Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykypäivän opiskelu korkeakoulussa

Vierailija
27.05.2022 |

Kuulin tänään ystävältäni omasta mielestäni ihan järkyttäviä asioita. Hänen mukaansa monet vuosikurssilaisista käyttävät kofeiinitabletteja ja muita piristeitä maksimoidakseen opiskeluaikansa. Hänen mukaansa monet mielummin jättävät kurssin kesken kun ottavat siitä huonon arvosanan.

Työskentelen itse sosiaalialalla ja opiskelijoiden uupumus on ongelma ja keskittymislääkkeiden väärinkäyttö on lisääntynyt.

Onko nykypäivän opiskelu oikeasti tällaista?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä onkin pitkään mietitty. Naiset ovat tuoneet MeToossa naisten oikeudet esiin, mutta miesten oikeudet on unohdettu täysin ja miehiin edelleenkin saa valitettavasti kohdistaa parisuhdeväkivaltaa naisten tahoilta ilman, että asiasta saisi puhua tai miestä puolustaa. Helposti vedetään MeToo kortti esiin, jos mies yrittää puolustautua.

Vierailija
82/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun elämältä. Rauhoittavien ja kofeiinin yhdistelmä on jees. Teen kandia ja tähtäimenä maisterin opinnot. Teen jo nyt maisterista muutamaa kurssia. Kyseiseen kohteeseen pitää olla hyvä keskiarvo, koska sinne on kova kilpailu. Jos on tunne että kurssista tulee alle 3 arvosanaksi niin jätän kesken ja teen kesällä/ ensi vuonna. 

Tiettyinä viikkoina yöunet jää 5-6 tuntiin. 

Osa kavereista on kokeillut adhd lääkkeitä keskittymisen lisäämiseen. Niitä on hankala saada ostettua keneltäkään. 

Tuntuuhan tämä aika sairaalta, mutta jenkeissä ja aasiassa kuulemma vielä pahempi. 

Ei pelkästään kuulosta vaan se on myös sitä. Mä olen itse suorittanut kaksi maisteritutkintoa ihan ok arvosanoilla ilman sen kummempaa stressiä. Ja se olisikin ollut aika turhaa, koska koskaan ei kukaan ole halunnut työhaistatteluissa nähdä todistuksia eikä ole kysynyt opinnoista sen enempää. Pelkkä tieto tutkinnoista on aina riittänyt. 

Miksiköhän minulta on aina kysytty keskiarvoa, kun se on huono.

Koska olet vasta päässyt peruskoulusta. Ei korkeakoulutodistuksen kurssiarvosanat ketään kiinnosta. Varsinkaan työhaastattelussa. Niillä kun ei ole mitään merkitystä työssä menestymisen näkökulmasta. 

Olen korkeakoulussa.

Miten se liittyy mihinkään? Et sinä saa korkeakoulutodistusta ennen kuin valmistut sieltä :D

Liittyy siihen että arvosanoja aina kysytään työhaastattelussa.

No ei kysytä :D Älä jaksa jauhaa paskaa, pentu!

Älä sinä jaksa jauhaa paskaa pentu! Todella naiivia olettaa omat kokemukset muiden kokemuksiksi, sitä pennut tekevät.

Miksi väittelet aiheesta, josta sinulla ei ole mitään kokemusta? Ihan jokainen tietää, ettei työhaastattelussa todellakaan kysytä mitään "johdanto x tieteeseen" kurssin arvosanaa. Eikä mitään muutakaan arvosanoja. Korkeintaan kandin/gradun arvosana. Hyvin harvoin sitäkään. 

En väitä tietäväni mitä "ihan jokainen tietää". Tiedän vain omat kokemukseni.

Niin näyt tietävän. Huomaa hyvin, että et ole ikinä ollut työhaastattelussa. Ja tuolla tyylillä et tule koskaan olemaankaan. 

Niin äärimmäisen huvittavaa että joku provosoitui tuostakin 🤣🤣🤣

Kiva, että sinulla on kivaa :D Sitähän sanotaan, että hulluilla on halvat huvit ja i d i o o t e i l l a ilmaiset. Jälkimmäisen tunnistaa aina noista vinoista nauruhymiöistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat pahimpia. Harvemmin nainen on fyysisesti väkivaltainen, mutta voi olla hyvinkin taitava henkisen väkivallan käyttäjä.

Se on kyllä tullut elämässä ihan naisenakin nähtyä monesta muusta naisesta.

Vierailija
84/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat perheväkivallan tekijöinä suunnilleen yhtä usein edustettuina kuin miehet.

Vierailija
85/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse henkisesti, rahallisesti sekä seksuaalisesti väkivaltaisesta suhteesta lähteneenä naisena olen viime aikoina huomannut, miten miesten kokemukset käännetään vitseiksi "kuitenkin tykkäsi", "heikompi hakkasi" jne. ja näin mitätöidään sekä väheksytään miehen kokema väkivalta. Väkivalta on aina väärin.

Vierailija
86/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamankin miehen joka on selkeästi ollut parisuhdeväkivallan uhri, erityisesti henkisen ja taloudellisen mutta myös fyysisen väkivallan… ja siis ihan itse omin silmin ja korvin tätä todistanut. Olen itse nainen enkä todellakaan kuvittele että se on aina nainen joka on uhri. Myös naiset voivat olla hirviöitä.

Varmasti iso osa miehiin kohdistuvasta väkivallasta jää pimentoon ja naisten tekemää väkivaltaa peitellään vielä enemmän kuin miesten.

Ja tämä ei tietenkään poissulje eikä mitätöi sitä asiaa että naiset ovat edelleen enemmistönä parisuhdeväkivallan uhrien joukossa

Vierailija
87/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on itselläkin kokemusta henkisestä väkivallasta naisten taholta. Se on käsittämättömän väsymätöntä ja nainen nukkuu kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.

Vierailija
88/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ADHD-lääkkeet onkin määrätty niille ihan laillisesti. Opiskelijabudjetilla ne saattavat tulla kalliiksi ostaa laittomasti. Kofeiinitableteissa taas ei ole mitään laitonta, johan Suomessa juodaan eniten kahvia koko maailmassa kuulemma.

Vierailija
89/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.

Vierailija
90/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että maksumuurin takana kun puhutaan miesten ongelmista joita naiset aiheuttaa.

Vierailija
91/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, ettei ole tilastoitu samansukupuolisten välisiä väkivaltatilanteita. Itselläni ollut pari suhdetta, jossa toinen osapuoli ollut väkivaltainen, etenkin miesten välisissä suhteissa melko yleistä, mutta ei harvinaista naistenkaan välillä. Normi heterosuhteissa aina ajateltu, että mies kohdistaa väkivaltaa naista kohtaan, niin veikkaan omien kokemuksien pohjalta, että on valtava määrä suhteita, joissa nainen ollut väkivaltainen miestä kohtaan ja näitä ei rekisteröidä jostain syystä. Aikanaan, oma skitsofreenikko-äitini hakkasi moneen otteeseen isäni ja jopa yritti tappaa 90-luvun vaihteessa, niin tutkinnassa, mun faija yllättäen joutui syytteenalaiseksi..Jännää oli sekin, kun äitini joutui holhouksenalaiseksi ja yritti tappaa minutkin, niin jouduin perumaan syytteet, sillä oma isäni olisi joutunut korvaamaan minulle nämä vahingonkorvaukset.

Vierailija
92/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minua myös nainen löi, kuristi, raapi, löi nyrkillä naamaan, potki ja uhkasi heittää kiehuvaa vettä päälleni. Otin kerran ruokapöydän tuolin eteeni kun nainen uhkasi leipäveitsellä. Tästä ei saisi puhua.

Vierailija
93/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia kittaavat suomalaiset kauhistelevat kofeiinitabletteja :D:D:D

Itse ymmärsin että ihan jostain muista piristeistä kyse

Efedriini on yksi. Mutta ei ole uusi ilmiö tietyillä suoritusaloilla.

Vierailija
94/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti naiset käyttää ihan fyysistäkin väkivaltaa. Sitä vähätellään ja hyväksytään jopa.

Moni nainen kuitenkin lyö vain koska tietää, ettei mies lyö takaisin, eikä kehtaa mennä siitä kenellekään kertomaan.

Vierailija
95/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitäisi tehdä rikollista ja kovat tuomiot niin vähenisi näiden narsistien toiminta. En hyväksy kanssasisarilta miesten henkistä pahoinpitelyä sen enempää kuin miehiltäkään naisten pahoinpitelyä.

Vierailija
96/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olisi yleisesti aika puuttua tähän naisten harjoittamaan parisuhdeväkivaltaan?

Olen puuttunut siihen aina. Olen itse nainen. Naiset harjoittavat väkivaltaa miestä kohtaan myös välillisesti lasten kautta. Tästä olen puhunut aina, ja tulen puhumaan. Naisten tekemänä vv:aa ei tunnisteta, vaan sitä pidetään muuna, luonteenpiirteenä, syntymäominaisuutena, oikeutettuna tekona, ja "lasten edun" mukaisena toimintana. Myös taloudellinen väkivalta elatusmaksuissa on tosiasia. Lähisuhdeväkivaltaahan siis on myös entisten puolisoiden harjoittana vv, jos kuviossa on lapsia.

Vierailija
97/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen sentään voi tehdä rikosilmoituksen jälkien perusteella. Mies ei voi tehdä naisen harjoittamasta henkisestä väkivallasta, kun ei ole todisteita muuta kuin sana vastaan sana ja oikeudessa naisia käytännössä uskotaan automaattisesti Suomessa edelleen, vaikka se henkinen väkivalta rikkoisi miehen psyykkeen.

Tämäkö on tasa-arvoa?

Vierailija
98/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on yhä enemmän tietoa narsistisesta käytöksestä. Oli tekijän ja kohteen suhde mikä tahansa, huonoa käytöstä ei tarvi sietää.

Vierailija
99/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen sentään voi tehdä rikosilmoituksen jälkien perusteella. Mies ei voi tehdä naisen harjoittamasta henkisestä väkivallasta, kun ei ole todisteita muuta kuin sana vastaan sana ja oikeudessa naisia käytännössä uskotaan automaattisesti Suomessa edelleen, vaikka se henkinen väkivalta rikkoisi miehen psyykkeen.

Tämäkö on tasa-arvoa?

Ystäväni oli työssä turvakodissa vuosia. Hän kertoi muutamasta tapauksesta anonyymisti joissa mies oli hakeutunut turvakotiin. Se on miehelle niin suuri häpeän paikka, ettei sitä voi käsittää ennen kuin kokee. Naisissa on oikeita " naispaholaisia". Kaiken päälle arjessa nainen osaa näytellä ihan muuta ja kukaan ei osaa arvata mitä naapurissa tapahtuu. Pelon ilmapiiri on totta kenen tahansa kotona ja se ei näy eikä usein kuulu. Fyysiseen väkivaltaan liittyy usein henkinen väkivalta.

Vierailija
100/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun elämältä. Rauhoittavien ja kofeiinin yhdistelmä on jees. Teen kandia ja tähtäimenä maisterin opinnot. Teen jo nyt maisterista muutamaa kurssia. Kyseiseen kohteeseen pitää olla hyvä keskiarvo, koska sinne on kova kilpailu. Jos on tunne että kurssista tulee alle 3 arvosanaksi niin jätän kesken ja teen kesällä/ ensi vuonna. 

Tiettyinä viikkoina yöunet jää 5-6 tuntiin. 

Osa kavereista on kokeillut adhd lääkkeitä keskittymisen lisäämiseen. Niitä on hankala saada ostettua keneltäkään. 

Tuntuuhan tämä aika sairaalta, mutta jenkeissä ja aasiassa kuulemma vielä pahempi. 

Täytyisi ilmeisesti alkaa diilaamaan omia lääkkeitä. Mulla on resepti Medicinettiin, mutta en käytä sitä, kun pärjään ihan ok ilmankin. :D

Jos sulla olis ko lääkettä niin tietäisit miten se kirjoitetaan

Mä en jaksanut mennä kaivamaan tabuja lääkekaapista tarkistaakseni niiden oikeaoppisen kirjoitusasun. Viimeksi olen sitä pakettia katsonut muutama kuukausi sitten enkä silloinkaan vaivaantunut lukemaan huolellisesti lääkkeen nimeä. Ja mulla on adhd, eikä sen diagnoosin saaneet ihmiset yleensä ole niitä tarkkaavaisempia...

Kyllä he silti tietävät mitä lääkettä syövät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän