ENSKOJEN PERJANTAI
Öinen pinon avaus...ja linkki eiliseen
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8575880&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (31)
Eilen oli sitten se pitkään odotettu ultra ja hyviä uutisia tuli!! Masussa näkyi pikkuinen (1 cm pitkä!) otus, jonka sydän sykki kovasti ja saatiin myös kuunnella sydänääniä! Voi että se oli suloisen kuuloista ja näköistä. Tippa silmässä siinä molemmat oltiin. Saatiin myös mukaan kaksi kuvaa juniorista ja toinen skannattiin ja lähetettiin heti isovanhemmille. Siinä sitten illalla puhelimessa ihmeteltiin tätä pikkuista ihmettä. Ei sitä kyllä vielä mitenkään osaa uskoa että se pikku sydän lyö nytkin koko ajan tuolla jossain! Ihan uskomatonta.
Muutenkin kaikki näytti oikein hyvältä, ei ollut mitään verihyytymiä tms ja koko vastasi minun kierron ja ovistestien mukaista, eli neljä päivää vähemmän kuin menkoista laskettuna. Käytän nyt vielä kumminkin tuota isompaa rv-lukemaa ainakin ensi viikon neuvolaan asti ja katson kumpaa ne siellä haluavat käyttää. (kun onhan se kivemman näköistä kun on muka enemmän päiviä, heh ;) Tosi helpottavaa oli lääkäriltä kuulla, että tässä vaiheessa kun kaikki näyttää hyvältä, on keskenmenon riski enää tosi pieni, vain muutaman prosentin luokkaa! Täällä ollaan kyllä nyt ihan onnessaan! =D
Vielä voisin vähän koittaa jotain muutakin ajatella ;) Eli Larskulle oikein paljon tsemppiä synnytykseen! (vaikka varmaankin olet jo kyllä lähtenyt sinne) Ja Makkaralle pikaista paranemista toivotaan! Paha räkätauti on kyllä ihan karsea vaiva! onneksi sentään Pikkunakki on hengessä mukana :)
T: Meriheppa rv 7+6
[color=#B22222]Perjantai taas! Eilinen matka oli sen verran rasittava, että kun pääsin töistä kotiin niin menin samantien nukkumaan. Oli mukava nähdä kaveria ja sain ison kassillisen piniä vaatteita mukaan sieltä. Mä yritin kyllä väittää, että ei tollasia määriä kukaan tartte, mutta kun niitä pitää kuulemma vaihtaakin ehkä monia kertoja päivässä!!! Ootteko te muut muka varautuneet moiseen pykkäämiseen?! =D
Talviulkoiluun oli tullut jotain linkkejä ja neuvoja. Miksi teillä on jo linkkejä vauvanhoitoon?! Mä en oo yhtään valmistautunut!!!!!! =D
Larskulla oli hyviä uutisia lääkäristä ja taisi niistä innostuneena lähteä jo synnyttämäänkin? =) Näin se käy!
Osse! Kerros nyt mullekin mitä imetysopetuksessa opitaan! Ja eikös oo mukava välillä ulista kaikesta kun mies lohduttaa vieressä? =)
Meriheppa voi taas huonommin =( Mutta ultrassa käyminen varmaan helpotti kovin! Mukavaa, että pienoinen löyty ja kaikki vaikuttaa hyvältä! =)
Ladiekin oli käynyt ilmoittelemassa itsestään! Kestovaippoihin en varmaan ala..tuntuu, että tekemistä riittää ihan kertakäyttösilläkin..=)
AA:n kuivausrumpu on ollut esillä. =) Meille ei sellasta ainakaan tähän kämppään mahdu, mutta pitääpi alkaa kans ruikuttaan heti kun muutetaan! =)
Makkaralla jaksamista räkätaudin kanssa! Tänäänhän näetkin taas miehulin niin se voi hoitaa sua? =)
Olikohan opella tänäänkin joku lääkäri tahi kontrolli tahi joku? Mäkin ihmettelin sitä käynnistystä, mutta onhan sulla ens viikolla jo 39 täynnä..ja jos se on kummankin parhaaksi..Ihan älytöntä, että pääset ehkä jo ens viikolla näkeen Ahaan!! =)
Katsoin eilen niitä laiva-aikatauluja Saksasta ja nyt on niin, että mies tuleekin aikasintaan sunnuntaiaamuna! Pylly sentään! =/ onneksi systeri tulee käymään Turussa viikonloppuna niin huominen menee sit sen kanssa tarinoidessa..Vielä 2 yötä odotella tuliaisia! =D ikävä alkaa kyllä jo painaa..Huoh.
Ikävä ei silti oikeuta lintsaamiseen siivouksesta! Nyt siis hihat heilumaan ja koti puhtaaksi. =) Perjantait on yleensä mun lempipäiviä, mutta nyt vaan toivon, että menis äkkiä ohi..=)
Ihanaa päivää kaikille! Viikonloppu alkaa just! =)
t. poppis ja räpätti rv25+2
Makkara: Saat tulla lainaamaan meitin rumpua jos iskee liika ahdistus¿hih
Mulla painoa näyttäisi tulleen 23+3nelisen kiloa, nyt viikolla 30+6 painoa on tullu 9 kg,
Lääkäri veikkasi noin 14 kiloa yhteensä saas nähä, tällä karkin syömisellä tulee 100 nimimerkillä eilen 3 munkkia putkeen.
Ei sussa mitään vikaa oo, masuasukki vaan vie sulta energiaa ja siksi ei paino nouse.
Kyllä ne neuvolassa sanoo sitten jos ei ala tarpeeksi paino nousta, ja on sulla vielä aikaa.
Larsku lähtee sairaalaan tai on varmaan lähtenyt jo, voi hitsi miten jänskää.
Kandi: Joo mulla on poikamaha, mä oon päässy jo monelle sanomaan kun ovat todenneet että sulle tulee poika, että eipäs tuukkaan lälläslää vaan tyttö.
Aikalailla se on ihmisen kropasta kiinne mihin suuntaan se masu kasvaa, ja ehtiihän tuo mulla levenemään vielä vaikka kuinka varsinkin jos tuo neiti meinaa asua tuolla lopun ajan poikittain.
Mä jouduin kanssa joskus maksamaan armaalle opintotukikeskuskselle 10 000 markkaa takaisin, koko vuoden opintotuoet ja asumistuet lähes, niin ja tietty korkojen kera.
Mä en ees lopettanut koulua kesken vaan valmistuin ihan normaalisti keväällä, menin siitä sitten suoraan töihin, tienasin vaan perskules liikaa sitten loppuvuonna.
Perseestä koko opintotukisysteemi sanon mää !!!!!!
Poppiksen mies ei meinaa kotiutua sitten millään, nyt soitat sinne laivayhtiöön ja sanot niille että laittaa isommat höyryt päälle sanot että sulla on ikävä ja haluut HETI nähdä tuliaiset, luulis auttavan¿..tai sitten ei¿
Töitäkin pitäis tehdä........
ai niin huomenna tarttis taas lähteä metsästämään sitä lipastoa/hoitopöytää, ahistaa jo valmiiksi ajatus mutta pakko mikä pakko, onneksi mennään tohon varistoon ja jos niistä huonekaluliikkeistä ei mitään löydy niin mää marssin johonkin lastentavarataivaaseen joita siellä riittää ja ostan kaikkein hienoimman ja kalleimman mitä ikinä löytyy, ihan vaan kostoksi kaikille huonekaluliikeille joilla on ihan paska valikoima !
Eilen ostettiin itkuhälytin ja korvakuumemittari, mies mittaili mun, omat ja koirankin korvat ja totesi että mä olen kaikkein sairain medän porukasta, kun lämpöä oli 36.8, koiralla ei ollu kuulemma kun 34 astetta, mutta tais korvakarvat vähän laskea lämpöä, sillä 34 olis melkein kun kuollut !
Neidinkin lämpöä mitattiin masun päältä.
me muuten kokeiltiin sitä fikkarijuttua, laitettiin lamppu masunpäälle ja hetihän tuo alkoi jumpsimaan siihen viereen niin että fikkari pomppi 5 cm ilmaan...ja miehellä oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hauskaa ( miehillä on omituinen huumorintaju )
No niin jos sinne töihin sitten koittaisi taas !
AA ja neiti 30+6 ja enää tosi vähän matkaa äitiyslomaan !!!
Ihanaa!! Viikonloppu edessä... Äiti tulee tänään yökylään ja huomenna lähdetään aamulla valkkaamaan laattoja meidän suihkutilaan. Muuten talo siis suht valmis mutta toi sauna/suihkuosasto tekemättä:(
Mä olen jotenkin tulossa vanhaksi tai jotain... Keskiviikkona työkaverit huomasi puoli neljän aikaan (eli vasta päivän lopussa) että mulla on eri paria kengät. Toisessa jalassa oli musta saapas, ja toisessa musta avokkaan tyyppinen varreton kenkä. Ja niissä eri malliset kärjet ja jopa vähän erikorkuinen korko. Ja mä olen tyylikkäästi kävellyt eriparikengissä koko päivän:( Onneksi oli pitkät ousut jalassa, ettei näkynyt kuin kengän kärki. JA tänään aamulla työkaveri kysyi, mikä lappu sulla tossa paidassa roikkuu? No, mulla olis it neule väärinpäin saumat ulospäin ja kokolappu niskassa + pesulappu kyljessä vilkkui... Siis voi kiesus, miten tää on mahdollista?! Lupasivat nyt pitää mua silmällä ja tarkistaa aamuisin varustuksen:)
Meriheppa, mukava kuulla että kaikki oli siellä hyvin aj sydän jumputti:))
Larskulle tsemiä näin telepaattisesti!!
Kaima, kivalta kuulosti teidän fikkarileikit, jotenkin niin " miesmäistä" =)) Mä muuten löysin hoitopöydän, niinkuin taisin sanoakin. Siinä taitaa olla joku 95cm korkeudella se hoitotaso, ei tartte mun eikä miehen kyyristellä. On Unisatu sarjaa. Nyt mulla sitä sarjaa pinnis, hoitopöytä/lipasto ja vaatekaappi (sellanen kiva 140cm korkea lasten malli) Ihqut:)
Ei, nyt täytyy ruveta hommiin, mukavaa perjantaipäivää kaikille ja Poppikselle siivousintoa!
Aurora + Poitsu 20+6
kuulostaa kivoilta noi sun kalusteet, kertoisitko tyhmälle joka yritti googlettaa että mistä moisia voisi saada, unisatu hakusanalla tulee vaan unisatuja......... ja 345688245 muuta hakuosumaa.
Jos vaikka sopisi siihen meitin möhkösänkyyn tai vaikka muihin kalusteisiin.
Kaimaani
Laitoin sulle meilillä tietoa kalusteista, linkin ym. Olethan töissä että pääset sen lukemaan?
Penni nukkuessa lueskelin teidän kuulumisia... Silmiin pisti toi Tampereen seutulaisten tapaamiskuviot. Ite oon miettiny ihan samaa, että vois nää meidän seutulaiset vaikka tavata ihan keskenäänki täällä tampereella -> niin odottajat kuin vauvan jo saaneetkin... :)
Ladie kyseli kestovaippailijoiden perään. Mulla oli suunnitelmissa raskausaikana, että kokeiltas sitä.. ja ostinkin sitten kaikenlaisia vaippoja kokeiluun. Vauva on nyt 3vkoa vanha ja tasan kerran on ollu kestovaippa päällä ja sillonki sattu just tekee ennätyskakat, jotka tuli sitten lahkeista ja kaikista pihalle.. Sen jälkeen oon kerran meinannu laittaa kestot, mutta en yksinkertasesti osannu laittaa sitä vaippaa kiinni, ni jäi laittamatta. =D Mut siis suurin syy siihen miks kestoilu on jääny, on se että meidän neiti on ollu niin rimpula, että newborn kestotkin on tuntunu isoilta ja Liberon vaipat helpoilta ja käteviltä. =)
Mies tuli just kaupungilta... Sillä on kuulemma tuliaisia. =) Pitää mennä kattoo mitä... Moi moi.
Burde ja Penni (3vkoa)
PS. Penni oli neuvolassa tiistaina 3490g ja 53cm! Eli hienosti neiti kasvaa... Osa vaatteistakin on jääny pieneks. =)
Viikko on ollut niin työntäyteinen ja ylitunteja on tullut, etten kerta kaikkiaan ole jaksanut edes joka päivä lukea mitä teille kuuluu. Reilun viikon olen myös nukkunut tosi huonosti, joten väsymys on aika moinen.
Tänään olisi ultra iltapäivällä ja se kyllä jännittää jo valmiiksi ihan kauhean paljon. Tulen kertoilemaan oliko kaikki ok kunhan on reissu tehty.
Merihepan kuulumiset oli oikein ihania. Varmasti tuntui kerrassaan mahtavalta nähdä pikkuruinen sydän lyömässä hurjaa vauhtia.
Makkaralle toivon pikaista paranemista. Lepoa, lämmintä juotavaa ja villasukat jalkaan! =)
Kello on sen verran, että taidan laittaa jotakin ruokaa ennen kuin mies kurvaa kotiin hakemaan mut. Onneksi pääsee mukaan. Yksin en sinne ultraan varmaan uskaltaisi mennä...
Palailen siis illemmalla,
iida-linnea 11+4
Tänään on ihan huippukiva päivä. Ukkoni tulee jo ennen kahta töistä ja sitten käymme allekirjottamassa vuokra sopimuksen uuten kämppäämme. Eli kuun lopussa pääsemme muuttamaan isompaan kämppään, siinä kämpässä on oma sauna ja mä odotan sitä niiin paljon. Ja sitten käymme ostelemassa pojulle kaikkea tarpeellista.
Ainut vaan että mullekin toi flunssa on lujaa iskemässä. Makkaralle paranemisia, toi sun flussa kuulostaa ihan kauheelta. Mulla on kanssa kurkkutäynnä räkää ja nenä tukossa. Ei auta muutaku kärsiä, onneks mulla on panadol hottia jo valmiina kotona.
Merihepalle paljon onnea siitä " sentin otuksesta" . Se on ihana tunne tajuta että joku sitkeesti kasvaa sisällä. Itsellä tuli niin vahvasti kyyneleet sillon silmiin kun kuulin pojun ekat sydämmen sykkeet. Nyt herkistelen aina välillä kun poju potkii.
Auroralla kuulu olevan raskausajan dementiaa. Mä oon kanssa nykyään ihan pöhkö enkä tunnu muistavan mitään. Anoppi sanoi lohduttavasti että synnytyksen jälkeen se vaan pahenee. Tosi kiva. Mun ukko on välillä ihan helisemässä mun kanssa kun en muista tehä jotain päivän selvää asiaa.
Mä tulisin kanssa mielelläni mukaan jos meinaatte tehä tänne Tampereelle jotain tapaamista. Mulla ei oo noita paljon noita kavereita jotka olis lapsen hommaus puuhissa. Mun kaikki kaverit on vaan opiskelemassa tai ei oo muuten hommasta kiinnostuneita.
T: Hermione ja poju rv 24+1
Makkara oli ollut yökyöpelinä liikkeellä Mä oon viime aikoina harrastanut öisin kanssa monenlaista muuta kuin nukkumista, vaikkakaan sängystä en oo jaksanu lähteä liikkeelle ;) Viis kertaa yössä vessaan ja sitä rataa ;) Mutta popsi nyt paljon valkosipulia että tauti lähtis pois! Onneksi sulla oli seuraa yöllä Eikä se mitään, jos ajatuksissas juttelet piikunakille, mä ainakin kotona juttelen ääneenkin... muualla pitää koittaa vähän välttää ihan ääneen puhumista ;)
Meriheppa oli ultrassa nähnyt pienen sydämen sykkeen! Aika huikeeta, onnea!
Poppiksen odotus vaan jatkuu, mut onneksi saat siskon kaveriksi viikonloppuna! Tuliaisten onkin sit syytä olla oikein spesiaaleja, kun niitä näin joudut odottamaan ;)
Ladie oli innostunut kestovaipoista. Meillä on ajatuksena lähteä alkuun ainakin ihan kertiksillä, mutta periaatteessa noi kestotkin hieman mua kiinnostais, joten voipi olla että sit jossain vaiheessa sotkeennun osaksi niihinkin. Kunhan nyt muuten saa ekaks kaikki rutiinit kulkemaan
AinoAuroralla oli vieläkin hoitopöytäongelmia ;) Toivottavasti huomenna löytyy, ja jos ei muu auta, tee ite kuten me Voisin koittaa laittaa muutaman kuvan meidän systeemistä jonnekin tänään... Katotaan kuinka onnistuu ;)
(.) Melkeen taas jouduin osastolle tänään Aamulla oli käynti äitipolilla ja pikatestissä valkuainen näytti kahta plussaa... Mutta onneksi oli järkevä kätilö vaihteeksi vuorossa ja päästiin myös lääkärin juttusille, niin sain neuvoteltua ¿lisäaikaa¿ ainakin viikonlopun ;) Kun oma olo ja vointi on edelleen muuten ihan mainio, ei tunnu mitenkään huonolta tms. Eikä Ahaallakaan ollut mitään hätää. Joten sain neuvoteltua, että lepään kotona ja käyn taas huomenaamulla päivystyksessä käyrillä ja verenpaine mittauksessa ja pissanäytteellä. Jos tilanne on ennallaan, saan tulla vielä kotiin ja maanantaina sit pitäis mennä lääkäriin ja jäädä osastolle, että aloitetaan käynnistely... Voi kun viikonloppuna tapahtuis jotain, ainakin edes sen verran että synnytys käynnistyis jo pienestä vihjeestä...
Kotiinpääsyyn tänään kyllä varmaan vaikutti osaltaan että mies oli myös taas mukana, ja vakuutteli myös vahtivansa mua ja Ahaata viikonloppuna Kai se sitten kokonaisuuden kannalta on viisainta suostua vaan siihen käynnistämiseen/ osastolle jäämiseen maanantaina... Ainakin lääkäreitten ja kätilöitten mukaan kun moinen toksemia voi pahentua äkillisestikin, mikä tietysti ei olis hyvä juttu :/ No, johan maanantaina on 39 viikkoa täynnä, ettei se nyt sinänsä niin paha ole... Mutta kun itse on henkisesti asennoitunut, että vasta joskus 23.10. jälkeen jotain voi tapahtua ja ei tän näin kuuluis mennä No, pitää varmaan viikonloppuna harrastaa ahkerasti seksiä, jos se tehois ;) Hirveesti ei kyllä muuten uskalla ¿urheilla¿, kun kerran ohjeena oli levätä ja ottaa tosi rauhallisesti... Mieluummin kuitenkin kotona kuin osastolla!!!
t. Ope + Ahaa rv 38+4
Mä luulen että nyt onnistuin ;)
Eli kuvia Ahaan nurkkauksesta sekä meikäläisestäkin pari, älkäähän pelästykö ;)
http://s85.photobucket.com/albums/k79/ope01/
t. Ope ja Ahaa taas...
jahas, viikonloppu se vaan lähenee... eipä sitä viikonloppua kyllä tälleen kotona ollessa huomaa kuin korkeintaan siitä että mieskin on enempi kotona. tänään heitin sen aamulla töihin, ja sit kävin salilla, ja nyt kotona.
burdelta piti kysellä että miten teidän neiti jakso matkan hankasalmelle? kun mies eilen kyseli että kai me sitten vuodenvaihteen jälkeen mennään kanssa hankasalmella käymään näyttääs pikkusta hänen isälleen. sanoin tietty että tottakai! mut siis miten teillä?
makkara: kovasti näytti tutuilta sun ostokset:) salilta palasin kodin ykkösen kautta, ja mukaan tarttui pari leffaa, suklaata ja seiska. nyt on tullut tavaksi aina loppuviikosta ostaa seiska, nimim. mulla ei ole omaa elämään, kurkataan oisko muilla. kuulostaa tutulta tuo sun flunssa, mies on ollut ihan tukkonen koko alkuviikon, nyt jo helpottaa. en raaskinut häntä sitten hulluille päivillekkään pakottaa, kun ois muutenkin ollut tooosi innokkaasti sinne lähdössä. tuo sun mies kyllä luo täällä muille miehuksille paineita kun sua noin hemmottelee:)
meriheppa on nähnyt sananmukaisesti pikkuisen ultrassa:)
poppis: eikö se mies nyt millään meinaa kotiutua? höh!
osse: sullehan varsinainen kaveripiiri syntymässä:) puhuit siitä mieheen kohdistuneesta hormonimyrskystä. näin meillä: sain eilen sitten haravoitua, siivottua vaatekaapin, pestyä pyykkiä ja tiskejä. mies kun tuli töistä niin nukkui puolitoista tuntia. heräsi just ennen kuin lähdin nyrkkeileen. pyysin että kattois pakastimesta jotain ruokaa siihen kun palaan. no sit kun tulin niin hän oli löytänyt pakastimesta kanaa ja riisiä jota sulatteli. valitteli vievän pitkän ajan, oli kuulema jo puol tuntia yrittänyt sulatella ruokaa. sitten ihmetteli et on kumma kun hän joutuu vielä työpäivänsä jälkeen kotitöitä tekeen ja minä vaan lähden nyrkkeileen. ja siinähän se. meillä myrskyt ei oo äänekkäitä, vaan yleensä jompikumpi alkaa ittekseen murjottaan ja itkeen. niinpä mäkin sitten aloin nieleskeleen siinä syödessäni, kun oikeesti tuli tunne että mä oon tänään kerrankin jopa oikeesti tehnyt hommia kotona. ja toi nyrkkeily on mun ainoo säännöllinen ohjelma jossa tapaan ihmisiä, kun en työkavereitakaan nää. sitten lopulta sain miehelle sanottua että kyllä mä oon oikeesti tänään tehnyt kotona jotain, en vaan istunut koneella, ja hän ei meinannut ees tajuta mistä puhun eli ei muistanut sanoneensa moista. noo... meni siitä sitten hetki nyyhkiessä, mutta saatiin puhuttua.
ja sitten mies vielä sanoo mua herkkikseks, ihme juttu...
aa: löytykö mitään kodinykkösestä? mä löysin vaan yhden pyyhkeen. vai että oli filkkari-juttu toiminut teillä? pitäisköhän tuota testata... teillä ostosviikonloppu tulossa? meillä " onneksi" hoitopöytä ja sänky tuolla simppiksen huoneessa jo kasassa...
aurora: jos sua vaivaa ettei massu kasva eikä pikkunen liiku niin nyt on ainakin todiste raskaudesta-> raskausaivot:) kuulostaa kivalta toi sun pukeutumistyyli:)
ykkösope oli taas lääkärissä käynyt. oota vaan, kun päästivät sut viikonlopuks kotiin niin varmaan päättää pikkunen silloin tulla;) naurekelin muuten noille kuville. kun mulla ei oo mitään tankokaappia simppiksen vaatteille, niin samanlailla roikkuu haalarit pinnarin reunassa:)
juu, täällä yks innokas tampereelle kahvitteleen,eipä näissä mun päivissä paljon muutakaan oo...
tikru ja simppis 29
ope:Ihkun hoitopöydän olitte tehneet, voipi olla että jos mieleistä ei löydy niin teen vaikka ite sitten sellaisen kun haluun.
Mä ostin itelleni jalkalistojen hiomista varten sellaisen hiomahiiren, ehkäpä sillä voisi vaikka keksiä jotain tekemistä voihan sillä naulatakkin jos vaan hakkaa tarpeeks kovaa ( siis mulle ei saa antaa mitään työkaluja jos haluaa ne ehjänä takaisin. )
Tikru:löysin kun löysinkin sieltä anttilasta sen roskiksen yläkerran vessaan joka muuten vihdoin valmistui eilen, oli ihanaa laittaa pyyhkeet paikalleen kun homma oli hoidossa.
ostin myös tiskiainetta 2 yhde nhinnalla vaikka mies ei ihan ymmärtänytkään miksi käsitiskiainetta kun meillä on konekkin.....mutta kun halvalla sain :D
Niin ja tietty se itkuhälytin ja korvakuumemittari ostettiin.
Päivänjatkoja kaikille,
Ope, tosi hyvä että kuuntelivat sua ja pääsit vielä viikonlopuksi kotiin! Nyt roppakaupalla suppareita sinne että käynnistely sujuisi sitten helpommin (tai jospa Ahaa päättäisikin ihan itse syntyä ennen " pakkotoimia" .)
Ajatella, pian sullakin on oma vauva sylissä =)
Ahaalla oli hieno nurkkaus, kyllä siellä kelpaa sitten köllötellä. Kiva nähdä enskojen omakuviakin, konkretisoi paljon teidän " olemassaoloa" . =)
Makkaralle ja Hermionelle pikaista paranemista flunssasta!
Makkara, mullahan paino alkoi myös nousta vasta rv 20 jälkeen, ja on siitä lähtien noussut tasaisesti 100-600g viikossa (useimmiten tullut n.500g/vko). Eli ei lähtenyt mitenkään hurjaan nousuun. Eikä raskausarpia ole tullut, mutta se johtunee hyvistä " geeneistä" , äidille ei ole tullut arpia raskauksissa.
Merihepalle onnittelut ihanista ultranäkymistä!
Iida-Linneakin odottaa ultraan pääsyä, tsemppiä sinne, toivotaan että kaikki hyvin!
Poppiksella yksinolo vaan pitenee.. No pian se on taas sunnuntai ja mies kotona :)
Tuli mieleen, että missäköhän Siru on, ei ole näkynyt pitkään aikaan..?
Tapaamista on taas järjestetty kovalla tohinalla, hienoa kun täällä on näin aktiivista porukkaa :) Harmi että tuo pk-seutu on niin kaukana että en sinne pysty kyllä lähteä. Täällähän oli muutamia muitakin keski-suomen tienoilla vaikuttavia enskoja, eiköhän mekin joskus jotain tapaamista kehiteltäisi?
Neuvolakuulumisia eiliseltä, eli rv 36+3:
Paino +438/vko (yht. nyt 7.1kg)
Ei turvotuksia
RR 110/60
Pissa puhdas
Hb 135 (lähtötaso saavutettu :)
Sf 32 (lähellä keskikäyrää, hitusen alle)
Tarjonta PT
Syke 132, liikkeet ++
Elikäs oppikirjamaisesti raskaus etenee (mistä saan olla tyytyväinen), lukuunottamatta tuota " pientä" epäkohtaa eli tarjontaa..
Nyt ruuanlaittoon, nälkä jo kurnii mahassa..
Viipero & Kaapo rv 36+4
Tulin tänne hätäisesti toivottamaan teille oikein ihanaa viikonloppua!
ainaksi Larsku tais mennä synnyttämään, toivotaan niin :)
Opella oli kivat kuvat masusta, olipa kiva taas nähdä jonkun naama :)) tsemppiä Ahaan kanssa, josko pieni lisäaika tuo kunnon supparit kehiin!
Merihepalla oli iloisia uutisia ultrasta, pieni sintti siellä uiskenteli, onnea!
Makkara kärvistelee flunssan kourissa, koetahan kestää! Harmionella sama ikävä lentsu...eikun lämmintä juomaa ja ukon kainaloa!
Auroralla taisi olla sitä tuttua dementiaa...onneksi saa aika paljon anteeksi näin raskautuneena :)) mullakin pätkii niin, ettäs meinaa välillä poru tulla :)
kääk...nyt en muista mitä muuta kivaa oli tapahtunut! Palailen aikaisintaa sunnuntaina lukee teidän juttuja, mökki kutsuu talkoisiin :)
Mykis ja Hippis 23+6
No mä heti tartun tohon Viiperon ehdottamaan Keski-Suomi-tapaamiseen... en nyt tiedä, tarkoititko kirjaimellisesti Keski-Suomea vai vaan pk-seutua pohjoisempaa aluetta... Mut mä olisin ikionnellinen jos edes parin enskan kans saatas kahvittelut aikaan täällä Jyväskylässä!!! Aika vois olla piankin. Oliks meitä muita?
Ope, sulla on niin sutjakan näköinen masu! =) Voi että kun mä saisin ne kuvat nettiin nyt pian, näkisitte mun pallon. Ja me ollaan viikoilla 32+1! Hirmu masu siis jo nyt. Kuten sanottua, mun vatsalihakset eivät ainakaan ole olleet tiukkoina tiellä, kun oon niin epäurheilija kuin vain mahdollista. Toisaalta ei liikakilojakaan, joten masu on tossa edessä ja tilanne ihan kuin AinoAuroralla, että kaikki sanoo sitä " poikamasuksi" . No lällää, samahan se on tilanne täälläkin että ainakin ultranneen lääkärin mukaan pikku-L on todellakin pikku Leidi, ja siihen viittais mun mielestä vauvelin rauhallisuuskin jne. Onkohan mahdollista, että la onkin laskettu ihan päin peetä ja vauvan kuuluis syntyä jo kuukauden päästä? Hm!
Niin joo, ja ope, muistin kyllä eilen kirjoitettuani, että sulla tais olla niitä myrkytysepäilyjä. Se tietysti tekee tuon käynnistämisen suositeltavaksi. Paljon jaksamista ja onnea matkaan sinne! Uskomatonta, miten aika menee!
Burde, niistä kestiksistä vielä: Ruskovillalla on sellaista pikkuriikki-mallistoa olevia villahousuja, joiden sisään pannaan taiteltu harso... Harsoja ja villahousuja mäkin olen aikonut aluksi käyttää ihan sen takia, että pienellä vauvalla ne on helpot ja mukavat ja kai aika hyvin pitävät. Nuo muotoon ommellut on tosiaan varmaan väljiä aluksi. Harso siis origami-taitoksella vauvan päälle, näpsyllä edestä kiinni ja villahousut päälle! :-) Mut en halua nyt miksikään kestoilu-profeetaksi täällä ruveta, olkoon. Mut jos joku haluaa jotain pohdittua tietoa asiasta tai pohdiskella asiaa yhdessä, niin mä olen kyllä ainakin tällä hetkellä vannoutunut kestoilija! =)
No. Koko puolitoista gradulle varattua tuntia on mennyt netissä... Hyvä! :-P Nyt on kyllä Perjantai. Me otetaan beben kanssa tänään rennosti, parin alkoholittoman oluen ja saunan keralla...
Terkkuja ja mukavia viikonloppuja!
Ladie ja pikku-L rv. 32+1
No joo... On mulla tuolla isot pinot harsoja ja ruskovillan ym. villahousuja. Ei vaan jotenkin tunnu hyvältä ajatukselta alkaa niitä virittelemään pikkusen päälle. Kunhan se tosta vielä hieman kasvaa ja saa vähän muutakin luidensa ympärille kun nahkaa, niin sitten varmasti koitan uudelleen kestoja, mutta nyt tosiaan tuntuu siltä, että pikkuselle on liberot paremmat.
Vielä niistä ruskovillan housuista. Mulla on vaan se koko 60cm. Harkitsin kyllä, että olisin hommannu niistä pikkiriikkisistä sen 50cm, mutta en sitten ehtiny/saanu aikaseks ennen ku toi neiti synty. Nyt en enää viitti, kun ei niitä ehtis kauaa tod.näk. käyttää... mut siis se varmasti olis ollu paikallaan jos olis harsoillu alusta asti.
Jaahas.. neiti herää... pitääpi mennä. :)
Burde ja penni (3vkoa)
On jäänyt palstailu kyllä todella vähälle, vaikka äitiyslomaa täällä vietetäänkin. Oon keksinyt itselleni todella paljon kaikenlaista mukavaa hommaa joten kotona olen ollut vähemmän.
SillySausage: ehkä sun pitäisi jäädä vaan kotiin lepäämään, mutta toisaalta viikonloppu on edessä. Se on hassua huomata aina flunssassa, kuinka sitä räkää yksinkertaisesti vain aina piisaa.
AA: Jos ei mieleistä hoitopöytää löydy, niin vinkkinä. Meillä oli ihan sopiva ja mukava lipasto jo ennestään valmiina. MIes sitten osti lautaa ja ruuvasi sen tuohon lipaston päälle kiinni. Ja sitten teki tuohon lautaan ne reunukset, etteivät kaikki tavarat tipu lattialle. Näin siis säästimme aivan hirveästi rahaa ja hoitopöydän käyttöikä on kuitenkin niin lyhyt, että meidän mielestä tämä vaihtoehto kannatti :o)
Iida-Linnean ultrakuulumisia odotellessa...
Ope: onko sulla jo noin paljon viikkoja!!!!! Aika menee aivan mielettömän nopeasti...
Meriheppa oli saanut aivan ihania uutisia ultrasta :o) Siitä se sitten lähtee.
Tänäänkin on sitten koko talo siivottu, ikkunat pesty ja pyykkikone rullaa jo toista kertaa. Lisäksi saatiin sellainen ihana ihana kehto, jossa meidän vauvelin on varmasti mukavampi nukkua kuin tuossa äitiyspakkauksen laatikossa. Siinä onkin ollut sitten pesemistä kun reunapatjaa ja patjaa olen hinkannut puhtaaksi.
Lisäksi täällä on neulottu potkupuku, parit tossut ja ommeltu lämpöpussi turvakaukaloon. Ja olin siis ennen aivan älyttömän huono aloittamaan mitään käsityöaiheista projektia, mutta nyt oli internetistä etsittävä ohjeita silmukoiden tekoon yms. :o) Ja voi sitä onnistumisen riemua :o)
ON: Toukka on kyllä laskenut hiukan alaspäin. Maha kun ei ole enää niin korkealla kuin ennen. Lisäksi inhottava närästys on hiukan helpottanut. Toivotaan kuitenkin, että TOukka olisi myös siellä pääalaspäin. Ens ke on sitten se neuvola jossa tuonkin tilanteen näkee.
Mukavaa viikonloppua kaikille
Heidi <3 Toukka 35+5
Yritän tässä leikkiä tietokoneinsinööriä ;)
Tyttö viikon ikäisenä:
http://i108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/IMG_0266-1.jpg
Ei se mitään - ruikutan silti :) Olo on ihan karsee, en oo saanut yhtään nukuttua vaikka tempaisin yhden Panacodinkin väsyttävän vaikutuksen toivossa. Väsyttää kyllä, mutta pyöriskelyksi menee toi sängyssä oleminen. Toisaalta on tukkoinen olo, toisaalta sitä räkää pääsee silti valumaan jostain välistä ja koko ajan pitää niistää :( Blaaaaaaaah - tuskaisa työpäivä edessä...
Vaan ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin! Pari päivää melkoista hiljaiseloa viettänyt Pikkunakki mahassa on nyt yöllä elämöinyt. Jotenkin kivempi valvoa kaksin kuin yksin...oon pitäny kättä masun päällä ja ajatuksissani jutellut sille. Hulluuden ensi oire...?! :))
Taidan surffailla vielä hetken ja meen sit taas tonne lakanoihin vehtaamaan. Helpotti kun sai vähän kitistä täällä :)
Makkara 22+4