Kumpaa nimitystä miehenne käyttää, "meidän mamma" vai "meidän emäntä"?
Kommentit (28)
Kutsuu ihan vaimoksi tai nimellä. Ei sano että meidän, olen vain hänen kanssaan naimisissa.
En tiedä miksi nauroin. :D
Unohdit hallituksen!
Ei kumpaakaan. Sillä on mulle hellittelynimi, jota se käyttää.
Hän kutsuu minua rouvaksi tai vaimoksi, kun puhuu minusta muille. Minua hän kutsuu nimeltä.
Vastaan meidän mamman puolesta ja käytän hänestä meidän emäntä-nimitystä.
M37
Pelkkä "Pano" nimitys riittää.
T: 20v Ykä 😎
vuonna 2004 syntynyt ykä.
Akaksi sanon, ja se ukoksi tai äijäksi ... Pohjoisesta kun ollaan ...
Prkl, jos käyttäisi mammaa tai emäntää
Käyttää ihan omaa nimeäni tai sitten kutsuu muijaksi
"Vaimo" tai sitten ihan etunimi riippuen siitä, kenelle puhuu. Etunimeä käyttää lähinnä silloin, kun keskustelukumppani tietää, että etunimeni on hänen vaimonsa nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo, rouva ja mussukka.
🤣Meillä ihan sama.
Oletko tosissasi - kumpaa? Kai tämä sentään on joku kömpelö provo?
Jos ei ole, anna mun elää loputkin elämästäni suhteessa ja sosiaalisessa ympäristössä, jossa ei ole mammoja, emäntiä, isäntiä, äijiä eikä mitään muutakaan vastaavaa.
Ps. Lapsena ja nuorena 70- ja 80-luvuilla vietin kesiäni maalla. Siellä oli taloissa emäntiä ja isäntiä. Joidenkin kavereiden isoäidiit oli mammoja. Toki jonkun ruotsinkielisen ystäväni äitikin on mamma, mutta ei minulle, vain hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole, anna mun elää loputkin elämästäni suhteessa ja sosiaalisessa ympäristössä, jossa ei ole mammoja, emäntiä, isäntiä, äijiä eikä mitään muutakaan vastaavaa.
Ps. Lapsena ja nuorena 70- ja 80-luvuilla vietin kesiäni maalla. Siellä oli taloissa emäntiä ja isäntiä. Joidenkin kavereiden isoäidiit oli mammoja. Toki jonkun ruotsinkielisen ystäväni äitikin on mamma, mutta ei minulle, vain hänelle.
Tiukkapipolle tiedoksi, että täällä savossa on ihan normaalia kutsua naisoletettua puolisoa emännäksi. Se on ihan lämminhenkinen nimike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiukkapipolle tiedoksi, että täällä savossa on ihan normaalia kutsua naisoletettua puolisoa emännäksi. Se on ihan lämminhenkinen nimike.
Kyllä, tiedän. Sillä perusteella ei kuitenkaan kannata ajatella, että ympäri maan vaihtoehtoja olisi vain kaksi - emäntä ja mamma. Sehän oli oletus aloituksessa.
Enkä muuten ole tiukkapipo. Olen toisaalla Suomessa asuva kaupunkilainen.
Ei kumpaakaan, muistaa vielä ihan nimenkin. 😌