Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
721/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärikäynnit on aina niin ja soitot, että virkailija kyselee kuulumisia ja voi ehdottaa työkokeilua, kysyy mihin haluaisi mennä työkokeiluun. Hyvällä tuurilla hän voi antaa lapun johonkin palkkatukityöhön, sinne tehdään työhakemus ja voi päästä haastatteluun ja ehkä saada työn.

Vierailija
722/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä epäilen, että hoitaja, Tradenomi ja Influenceri ovat kaikki sama Tradenomi.

Mä epäilen, että hoitaja esittää Tradenomia

Mäpä epäilen, että Tradenomi esittää hoitajaa.

Minä epäilen, etta hoitaja on esittänyt tradenomia jo monessa ketjussa, kerjää huomiota ja kerää sääliä, että hoitajia haukutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä epäilen, etta hoitaja on esittänyt tradenomia jo monessa ketjussa, kerjää huomiota ja kerää sääliä, että hoitajia haukutaan.

Mä en. Tämä tradenomi on jauhanut paskaa niin monesta aiheesta, ei vain hoitajista.

Vaihtoehdot ovat

a) Tradenomi on oikeasti päästään vähän vajaa

b) Tradenomi trollaa

c) Tradenomi ei ole edes tradenomi ja on valehdellut kaiken itsestään

Vierailija
724/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en. Tämä tradenomi on jauhanut paskaa niin monesta aiheesta, ei vain hoitajista.

Vaihtoehdot ovat

a) Tradenomi on oikeasti päästään vähän vajaa

b) Tradenomi trollaa

c) Tradenomi ei ole edes tradenomi ja on valehdellut kaiken itsestään

Luultavasti kaikki yhdessä!

Vierailija
725/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee homma laittaa yksi hakemus viikossa. Että suomalaiset ovatkin laiskaa kansaa.

Vierailija
726/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

schoker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Schoker kirjoitti:

TE-toimiston tehtävä on nimenomaan palvella työtöntä työnhakijaa. Kunhan vuoden vaihteessa nykyiset määräaikaiset projektijohtotehtävät päättyvät on mielestäni vain oikeus ja kohtuus, että minulle tarjotaan kuukausittain haettavaksi jopa 4 koulutustani, työaika- ja palkkatoiveitani vastaavaa työpaikkaa niin ei mene niin valtavasti vapaa-aikaa siihen avoimien työpaikkojen selaamiseen. :-)

Siis itse edelleen selaat työpaikkoja työmarkkinatorin sivuilla ja teet itse hakemukset

Täh mä luulin et siellä joku urasuunnitteluanalyytikko haastattelee hakijan ja niillä spekseillä katselee sit sopivia urapolkuja ja mahdollisuuksia vähän semmosta konsulttityylistä urasuunnittelusparria tms. Mikä se niiden tehtävä sit on?

Tämäkin asia selviää, kun luet työnhakija-asiakkaan oikeudet ja velvollisuudet sekä tutustut siihen, mitkä ovat työvoimaviranomaiset tehtävät.

Vierailija
727/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu!! Onhan se hyvä mahdollisuus työllistyä ja päästä pois te toimiston kyttäyksestä kun saa työpaikan ja tienaa itse omat rahansa!!! Joten työhakemuksia vaan rustailemaan. Ja jos olet kesä-heinäkuun työttömänä niin voihan siihenkin jonkun lyhyemmän sijaisuuden löytää. Ei työttömyyden pitäisi mitään lomailua olla!!!

Vierailija
728/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvee homma laittaa yksi hakemus viikossa. Että suomalaiset ovatkin laiskaa kansaa.

Se ei nyt ole tässä se ongelma, vaan se, että ihmiset joilla on työpaikka mutta ei vakituista työsuhdetta joutuvat hakemaan muodon vuoksi paikkoja, joissa ei ole sen parempaa työsuhdrtta tarjolla. Vuoden alusta myös työkkäriltä luvan omaehtoiseen opiskeluun saaneet joutuvat mukaan tähän rumbaan - ikään kuin se opiskelu olisi puuhastelua, eikä jotain, minkä on tarkoitus johtaa työllistymiseen.

Vierailija
729/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

schoker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Schoker kirjoitti:

TE-toimiston tehtävä on nimenomaan palvella työtöntä työnhakijaa. Kunhan vuoden vaihteessa nykyiset määräaikaiset projektijohtotehtävät päättyvät on mielestäni vain oikeus ja kohtuus, että minulle tarjotaan kuukausittain haettavaksi jopa 4 koulutustani, työaika- ja palkkatoiveitani vastaavaa työpaikkaa niin ei mene niin valtavasti vapaa-aikaa siihen avoimien työpaikkojen selaamiseen. :-)

Siis itse edelleen selaat työpaikkoja työmarkkinatorin sivuilla ja teet itse hakemukset

Täh mä luulin et siellä joku urasuunnitteluanalyytikko haastattelee hakijan ja niillä spekseillä katselee sit sopivia urapolkuja ja mahdollisuuksia vähän semmosta konsulttityylistä urasuunnittelusparria tms. Mikä se niiden tehtävä sit on?

Tämäkin asia selviää, kun luet työnhakija-asiakkaan oikeudet ja velvollisuudet sekä tutustut siihen, mitkä ovat työvoimaviranomaiset tehtävät.

Ja saman tyypin bravuurinumero tämäkin.

Vierailija
730/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu!! Onhan se hyvä mahdollisuus työllistyä ja päästä pois te toimiston kyttäyksestä kun saa työpaikan ja tienaa itse omat rahansa!!! Joten työhakemuksia vaan rustailemaan. Ja jos olet kesä-heinäkuun työttömänä niin voihan siihenkin jonkun lyhyemmän sijaisuuden löytää. Ei työttömyyden pitäisi mitään lomailua olla!!!

Miksei? Mä tykkään lomailusta! Ja pstttt olen työttömänä lentänyt monelle puolelle Eurooppaa lomalle! Ai, kauheeta! Tosi kivaa!

Vierailija
731/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä laiskuudessa vikana?

Vierailija
732/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas itketään ja nillitetään kun joutuukin oikeasti hakemaan töitä jotta saisi taas viinaa ja tupakkaa valtion rahoilla.

Vierailija
733/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä 3 kuukauden karenssista jankkaava on? Sellaista ei ole nyt olemassakaan ja aiemminkin sen sai vain irtisanoutumisesta.

Etkö lue lehtiä, muutama vuosi sitten 14000 sai karenssi, kun heillä oli työkkärin sivuilla lomake täyttämättä. Kaikilla työttömillä on omat sivut ja niille mennään tunnuksilla.

Ei ole saanut ennenkään 3 kuukauden karenssia kuin irtisanoutumisesta.

Kyllä on esim. nettisivulla tehdystä virheestä. 14000 sai karenssin kun oli lomake täyttämättä. Moni on saanut 3 kuukauden karenssin kun on hakenut opiskelemaan ilman lupaa jne.

Jos hakee opiskelemaan niin pitää ottaa yhteyttä työkkäriin ja kysyä virkailijalta lupaa. Jos saa luvan niin suunnitelmaan kirjataan, että hakee opiskelemaan. Vasta sitten voi hakea kouluun.

Mitään tuollaista karenssia ei ole saanut opiskelemaan hakemisesta. Työtön saa ihan vapaasti hakea kouluun, mutta jos haluaa opiskella työttömyyskorvauksella, niin on syytä puhua siitä etukäteen. Vaikka lupaa ei tulisi, ei lopputulos edelleenkään ole 3 kk karenssi.

Tämä ei ole opiskelijoiden palsta ja monella työttömällä on tutkintoja ja opintotuet käytetty eli ainut mahdollisuus on opiskella työttömyyskorvauksella.

On täällä opiskelijoitakin ja heillä on täysi oikeus olla täällä.

Ja aina on muitakin mahdollisuuksia kuin tt-tuella opiskelu.

En ole ikinä saanut asumistukea enkä toimeentulotukea, koska asun puolison kanssa. Niin luuseri en ole.

T. Tradenomi

Ihan normaalit ihmiset saavat asumistukea ja toimeentulotukea. Lisäksi työttöminä on ihan tavallisia ihmisiä. Mikä sä olet muka hienona tradenomina haukkumaan köyhempiäsi? Mitä sä tässä ketjussa edes teet?

Etkö ole lukenut vauva palstan muita ketjuja. Täällä vakituisen työn omaavar ovat haukkuneet kaikki tukia saavat luusereiksi.

Tässä ketjussa haukkuja on tradenomi itse. On haukuttu kaikki ajokortittomat, alle 30-vuotiaat sinkut, lyhyet miehet, asumistukea saavat, eläkeläiset..  jostain syystä vanhat keittiönkaapitkin.

Katsoppas kuka tämän ketjun aloitti ja ketä ensin haukuttiin. Työttömiä, NIIN

Ettekö te edelleenkään osaa mennä THL: n sivuille katsomaan kuinka paljon eläkeläisiin menee rahaa

Vierailija
734/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain ketjusta että ne ketkä tekee osa-aikatyötä ja saa soviteltua työmarkkinatukea, niiden ei tarvitsisi hakea kuin yhtä työpäikkaa 3 kuukaudessa. Pitääkö paikkansa?

Vierailija
735/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako moni tahallaan olla ymmärtämättä aloitusta? Tässä oli kyse meistä, jotka haluavat tehdä töitä ja meistä joille on töitä, mutta säästösyistä ei silti saada vakipaikkaa!! Kesäksi ulos ja sillä selvä ja näin säästetään. Tällä systeemillä vakkariväki uupuu, kun he painavat kesän ilman määräaikaisia ja tällä systeemillä me määräaikaiset saadaan kyttäämistä osaksemme työkkäristä.

Hyvä kirjoitus aiempana, että työttömät työllistää ja eikös tätäkin uutta rumbaa varten palkattu satoja työkkärin kyyliä lisää.

Ymmärsin kyllä aloituksen. Mutta en ymmärrä, miksi teidänkään pitäisi saada työttömyyskorvausta työtä hakematta?

Se, että teidän määräaikaiset sopimukset katkeaa ei ratkea sillä, että teidät vapautetaan työnhausta.

Pitäisikö meidän määräaikaisten painaa 12kk vuodessa ilman lomia? Eihän se ole pienen palkan liitonrahoista edes lomaa vaan selviytymistä. Minä valitsen sen selvitymisen oman jaksamiseni kannalta. Kesä on toivottavasti kaunis, sen ihailu on ilmaista. Ymmärrän, että moni kuvittelee, että liitonkorvauksilla loisitaan. Hyvä jos hengissä selviää!

Määräaikainen päättyy esim. 31.5. ja sinä ilmoittaudut työttömäksi vasta 1.7., silloin saat kuukauden loman ja lomakorvauksenhan maksaa työnantaja tilillesi työsuhteen päättyessä, joten ko. aika on palkallista, palkan sait etukäteen.

Mä ymmärrän sun pointtisi. Moni ei ymmärrä, että hoitotyössä sun lomaraha on bruttona n. 900 ja osa saa pitämättömistä lomapäivistä lomakorvausta. Voin kertoo ei sillä ole vara olla virallisella lomalla! On meinaan lapsetkin ruokittava. Kyllä se on liittoon turvauduttava.

Miten sulla on sitten varaa olla lomalla, jos olisit toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella? Sama raha siitä maksetaan?

Vierailija
736/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas itketään ja nillitetään kun joutuukin oikeasti hakemaan töitä jotta saisi taas viinaa ja tupakkaa valtion rahoilla.

Taidat itse itkeä, kun 2400 bruttopalkasta maksat eläkemaksua 160 euroa kuukaudessa, työttömyysvakuutusmaksua 33 euroa+ verot

Ja omaa eläkettä tulet saamaan aikanaan 1000 netto

Vierailija
737/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse itkeä, kun 2400 bruttopalkasta maksat eläkemaksua 160 euroa kuukaudessa, työttömyysvakuutusmaksua 33 euroa+ verot

Työtön saa kansaneläkkeen + takuueläkkeen + eläkeläisen asumistuen eli saman summan

Vierailija
738/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet syntynyt 1975 tai nuorempi ja mennyt naimisiin ennenkuin täytät 50-vuotta, voit saada leskeneläkettä 10 vuotta.

Nyt eläkkeellä olevat saavat leskeneläkettä koko loppu elämän, mutta 1975 syntyneiltä ja nuoremmilta se vietiin.

Ja haluaisib muistuttaa, että osastohoito ei kuulu maksukattoon eli eläkkeellä maksat sairaalalaskut itse.

Jos omistat kesämökin niin et saa maksusitoumusta lääkkeisiin apteekkiin etkä toimeentulotukea mihinkään.

Vierailija
739/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin katsoa työpaikkoja tänään, mutta en viitsi! Kivempi seurata ryöstääkö Tradenomi äitinsä tänään! No, monen kuun päästä sitten töitä katsomaan!

Vierailija
740/3609 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke köyhyys odottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi