (?), närästystä ja hengästymistä - kaikki ihan melkein viikon sisään tulleet.

Jippii, tänään vika päivä täällä swewatshopissa! Nyt oltu töissä 9h, ja toiveissa on päästä kotiin viimeistään kymmeneltä, eli 13h työpäivän jälkeen... Niin ja kun Amyko kyseli alkuviikosta miten tänne päädyin, niin kv-politiikan opiskelijana sitä tarttuu näihin kansainvälisyyttä hehkuviin projektihommiin aina hanakasti... Tutun kautta kuulin tästä, ja oli ihan pakko hakea pestiä.

Kandi & muhku 29+1

Vierailija
26/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi mun " swewatshopissa" oli siis " sweatshopissa" :)

Vierailija
27/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos MiaMik, kivoja kuvia ja suloinen tyttö teillä!

Hermione pääsee pian uuteen kotiin, onnea siitä! Oma sauna on kyllä ihan ehdoton :)

AA ja muutkin; ihan vinkkinä, jos päätät hoitopöytää alkaa askartelemaan, niin me hommattiin noi levyt jostain puutavaraliikkeestä (Bauhausistakin sas) ihan määrämittaisina, jolloin saatiin myös reunat ympäri nauhoitettuna (siis sitä samaa valkoista ettei näy se puumateriaali) ja kokoonpanossa käytettiin ruuveja ja pieniä kulmarautoja. Ei se ainakaan meille ollut hankalaa lainkaan, tosin me kaksistaan purettiin ja rakennettiin mm. yksi keittiö vuosi sitten kesällä ;))

Ja kaikenlaista muutakin on tehty, nyt alkaakin tämä asunto olla melkolailla " valmis" , joten täytyy keväällä katsella " sillä silmällä" myytäviä ok-taloja ;) Yks varteenotettava oli viime viikolla lehdessä, mutta valitettavasti se ei kyllä nyt sovi mitenkään just tässä tilanteessa... Olis vaatinut täydellisen remontin ym, mikä ei ihan välttämättä olis kivaa Ahaan kannalta tässä vaiheessa ;)

Tylsää kun kaikki puuhaa tapaamisia pitkin Suomea just nyt kun mä en lähiaikoina pääse mihinkään :( Poppiksenkaan kanssa ei keritty tavata vielä, ja nyt ei luultavasti musta oo vähään aikaan lähtemään kaupungille kumminkaan :( No, jos sit joskus myöhemmin... Ja sit keväällä joskus pikkuihmisten kanssa myös! ;)

Heidille oli iskenyt käsityö-inspis ;) Mä kans sukat ja pienet lapaset jo tein, ja jonkinlainen pipo on tekeillä, saa nähdä mitä siitä tulee... Äippä on kuulemma tehnyt potkarit ja jonkun villapaidan tms joten kyllä Ahaankin kelpaa :)

Iida-Linneakin oli käynyt masuasukkia vakoilemassa :) Kiva juttu, että kaikki on hyvin!

Kandillakin alkaa olla työrupeama loppusuoralla tän päivän osalta. Kurjalta kuullostaa sun " kolotukset" , neuvoja en osaa antaa, kun itellä ei oo ollu oikeen mitään " kolotuksia" paitsi ihan parina viimepäivänä jonkinlaista " paineentunnetta" tms alapäässä, Ahaa siellä toivottavasti valmistelee tietään ulospäin ;))

Tuli muuten mieleen, että Amyn tarttis saada provikat tosta photobucketin mainostuksesta, sen verran hyvin meni " mainonta" enskoille perille :DD

Nyt lähden pikkuiselle happihyppely-iltakävelylle miehen kanssa! Raitis ilma piristää oloa kummasti :)

Hauskaa perjantai-iltaa kaikille!

t. Ope ja Ahaa yhä rv 38+4

Vierailija
28/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

merihepalla ja iida-linnealla oli hyviä ultrakuulumisia! Kyllä se on jotenkin liikuttavaa nähdä oma pikkuinen lapsonen siellä touhuamassa :) Ei mikään ihme, jos tippa tulee linssiin.

makkara, olepa tyytyväinen, ettei sulle vielä ole tuota painoa tullut hirveästi. Pääset sitten ehkä helpommin niistä kiloista eroonkin joskus :) Vauva kyllä ottaa omansa, älä huoli. Ja kyllä ne neuvolassa älähtäisivät ja ryhtyisivät toimenpiteisiin, mikäli olisi syytä olla huolissaan.

MiaMikillä ihuna pikkuinen vaaveli :)

Aurora, nauroin täällä aivan ääneen luettueani sun viestin :D Vissiin nuo hormonit pistää pään enemmän sekaisin kuin laki sallii.

Omaan napaseen ei mitään kovin erikoista. 2 viikkoa opetusharjoittelua takana ja vähän jo väsyttää. Kyllä nuo taaperot osaavat tehokkaasti imeä voimat :) Tällä viikolla tuli tilapäisesti yksi uusi lapsi, hieman yli vuoden ikäinen ja se on koko viikon seurannut minua ja hokenut, että " äiti" . Olen sitten yrittänyt selittää, että " äiti on töissä, äiti tulee iltapäivällä hakemaan" koska vaikka tiedän, ettei tämä lapsi mua luule äidikseen, niin silti tuntuu jotenkin pöhköltä, kun kulkee minun perässä, ojentelee käsiä ja itkee että " äitiii" . Mutta oikeasti, on tuolla päiväkodissa aikasta mukavaa olla!

Mies toi eilen minulle ruusun. Ei ollut mitään syytä, hänellä vain kävi sääliksi, kun väänsin niska limassa jotain tiivistelmää sivuainetta varten ja kone temppuili ja olin aivan hermona. Kävi ostamassa ruusun samalla kun kävi kaupassa. On tuo herttainen :) [color=red][size=3]♥[/size][/color] Ei kyllä enää sen jälkeen harmittanut mikään.

Ainiin, tänään täytän vuosia. Eipä tuo kyllä paljon liikuta, ajattelin juhlia vasta sitten kun tulee pyöreitä vuosia (eli kun täytän 30). Tai ehkä sitten kun olen 25. Täytän siis 21. En ole oikein synttäri-ihmisiä. En edes muista, koska olisin viimeksi oikein juhlinut synttäreitä. Joka hetkihän sitä vanhenee, ei tuo nyt niin ihmeellistä ole, että aina täytyisi juhlia ;)

Han ja Rumpali 24+2

Vierailija
29/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, kaikkea pitää juhlia!! Ei mitään luimisteluja vaan kunnon bileet pystyyn! Elämä on ihan tarpeeks kurjaa muutenkin, joten jos vaan voi juhlia, niin kakku pöytään (tai ainakin pullaa). Sitä mieltä olen minä. Meillä tosin juhlitaankin sitten kaikkea, nimipäiviä, ekan naimisissaolo vuoden ajan vietettiin kerran kuussa hääpäiväjuhlaa, kissanristiäiset on järjestetty, oli kummit ja kaikki, jne... :D

Onnea siis isosti!

MiaMikillä on ihan äitin näköinen tyttö, vaikkei olla ku kerran nähty, niin heti tunnistin sun piirteet kun tytön kuvaa katselin. Ihana epeli!

Opella taitaa olla melkoiset puheenlahjat kun aina vaan puhut lääkärit pyörryksiin ja pääset kotiin... Vaan parempihan sitä on kotona olla. Pidetään peukkuja, että olo ei viikonloppuna huonone vaan pääset sitten maanantaina käynnistyksiin, jos on tarvis. Ei tuo sun mahas kyllä hirmuisen iso ole, mutta ihan selkeä vauvamaha kuitenkin! Mä luulen, et mun mahani on suhteessa samannäköinen, mutta absoluuttisesti siis paljon isompi, kun olen niin iso muuten.

kandille on käynyt samoin ku mulle aikoinaan, kun viimeinen kolmannes alkoi, niin naps ku napin painalluksesta alko kaikki vaivat! Ja ainakin omalla kohdalla olo on vaan tukaloitunut. En haluais valittaa, mutta onhan tää käsien tunnottomuus jo ihan syvältä. Kauhulla aattelin tänään, et jos vielä kuus viikkoa pitää kestää, kun päivä päivältä olo on tukalampi. Vaan niin kai se menee...

iida-linnealla ja merihepalla oli ultrat takana, oikein hyvältä kuulosti! Voi, mun pitää vielä 1,5 viikkoa odotella kokoarvioultraa. Tällä itkuherkkyydellä voin vannoa, että rupeen itkeen heti, kun kuvaruudulle tulee mikä tahansa Santerin ruumiinosa...

Heidillä on loppuraskauden energiaviikot vissiin käynnissä. Mua harmittaa, kun mun kypärämyssyn tekokin tyssäs, kun en enää kestä pitää puikkoja kädessä. Onneks tuleva mummo on luvannut tehdä puvun ja pari käytettyä saadaan sukulaisilta.

mykikselle hyvät mökkitalkoot!

tikru, mä täällä jo suunnittelen isoja mammatreffejä tohkeissani... tänään kävi myös yks kaveri 1,5-vuotiaan poikansa kanssa kylässä, oli ihanaa huomata, ettei mua oo kokonaan unohdettu. :) Ei vaan, tiedän, että tää hiljaisuus johtuu kovasti vaan omasta hautautumisesta kotiin, mutta kun on niin väsynyt, ei jaksa pitää yhteyttä niinku ennen. Kiva, että ystävät jaksaa ottaa yhteyttä itsekin, vaikka kaikilla on kiirettä omien kuvioiden kanssa.

Ei kuulostanut kivalta tuo teidänkään mökötys, mä olisin varmaan kans istua nyyhkyttänyt lautaseni kanssa... ;)

Hermionelle onnea uuteen kotiin, mäkin oon viime aikoina kaipaillut saunaa, kun meillä ei ole enkä enää pääse kuntosalillekaan saunomaan. Täytyy varmaan lähiaikoina muuttaa veljen kämpille saunomaan, että saadaan tää yks masukki savustettua suosiolla ulos.

poppikselle pirteitä odotuspäiviä siskon kanssa! Me on varauduttu siihen pyykkivuoreen nimenomaan sillä kuivausrummulla. Oon ihan varma, et meidän kakkakone kakkii viidet vaatteet päivässä (ihan ku meillä olis enempiä vaatekertoja ees kaapissa...). Imetysopetuksessa kerrottiin suurinpiirtein samat asiat ku äitiyspakkauksen Rinnalla-vihkosessa. Ei siis mitään uutta. Plussaa annan kyllä neuvolatäteille siitä, että korostivat positiivisuutta ja käskivät unohtaa ongelmat, niistä puhutaan sitten tarkemmin, jos niitä tulee. Ja sairaalassa kannattaa kuulema aktiivisesti vaatia imetysopetusta, silloin sitä saa mutta muuten voi unohtua kiireisiltä hoitajilta.

Joo, uliseminen on ihan kivaa, jos se pysyy aisoissa, mutta viime aikoina se on tuntunut enemmän rasitteelta ku purkautumiskeinolta. Mutta tän päivän juttelut ystävän kanssa helpotti tosi paljon, nyt on olo ihanan iloinen!

Auroralla tosiaan on ollut raskausdementiaa! Mä just totesin kaverille, että jos olisin taiteilija tms. tosi luovassa ammatissa oleva, mä en olis saanut tänä vuonna mitään aikaiseksi. Mun päässä ei oo yhtään ajatusta, jos joku vaikka kysyy mitä vois laittaa ruoaksi. Täysi tyhjyys vaan kolisee... Jokaisella omat oireensa!

SS:lle ja Hermionelle vielä paranemista flunssasta!

Sit omaa leveää ( . ):

Turvotus ++++++

Väsymys +++

Mieliala muuten +++

Nälkä --

Jano ++

Huono olo +

Supistukset ++

Muuten menee niin ku ennenki. Mies vei syömään palkkapäivän kunniaksi. Sain hoidettua pari asiaa, jotka on roikkuneet päivätolkulla. Bueno!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

-Osse ja Santeri rv 36+2

Vierailija
30/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun Hanille synttärionnittelut!

Meillä just tänään mies ilmotti, että on varannut auton vuosihuoltoajan maakunnasta just mun synttäripäiväksi muutaman viikon päähän. Eli siis kun luultavasti joudun itse olemaan sillon duunissa niin ei varmaankaan synttäreitä juhlita ajallaan. Mutta eipä se mua haittaa. Juhlitaan sitten vaikka yhteisiä synttäreitä, kun miehellä on isänpäivänä syndet. Ja autohuolto varattiin maakunnasta siksi kun siellä on niin paljon halvempaa huollattaa (ja kaiken lisäksi appi tuppaa yleensä maksamaan ne huollot siellä).

En tiedä, muistaako kukaan enää, kun aiemmin syksyllä valitin pomosta joka meinasi evätä palkankorotussuunnitelmat raskauteni takia. No tänään se sitten tuli kertomaan, että korotusesitys meni läpi ja liksa nousee marraskuun alusta :) Ei se äippärahaan vaikuta mitenkään, mutta kaikki kuitenkin extraa ja kun työnantaja maksaa 3kk täyden palkan mammiksen alussa niin vähän enemmän extraa. Kannatti siis taas pitää puolensa!

Mä oon tällä viikolla ollu tosi väsyny, ku mies on iltavuorossa ja mulla sen takia unet jääny tosi vähiin ku en osaa käydä nukkumaan ennen miehen kotiutumista. Tai osaan, mut sit herään ku se tulee ja sit en saa uudestaan unta. Tänäänkin sitten nukahdin puolentoista tunnin päikkäreille tohon sohvalle eli eipä tule uni illalla. Onneksi huomenna on vapaapäivä.

Käsityöprojekteista pari sanaa... Mulla on vaavin villapuku tekeillä. Ollut jo pitkään mutta vasta nyt alkanut vähän edistyä. Toivottavasti saan koko setin tammikuuksi valmiiksi. Ompelujuttujakin pitäis tehdä mutta tosi aikaansaamaton oon ollu. Tiedä sitten vaikuttaako nuo työkiireet siihen ettei kotona enää jaksa. Viikkosiivouskin jäi taas huomiselle noitten päikkäreitten takia.

No joo, taas tuli kovin minä-minä-tekstiä. Ihanan rentouttavaa ja virkistävää viikonloppua kaikille!

t. Essi, rv 24+3 (ensi viikolla eka valmennus ja toka lääkärineuvola!!)

Vierailija
31/31 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vastata siihen Hankasalmen matka-juttuun. Eli matka sinne päin meni muuten ihan hienosti (eli neiti nukkui koko matkan), paitsi vaajakoskella piti ABC:llä pysähtyä imettämään hetkeksi. Takasin päin tullessa neiti nukkui ihan koko matkan! =) Eli ajotukset oli kohdallaan..

Varuilta keitin tutit matkalle mukaan (vaikka ei niitä muuten vielä sillon käytetty) ja sillon vaajakoskelta kun jatkettiin matkaa, niin piti hetkeksi se neidin suuhun tupsauttaa että sai unen päästä kiinni... Olis muuten halunnu olla vielä tissillä ilmeisesti, mutta oli enää niin lyhyt matka jäljellä ja kotona sai sitten rauhassa syödä loppuun, ni sillä sitte päätin tutin laittaa...

Eli siis ihan rohkeesti vaan matkustamaan. :)

Burde ja Penni (3vkoa)