Onko teillä karkkipäivä?
Meillä ei koskaan ollut, joten konsepti on jäänyt vieraaksi. Oudolta kuulostaa, että joka viikko on erikseen päivä, jolloin saa vetää makeisia.
Kommentit (11)
Ei ole. Lapsena oli, ja se johti vain siihen että sitten karkkipäivänä mätin kauheat määrät kun kerrankin sai. Synttäreillä yms. meni kauheasti herkkuja ja varastelin vanhemman siskon ja äitin karkkeja. Meni aika kauan ennen kuin opin syömään herkkuja järkevästi aikuisena.
Ei, sellainen ei ole tervettä. Lapsena minulla oli. Oli väärin, että jos sai vaikka karkin joltain, se piti säästää lauantaiksi. Ihan järjetöntä. Lisäksi lauantaina tuli syötyä paljon karkkia, koska sitä ei muulloin saanut. Ihan sairasta.
Nykyisin, aikuisena, syön karkkia ja muutakin tasan silloin kun kiinnostaa. Minulla on yleensä aina karkkia kaapissa. Otan sieltä muutaman, kun mieli tekee. Olen hoikka.
Myös lapset saavat aina joskus karkkia. Ei ole mitään karkkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Lapsena oli, ja se johti vain siihen että sitten karkkipäivänä mätin kauheat määrät kun kerrankin sai. Synttäreillä yms. meni kauheasti herkkuja ja varastelin vanhemman siskon ja äitin karkkeja. Meni aika kauan ennen kuin opin syömään herkkuja järkevästi aikuisena.[/quote]
Tämä. Itse jatkoin lauantaikarkkipäivää vielä aikuisenakin vanhasta tottumuksesta, kunnes ymmärsin, että kannattaa kuunnella itseään ja sitä, mitä haluaa ja milloin. Nautinko edes herkuista tuolloin karkkipäiväaikana, en tiedä. Se oli jotenkin tuskaista. 3
Oli lapsena ja vedin aivan uskomattomat määrät karkkia kokooni nähde. Ei ihme että lihoin. Nykyään en pidä karkkipäivää, vaan otan vähän kerrallaan silloin, kun tekee mieli. Vähemmän syön viikossa kuin silloin kun oli karkkipäivä.
Ei ole. Lapsillakaan ei ole. Yritän välttää kaikkea, joka sotkisi niiden ruokasuhdetta. Nykyisin syövät karkkia oman mielensä mukaan, eli aika vähän. En puutu siihen mitenkään.
No meillä ei ole. Mies haluaisi , että lapsilla olisi karkkipäivä, koska heidänkin perheessä oli ja hänen veljen lasten perheessä nykyisin myös.
Olen huomannut, että siinäkin perheessä ostetaan sitten joka viikonloppu molemmille kullanmuruille se 400g megapussi, oma limsapullo ja sipsit ym höysteet päälle. Lauantain saa mättää niin paljon kun haluaa. Ei näin.
On pitänyt melkein kättä vääntää miehen kanssa,miksi en halua lapsille karkkipäivää.
Kohtuus kaikessa. Meillä saattaa mennä parikin viikkoa ilman herkkuja, eikä lapset edes pyydä makeaa. Toisinaan saatamme ottaa esim tiistaina jälkiruoaksi jäätelöt tai pienet lakupötköt.
En ymmärrä, miksi pitäisi olla vain tietty päivä kun herkutellaan. Sitten kun muina päivinä sukuloidaan ja kyläillään ja siellä tarjolla herkkuja jonain muuna päivänä kuin Karkkipäivänä niin tämä idea mielestäni kuolee jo siinä kohtaa.
Ei, ei ollut lapsena eikä ole omilla lapsilla. just heitin pääsiäiseksi ostettuja suklaamunia roskiin kun ei kukaan niitä sit syönyt. Samoin kaapissa on joulukonvehtirasioita puolillaan. Eli kun mitään rajoitteita ei oleollut ei siiät ole tullut mitään maniaakaan. Ja yhdelläkään lapsella (3kpl) ei ole yhtään reikää hampaissa. Nuorinkin nykyään 15v.
Periaatteessa meillä lapsilla on lauantaisin karkkipäivä, mutta yleensä se karkkipäivä alkaa jo perjantaina ja kestää sunnuntaihin. Viikonloppuna lapsille ostetaan karkkipussit ja niitä karkkeja saavat halutessaan syödä vielä viikollakin, jos on karkkeja jäänyt tähteeksi. Jotain pientä namia voivat joskus saada arkenakin, mutta enimmäkseen meillä syödään karkkia viikonloppuisin.
Karkkipäivä on aina kun on kauppapäivä.
On.