Muistihäiriöt alkoholin käytön takia
Juomiseni on ollut humalajuomista 1-2*/kk, välillä on ollut 2-4 kk raittiusjaksoja. Paha tapa on ollut myös ottaa muutama krapulaan huonosti nukutun yön jälkeen. Niin nyt en muista sellaisesta krapulapäivästä, jolloin ehkä hieman kännin puolelle menin, yhdestä hetkestä kun tapahtui yksi juttu, ketä täällä kotona oli.
Jos lopetan kokonaan käytön, kuinka nopeasti aivot palautuu ennalleen. Täytyy kyllä sanoa että mulla on muutenkin hirveä stressi, että sekin tietty voi vaikuttaa muistiin.
Kommentit (11)
Korrelaatio ei ole kausaliteetti. Muistihäiriöiden takana voi olla ihan jotain muuta.
Ap selittää ihan sekavia.
Olet juonut humalahakuisesti 1-2 kuukautta ja välillä on ollut 4 kuudauden taukoja.
Olet tainut kiskoa hieman pidempään.
Vedä pidempii ja ankarampii putkii niin kyllä se muisti sieltä palautuu.
Mä en nyt ottanut yhtään selvää tästä tekstistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap selittää ihan sekavia.
Olet juonut humalahakuisesti 1-2 kuukautta ja välillä on ollut 4 kuudauden taukoja.
Olet tainut kiskoa hieman pidempään.
Siellä oli *-merkki, jonka tarkoitin "kertaa" -sanaksi, olisin voinut käyttää myös X-merkkiä.
Eli 1-2 kertaa kuukaudessa olen juonut humalaan.
Ap
Tietysti kannattaa vähentää alkoholinkäyttöä. Stressi vaikuttaa kyllä todella paljon muistiin. Mulle on tapahtunut vaikka mitä oikeen stressaantuneena. Olin esim. ihan varma, että pyöräni on varastettu. Seuraavan kerran, kun menin kauppaan katsoin, että tutun näköinen fillari tuossa kaupan edessä.
Minulla ainakin meni muisti, ensin tuli migreenin esioireet, niskan jäykkyys ja psyykkiset oireet, en huomioinut niitä tarpeeksi hyvin, otin alkoholia ja seuraavana päivänä kunnon jysäri. En muista mitään kyseisestä päivästä. Enkä tule koskaan muistamaankaan.
monta mielipidettä ja tutkimusta,mutta aivot toipuu kyllä monist jutuista
https://www.lifeworkscommunity.com/blog/how-long-does-brain-recovery-ta…
Teoreettista kun alkoholi on ainoa laillinen päihde.
Ei ne valitettavasti palaudu ennalleen. Lopettaminen kuitenkin kannattaa aina.