Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykypäivän opiskelu korkeakoulussa

Vierailija
27.05.2022 |

Kuulin tänään ystävältäni omasta mielestäni ihan järkyttäviä asioita. Hänen mukaansa monet vuosikurssilaisista käyttävät kofeiinitabletteja ja muita piristeitä maksimoidakseen opiskeluaikansa. Hänen mukaansa monet mielummin jättävät kurssin kesken kun ottavat siitä huonon arvosanan.

Työskentelen itse sosiaalialalla ja opiskelijoiden uupumus on ongelma ja keskittymislääkkeiden väärinkäyttö on lisääntynyt.

Onko nykypäivän opiskelu oikeasti tällaista?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on luovuttu arvosanoista kokonaan. Kurssit ovat vain hyväksytty-hylätty ja läpihän ne lähes aina menee eikä kukaan näin saa suorituspaineita.

Vierailija
22/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on luovuttu arvosanoista kokonaan. Kurssit ovat vain hyväksytty-hylätty ja läpihän ne lähes aina menee eikä kukaan näin saa suorituspaineita.

Missä koulussa tällaista on? Äläkä sano että Joensuussa Historian laitoksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taideyliopisto

Vierailija
24/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä varmaan Porvoon AMK.

Vierailija
25/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taideyliopisto

Tällaiseen pelleilyyn pistetään verorahoja. Ei saatana.

Vierailija
26/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia kittaavat suomalaiset kauhistelevat kofeiinitabletteja :D:D:D

Vierailija
27/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taideyliopisto

Taideyliopistosta ei varmaan ihan heti pääse avaruustekniikkaa lukemaan

Vierailija
28/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärsin että ihan jostain muista piristeistä kyse

Vierailija
29/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lukemaan aloituksen. Oikein huolellisesti. 

Vierailija
30/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinitabletteja JA MUITA PIRISTEITÄ.

Vierailija
31/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen myös sosiaalialaa ja jokainen luokkakaveri on aivan uupunut. Opettajat totesivat voivoi

Vierailija
32/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen myös sosiaalialaa ja jokainen luokkakaveri on aivan uupunut. Opettajat totesivat voivoi

Osaisitko täsmentää, mikä niissä opinnoissasi sinua uuvuttaa? Konkreettisia esimerkkejä?

Vierailija
33/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Avointa väylää Yliopistoon ja Avoimen puolella piti saada riittävän hyvät arvosanat, että pääsi sisään Yliopistoon. Nyt ei enää ole mitään merkitystä. Ei todistuksia usein kysytä. Sillä on merkitystä että tutkinto on. Tosin joku aina motkottaa, että kaikki eivät tee ryhmätöitä riittävän hyvin.

Maisteriksi asti tuskin viitsin. Opiskelen kyllä niin kauan kuin opinto-oikeutta on. En usko piristeiden käyttöön kaupallisella puolella.

Vierailija
34/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinitabletteja JA MUITA PIRISTEITÄ.

Niin. KOFEIINITABLETTEJA ja muita piristeitä. Eli ei puhuttu pelkästään muista piristeistä niin kuin sinä luulit. 

Vierailija
35/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisitko täsmentää, mikä niissä opinnoissasi sinua uuvuttaa? Konkreettisia esimerkkejä?

Luulen, että monilla kyse on itselle asetetuista liian suurista paineista. Oikeasti sillä ei ole mitään väliä saatko kurssista 1 vai 5. Mutta hikipinkotytöille, jotka usein ovat niitä, jotka hakeutuvat sosiaali/kasvatusalalle, elämä on pilalla, jos yhden kerran saa arvosanaksi 4. 

Vierailija
36/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että monilla kyse on itselle asetetuista liian suurista paineista. Oikeasti sillä ei ole mitään väliä saatko kurssista 1 vai 5. Mutta hikipinkotytöille, jotka usein ovat niitä, jotka hakeutuvat sosiaali/kasvatusalalle, elämä on pilalla, jos yhden kerran saa arvosanaksi 4. 

Kiitos vastauksesta. Kuten arvelinkin, kyse on itse asetetuista paineista. Miten suorituspaineita voisi vähentää?

Vierailija
37/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Kuten arvelinkin, kyse on itse asetetuista paineista. Miten suorituspaineita voisi vähentää?

Unohdin laittaa, että olen eri kuin se, jolta kysyit. 

Suorituspaineita voi vähentää muuttamalla asenneilmapiiriä ja erityisesti lopettamalla tuo nykyisinen opiskelijavalintasysteemi. Sehän aiheuttaa sen, että jo lukion 1. vuonna alkaa paineet jatko-opinnoista, kun pitää jo siinä vaiheessa osata valita "oikein". 

Vierailija
38/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alle 3 keskiarvo. Olen käynyt paljon opiskelijabileissä.

Vierailija
39/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun elämältä. Rauhoittavien ja kofeiinin yhdistelmä on jees. Teen kandia ja tähtäimenä maisterin opinnot. Teen jo nyt maisterista muutamaa kurssia. Kyseiseen kohteeseen pitää olla hyvä keskiarvo, koska sinne on kova kilpailu. Jos on tunne että kurssista tulee alle 3 arvosanaksi niin jätän kesken ja teen kesällä/ ensi vuonna. 

Tiettyinä viikkoina yöunet jää 5-6 tuntiin. 

Osa kavereista on kokeillut adhd lääkkeitä keskittymisen lisäämiseen. Niitä on hankala saada ostettua keneltäkään. 

Tuntuuhan tämä aika sairaalta, mutta jenkeissä ja aasiassa kuulemma vielä pahempi. 

Ei pelkästään kuulosta vaan se on myös sitä. Mä olen itse suorittanut kaksi maisteritutkintoa ihan ok arvosanoilla ilman sen kummempaa stressiä. Ja se olisikin ollut aika turhaa, koska koskaan ei kukaan ole halunnut työhaistatteluissa nähdä todistuksia eikä ole kysynyt opinnoista sen enempää. Pelkkä tieto tutkinnoista on aina riittänyt. 

Miksiköhän minulta on aina kysytty keskiarvoa, kun se on huono.

Vierailija
40/105 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun elämältä. Rauhoittavien ja kofeiinin yhdistelmä on jees. Teen kandia ja tähtäimenä maisterin opinnot. Teen jo nyt maisterista muutamaa kurssia. Kyseiseen kohteeseen pitää olla hyvä keskiarvo, koska sinne on kova kilpailu. Jos on tunne että kurssista tulee alle 3 arvosanaksi niin jätän kesken ja teen kesällä/ ensi vuonna. 

Tiettyinä viikkoina yöunet jää 5-6 tuntiin. 

Osa kavereista on kokeillut adhd lääkkeitä keskittymisen lisäämiseen. Niitä on hankala saada ostettua keneltäkään. 

Tuntuuhan tämä aika sairaalta, mutta jenkeissä ja aasiassa kuulemma vielä pahempi. 

Ei pelkästään kuulosta vaan se on myös sitä. Mä olen itse suorittanut kaksi maisteritutkintoa ihan ok arvosanoilla ilman sen kummempaa stressiä. Ja se olisikin ollut aika turhaa, koska koskaan ei kukaan ole halunnut työhaistatteluissa nähdä todistuksia eikä ole kysynyt opinnoista sen enempää. Pelkkä tieto tutkinnoista on aina riittänyt. 

Miksiköhän minulta on aina kysytty keskiarvoa, kun se on huono.

Koska olet vasta päässyt peruskoulusta. Ei korkeakoulutodistuksen kurssiarvosanat ketään kiinnosta. Varsinkaan työhaastattelussa. Niillä kun ei ole mitään merkitystä työssä menestymisen näkökulmasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme