Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon lapsi on erityislapsi, mutta sisko ummistaa siltä silmänsä

Vierailija
28.05.2022 |

Keksii milloin mitäkin tekosyitä lapsen huonolle käytökselle. Milloin kyse on huonoista unista, milloin sokerista, mutta ikinä ei vika voi olla lapsessa, tietenkään. Lapsi saa raivareita,lyö, kiroilee ja huutaa, karkailee jne. Ikää 5v. Joo, kuivakakkupalan vikahan se.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksiin. Ei kuulosta normaalilta.

Vierailija
2/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä. Mitä se sinulle kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ilmoittautui erityislapsi itse.

Vierailija
4/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei. Se lapsi on takuulla tutkimuksissa ja sillä siskolla on täysi työ lapsen kanssa. Asia ei kuulu ap:lle millään tavalla.

Vierailija
5/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen äidin sitten pitäisi tehdä?

Haukkua sitä lasta?

Nykyään näille erityisille pyritään tarjoamaan empatiaan ja ymmärrystä, sillä se vähentää heidän oireiluaan. Eli sitä huonoa käytöstä.

Moni erityinen oikeasti nukkuu huonosti ja se aiheuttaa heille oireilua. He myös reagoivat tavanomaista herkemmin vääränlaiseen ravintoon.

Vierailija
6/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu. Jos ei huoltaja kykene järjestämään tenavalleen tukitoimia niin yhteiskunta huolehtii.

Vierailija
7/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei. Se lapsi on takuulla tutkimuksissa ja sillä siskolla on täysi työ lapsen kanssa. Asia ei kuulu ap:lle millään tavalla.

Jos olisi, sisko suhtautuisi eri tavalla. Pölvästivanhempien tenavat jäävät hoidotta.

Vierailija
8/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lapsella on mahdollisesti jokin erityistä kuten ADHD tai autismi, ei poissulje sitä, etteikö lapsen käytökseen vaikuttaisi myös verensokeri ym. päinvastoin. Olisiko parempi, että lapsen äiti sanoisi joka tilanteessa, että sori, mutta kun mun lapsella nyt on vaan tämä ADHD? Lapsi on muutakin kuin se mahdollinen diagnoosinsa.

Vierailija
9/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaakasvatus

Vierailija
10/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että lapsella on mahdollisesti jokin erityistä kuten ADHD tai autismi, ei poissulje sitä, etteikö lapsen käytökseen vaikuttaisi myös verensokeri ym. päinvastoin. Olisiko parempi, että lapsen äiti sanoisi joka tilanteessa, että sori, mutta kun mun lapsella nyt on vaan tämä ADHD? Lapsi on muutakin kuin se mahdollinen diagnoosinsa.

Olisi hyvä jos hommaisi kersan tutkimuksiin, vaan kun tämä aloittajan sisko ei ole niin tehnyt.

Vierailija
11/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

adhd:een on ihan olemassa lääkitys

Vierailija
12/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun kaikki eivät tarvitse sitä diagnoosia handlatakseen hommansa. Miksi lapselle pitäisi hankkia diagnoosi?

Vierailija
13/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD ei automaattisesti tarkoita riehuntaa tai käytöshäiriöitä. Monella se huomataan vasta lukiossa tai yliopistossa.

Vierailija
14/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi, sisko suhtautuisi eri tavalla. Pölvästivanhempien tenavat jäävät hoidotta.

Ei ne kaikki psykologit ja erityisopettajatkaan suosi hysteeristä tutkimuksiin kuskaamista. Eikä varsinkaan yhtään minkäänlaista tuomitsemista!

Vierailija
15/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

adhd:een on ihan olemassa lääkitys

Mutta, jos ei halua lääkitystä niin sit ei halua. En mäkään hankkisi lapselleni lääkitystä ennen kuin olisi ihan pakko.

Vierailija
16/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asia ei kuulu sulle" oli myös Vilja-Erikan vanhempien asenne.

No pikkasen eri asia puhua lapsen käytöshäiriöstä vs vanhempien kaltoinkohtelusta.

Vierailija
17/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä jos hommaisi kersan tutkimuksiin, vaan kun tämä aloittajan sisko ei ole niin tehnyt.

Mistä sinä sen tiedät?

Onko sulla joku kristallipallo?

Vierailija
18/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että kyseessä olisi raivokohtaukset eli intermittent explosive disorder?

Vierailija
19/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkua sitä lasta?

Nykyään näille erityisille pyritään tarjoamaan empatiaan ja ymmärrystä, sillä se vähentää heidän oireiluaan. Eli sitä huonoa käytöstä.

Moni erityinen oikeasti nukkuu huonosti ja se aiheuttaa heille oireilua. He myös reagoivat tavanomaista herkemmin vääränlaiseen ravintoon.

Olen opettaja ja voin vain todeta, että nykylapsiin ei päänsilittelyt tehoa. Kova kuri (kunhan ei mene julmuuksiin!) on parasta mitä erityislapset voivat saada. Ehkä syvästi autistit poislukien. He eivät hyödy tiukoista rajoista, mutta adhd, asperger, käytöshäiriöt ja muut tunne-elämältään vaurioituneet tarvitsevat tiukkoja rajoja ja kyllä, myös kuria.

Vierailija
20/56 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkua sitä lasta?

Olen opettaja ja voin vain todeta, että nykylapsiin ei päänsilittelyt tehoa. Kova kuri (kunhan ei mene julmuuksiin!) on parasta mitä erityislapset voivat saada. Ehkä syvästi autistit poislukien. He eivät hyödy tiukoista rajoista, mutta adhd, asperger, käytöshäiriöt ja muut tunne-elämältään vaurioituneet tarvitsevat tiukkoja rajoja ja kyllä, myös kuria.

Jotkut eivät ymmärrä syy-seuraussuhteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän