Opettaja ottanut itseensä hymypatsaskeskustelusta. HS mielipide
"Jälleen kerran aliarvoidaan opettajia".... Miksi nämä ottavat herneen nenään? Antaa huonoa kuvaa opettajista.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kai suakin vois ärsyttää, jos täysin amatöörit alkavat neuvoa sinua omassa työssäsi ja luulevat tietävänsä kaiken paremmin. Nykyaikaa.
No ei siitä hyvä ihme yleisönosastokirjoitusta tarvitse tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai suakin vois ärsyttää, jos täysin amatöörit alkavat neuvoa sinua omassa työssäsi ja luulevat tietävänsä kaiken paremmin. Nykyaikaa.
Ja se ärsyttää sinua itseäsi niin paljon ,että ihan aloituksen tänne teit! Hahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se ärsyttää sinua itseäsi niin paljon ,että ihan aloituksen tänne teit! Hahaa.
Herneen nenään vetäminen on minusta aina jotenkin tyylitöntä. ap
Jakaako opet mielivaltaisesti hymypatsaat. Oikeesti parhaat ei saa patsasta, silmää tekevät saa.
Opettajat on rahanahneita valittajia nr 1.
Valmistautuvat viettämään 2,5 kk kesälomaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herneen nenään vetäminen on minusta aina jotenkin tyylitöntä. ap
Katsohan peiliin tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Valmistautuvat viettämään 2,5 kk kesälomaansa.
En tiedä kuinka ihmeessä joku voi saada loman pituudeksi 2kk..
Äänestämällä jaettiin meillä ,taidettiin jakaa vain kerran. Pojista olikin vain yksi vaihtoehto, joka saikin melkein kaikki äänet. Tytöillä jakaantui tasaisesti, ei mennyt oikealle mielestäni, mutta kuitenkin toiseksi parhaalle. Se riippuu siitä miten äänestetään vai jakaako ope itse. Opet ei todellakaan näe hiljaista kiusaamista, eivätkä aina usko. Poikani luokalla oli kiusaajana yksi tyyppi, josta tuli myöhemmin SM-tason urheilija ja arvokisaedustaja. Ei meinannut ope uskoa, mutta mulla oli vedenpitävät todisteet asiasta ja tämä kavereineen kiusasi kaikkia luokan hiljaisia. Mulla oli keinot saada se loppumaan ihan sillä, kun sain asian todisteineen vanhempiensa tietoon. Eikä pojalle jäänyt traumoja, hän jopa kannusti ja ilahtui, kun kaveri sai jonkun SM-mitalin. Puhuin kiusaamisesta, poika sanoi ei se haittaa kun se lopetti. En itse asiassa tiedä onko just tämä saanut patsaan, mutta voisin kuvitella että on saanut.
Aikoinaan meillä ei edes jaettu hymytyttöpatsasta, vaan opettaja jakoi kaksi hymypoikaa
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan meillä ei edes jaettu hymytyttöpatsasta, vaan opettaja jakoi kaksi hymypoikaa
Tosi epäreilulta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy kateeksi opettajia eikä lääkäreitä. Koska jokainen on käynyt koulussa ja lääkärissä, niin jokainen myös tietää parhaiten, mitä opettajan ja lääkärin työ ovat ja miten niitä tehdään. Opettajille sitten viisastellaan, mitä koulussa pitää tehdä ja lääkärille mennessä googlataan itse diagnoosit ja hoidot ja soitetaan lääkärille suuta.
Olen samaa mieltä kirjoituksen opettajan kanssa.
Minun ala-asteaikanani hymypatsaan sai luokkani tyttö joka ei ollut mitenkään suosittu tai lahjakas. En tiedä millä perusteella muut äänestivät häntä, mutta itse kirjoitin hänen nimensä paperiin koska en koskaan unohtanut sitä miten välitunnilla kerran sateessa toisen luokan pojat eivät päästäneet luokkansa tyttöä katoksen alle suojaan. Itse en puuttunut koska olin äärimmäisen arka enkä edes tuntenut ketään heistä. Tämä hymytyttö sen sijaan juoksi sateeseen toisen tytön kanssa kastumaan ja huusi pojille " pelkurit pelkää sadetta!".
Tietääkseni hänkään ei tuntenut heistä ketään.
Toinen muistikuva hänestä oli kun teimme ryhmätyötä enkä ymmärtänyt tehtävänantoa, muut naureskelivat tyhmyydelleni, hän taas sanoi "en mäkään ole tästä varma, mutta onko sillä nyt väliäkään".
Lisäksi hän pallopeleissä syötti pallon aina nopeasti jollekulle, ei pitänyt sitä viimeiseen asti itsellään tai korkeintaan syöttänyt parhaalle kaverilleen tai luokan atleetille kuten kaikki muut.
Ja hän siis EI ollut mikään suosittu ekstrovertti, vaan yleensä aika hiljainen eikä tehnyt itsestään numeroa. Mutta nämä pari tapausta jotenkin vaan erottuivat hänen normaaliolemuksestaan. Ilmeisesti niitä oli ollut sitten enemmänkin koska häntä äänesti moni muukin.
En koskaan ymmärtänyt koko Hymypatsasta. Sain sen kerran kun jaettiin äänestyksen perusteella (opettaja repi peliverkkarinsa). Muistan kuinka ylpeä äitini oli. Vihasin sitä pystiä!
Äitini piti sitä lukollisessa lasikaapissa. Otin sen muuttaessani mukaan ja tuhosin sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi epäreilulta kuulostaa.
Minä sain aikoinaan tyttökoulussa poikapatsaan, kun tyttöpatsaita ei jostain syystä ollut. Kutsuin sitä poikaystäväksi. Ja meillä ainakin silloin äänestettiin.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ymmärtänyt koko Hymypatsasta. Sain sen kerran kun jaettiin äänestyksen perusteella (opettaja repi peliverkkarinsa). Muistan kuinka ylpeä äitini oli. Vihasin sitä pystiä!
Äitini piti sitä lukollisessa lasikaapissa. Otin sen muuttaessani mukaan ja tuhosin sen.
Onko sinulla muutenkin ongelmia aggressioiden kanssa?
Jos ei sattumalta ole kiusaajia kenelle jakaa näitä niin kyllä ne jaetaan opettajien lapsille, tai kavereiden lapsille.
Maz kirjoitti:
Jos ei sattumalta ole kiusaajia kenelle jakaa näitä niin kyllä ne jaetaan opettajien lapsille, tai kavereiden lapsille.
Kokoomuslaiset tietysti kahmivat patsaat omille pershedelmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jakaako opet mielivaltaisesti hymypatsaat. Oikeesti parhaat ei saa patsasta, silmää tekevät saa.
Lapseni koulussa luokka äänestää ja lapseni on saanut patsaan kaksi kertaa.
Eikä todellakaan olla mitään "silmää tekeviä".