Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2101/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö, jos hakee joka kuukausi aina niitä neljää samaa työpaikkaa?

Jos hakee vaikka patologin, haudankaivajan, hautakiven veistäjän ja ruumisauton kuljettajan paikkoja. Siinähän on jo neljä. Viides voisi olla esim. rikospaikkatutkija. Sit jos ei näihin mihinkään pääse, niin hakee ruumisarkun tekijän paikkaa.

Ja seitsemäs sitten se ruumisarkussa makaajan paikka.

Ruumisarkkupajan koemakaaja. Siinä olisi lokoisa homma.

Vierailija
2102/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ammattiliittoa tarkoitat, niin mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa? Ei kyllä yhtään mitään. Sama juttu työttömyyskassan kanssa. TE-toimisto päättää velvoitteista, ei ammattiliitto tai työttömyyskassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2103/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette kesän työttöminä joka vuosi? Ei se voi yllätyksenä tulla joka kerta? Kesällä myös monet ammattikunnat tarvitsevat lomatuuraajia, oletko ikinä katsonut paikkoja vai alatko vasta kesällä koko asiaa edes miettimään?

Lisäksi sitä työttömyyskorvausta ei ole pakko nostaa jos ei halua työpaikkoja hakea.

Nimenomaan olen kesällä 10 viikkoa lomalla ja jatkan täysien tuntien keikkailua taas syssyllä. Pitkin vuotta ensin lomarahat tuntipalkkojen päälle ja sitten kelalta kesäksi työttömyysmassit ja TÄYSI asumistuki. 

Tämä on mun kosto siitä ettei vakiduunia anneta.

Vierailija
2104/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtämisestä m? NOL-LA VII-VA NEL-JÄ TY-Ö-PAIK-KAA KUU-KAU-DES-SA.

Ja kun katsoo laista, niin hoksaa, että se on käytännössä aina 4. Poikkeukset on erikseen lueteltu eli oma-aikatöissä olevat, omaehtoisella opiskelevat, lomautetut (ekat 3 kk) ja lääkärintodistuksella työkyvyttömiksi todetut.

Ei minun tarvinnut kesän aikana hakea mitää paikkoja,kun ilmoitin että työni kouluavustajana jatkuu elokuun lopussa. Sain työttömyystuet ja toimeentulotukea kesän ajan ja elokuun vielä päälle. Ei mitää velvoitteita hakea mitään,koska oli lomalla!!

Ei tarvitse muidenkaan. Aloitus on puppua.

Käytännössä se työnhaku alkaa sen jälkeen, kun se on suunnitelmaan kirjattu. Siihen menee hyvinkin 1-2 kuukautta. Eikä senkään jälkeen laiteta velvoitetta, kun todetaan että työpaikat on jo löytynyt.

Hyvin kohteliaita nämä te keskuksen virkailijat ovat.

Vierailija
2105/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut kahteen paikkaan, johon ei edes vaadita koulutusta. Terveydenhuollon koulutus katsotaan ilmoituksen mukaan eduksi. Hain ja mitään ei kuulu. Multa siis löytyy terveydenhuollon koulutus. Missähän mättää... Pääsispä töihin

Vierailija
2106/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäs laittaa itseni työkkäriin. Jäin työttömäksi jo 1.8 mutta olen vitkutellut, kun en jaksa sitä pompottelua. Toivon, että pian löytyy työ, edes osa-aikaisesti...

Vierailija
2107/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäksi irtisanotulle opettajalle työhönosoitus

mansikkatilalle...

Niin, tämä johtaa siihen, että pätkittäisestä työsuhteesta kärsivät eivät edes hae työttömyyskorvausta.

Vierailija
2108/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä oli vuosia opettajana kesät työttömänä. Nyt viimein sain viran 42 vuotiaana

Vierailija
2109/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

Et ikinä ole töitä hakenut kun kyselet?

Työnhakuvelvoite on ollut yhtä kauan kuin työttömyysturvakin.

Persulle tietenkin kohtuuton vaatimus kun ei osaa lukea eikä kirjoittaa.

Vierailija
2110/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

Tää uusi malli 4 paikkaa kuussa ei ole edes paha. Kun olin 3 vuotta sitten työttömänä, niin mulle tuli vähän väliä postissa niitä paikkoja mitä piti hakea. Välillä jopa 6 paikkaa kuussa, ehkä jopa enemmän

Vierailija
2111/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi kukaan jäisi odottamaan, että on "pakko" hakea töitä. Olen ollut kahdesti 2 viikkoa työttömänä ja aloin hakea töitä apinan raivolla jo puoli vuotta ennen määräaikaisen työsopimuksen päättymistä kaikkiin mahdollisiin hommiin. Lähetin molemmilla kerroilla ainakin 180 hakemusta (sen jälkeen lopetin laskemasta), ennen kuin tärppäsi. Järkyttävän työmäärän tein, että töitä löytyi. Hain töitä joka ikinen päivä. Ei tule mieleenkään nostaa korvauksia ennen kuin kaikki muut keinot on käytetty.

Vierailija
2112/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin mitään ootan eläkepäiviä. Ei tälläistä kamalaa elämää pakotettuna hakemaan työpaikkoja joita ei omassa kunnassa edes ole. Väliin meinaa itku tulla.

Luulen, että eläkeaika on vain nykyisten eläkeläisten onni. Tulevaisuudessa sekin poistetaan tai tehdään niin mahdottomaksi, ettei siitäkään voi nauttia. Ainakin tähän mennessä kaikki siirtyy tai poistuu sitä mukaa, kun itselle tulisi ajankohtaiseksi. En usko enää mihinkään muuhun kuin omiin säästöihin ja sijoituksiin. Todennäköisesti nekin vielä sulaa johonkin mullistukseen, etten niistäkään kerkeä nauttimaan elämäni aikana.

Pakkohan nykymuotoisten eläkkeiden on poistua, koska nyt täyttä työeläkettä saavat on tehneet töitä 40 vuotta, meidän sukupolvemme jaksaa ehkä 25 vuotta eli jää 15 vuoden eläkekertymä kartuttamatta.

Yrittäjän eläke

Vuonna 1957 tai aikaisemmin syntyneillä vanhuuseläkkeen yläikäraja on 68 vuotta, vuonna 1958–61 syntyneillä 69 ja sitä nuoremmilla 70 vuotta

Vierailija
2113/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut kahteen paikkaan, johon ei edes vaadita koulutusta. Terveydenhuollon koulutus katsotaan ilmoituksen mukaan eduksi. Hain ja mitään ei kuulu. Multa siis löytyy terveydenhuollon koulutus. Missähän mättää... Pääsispä töihin

Soita perään

Vierailija
2114/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää uusi malli 4 paikkaa kuussa ei ole edes paha. Kun olin 3 vuotta sitten työttömänä, niin mulle tuli vähän väliä postissa niitä paikkoja mitä piti hakea. Välillä jopa 6 paikkaa kuussa, ehkä jopa enemmän

Ja ne paikat saa itse se valita. Ei ole olemassa mitään työkkärin määräämiä työnhaku paikkoja kuten perskekokon aikana. Varmasti kohta on taas.

Vierailija
2115/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäksi irtisanotulle opettajalle työhönosoitus

mansikkatilalle...

Niin, tämä johtaa siihen, että pätkittäisestä työsuhteesta kärsivät eivät edes hae työttömyyskorvausta.

Ei sellaista ole. Kohta oikeisto kyllä sen keksii.

Vierailija
2116/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään järkeä maksaa enää liitolle? Ei

Miten työvoimatoimiston vaatimat toimenpiteet liittyvät ammattiliittoihin? Eivät mitenkään, koska niistä päättää hallituksen esityksestä eduskunta.

Työttömyys saattaa kyllä osua kenen tahansa kohdalle. Juuri nyt hallitus on tekemässä mittavia heikennyksiä työntekijöiden asemaan, joten nyt jos koskaan kannattaa maksaa ammattiliiton jäsenyydestä.

Jos et vielä kuulu oman alasi liittoon, niin liity!

Vierailija
2117/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae ainootakaan...työkyv.eläke hylky.Työkyv.todettu.Haistatan pask..tälle maalle muutenkin.

Vierailija
2118/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän neljä paikkaa ole paljoakaan. Oman alani työpaikkoja on yleensä yksi  tai kaksi kuussa, joskus vain pari puolenvuoden aikana. Silti haen kaikenlaisiin työpaikkoihin,. Harvoin pääsen työhaastatteluun. Alkaa tulla epätoivoinen olo, mutta en anna periksi. Kohta tulee vuosi työttömyyttä. En osta kuin pakolliset ja ruokaan ei mene paljoakaan rahaa.  Kaikki työttömät ei ole laiskoja, eikä kaikki työssäkäyvät ahkeria. Vaikka hallitus säätäisi mitä lakeja, niin rekrytoijat on ne jotka päättävät ketkä valitaan ja hekin ovat tavallisia inhimillisiä ihmisiä. Eivät hekään voi tietää minkälaisen saikuttajan he töihin valitsevat. 

Vierailija
2119/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäs laittaa itseni työkkäriin. Jäin työttömäksi jo 1.8 mutta olen vitkutellut, kun en jaksa sitä pompottelua. Toivon, että pian löytyy työ, edes osa-aikaisesti...

Haluat menettää rahaa?

Ja päiväys kirjoitetaan kahdella pisteellä: 1.8.

Vierailija
2120/3609 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat menettää rahaa?

Ja päiväys kirjoitetaan kahdella pisteellä: 1.8.

Se pitää hakea 3kk sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi