Mitä tehdä kun meillä on vauva ja sisarpuoli ei kiinnostaa?
Isot teinit ovat meidän kanssa joka toinen viikko ja erityisesti poika(14v) on koko päivä omassa huoneessa ovi kiinni. Mene ulos 2-3 kertaa päivässä syömään tai WC. Ei hän syö tai juo vettä paljon. Esim. Tänään on jo klo 13 ja en nähnyt vielä.
Isompi tyttö(17v) vähän parempi, muutamaa sanaa sanoo kun menee ulos huoneesta mutta 5min ja uudestaan huoneeseen.
Ymmärrän teini haluaa oma olonsa mutta onko tämä liika? Mietin hakea ammattilainen apua.
Minua harmittaa että vauva 7kk ei ole kontaktia heidän kanssa. Lisäksi on epämukava olla kotona muukalasien kanssa.
Onko teillä vinkkiä?
Kiitos.
Kommentit (36)
Tuollaisia ne teinit on, ydinperheessäkin.
Ei kait ne teinit sitä vauvaa halunneet hankkia?
Ei minun mielestä hankia vauva on teini päätös, mutta kyllä, vuosia sitten oli jo asia pöydällä.
Anna teinien olla. Pahennat tilannetta jos tuputat itseäsi tai vauvaasi heille. He ovat syyttömiä tilanteeseen.
Tää on niin tuttu auhe muutaman päivän takaa. Miehen lapset ja oma pikku "ankkuri".
Nyt ei kuitenkaan ole mitään psykoja nämä teinit?
Ymmärtäisin valituksen ja asiaan puuttumisen silloin, jos kyseessä olisi tilanne, että teinit on mankunwet esim koiraa ja sitten lupauksista huolimatta eivät käytäkään sitä ulkona.
Mutta kun kyseessä on vauva, joka ei ole kummankaan teinin oma, niin huolehtikaa ihan itse tuotoksestanne. Ei se niille teineille kuulu pätkääkään.
Eli oletko sinä näiden lasten vanhempi? Mitä teinien vanhempi tekee teiniensä kanssa? Jutteleeko, viekö jonnekin, onko kiinnostunut heistä mitenkään?
Oikeestiko kysyt? Tämän on pakko olla provo.
En usko. He ovat muuttuneet paljon ennen vauva tuli tai raskaus. Ennen oli normaalia lapsia ja itse asiassa sosiaalisia.
Miksi heittopussilapsien pitää olla teillä?822
Vierailija kirjoitti:
En usko. He ovat muuttuneet paljon ennen vauva tuli tai raskaus. Ennen oli normaalia lapsia ja itse asiassa sosiaalisia.
Sitä kutsutaan murrosiäksi.
Miksi teinien pitäisi olla kiinnostuneita teidän vauvasta? He eivät todnäk olisi sitä halunneet elämäänsä
Asia ei ole hoita vauva. Vaan että hän on olemassa, voisi sanoo hänelle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ne on teinejä!
Joo, aina kysymme esimerkkisi jos on suunnitelma mennä johonkin, tai miten meni harrastuksessa. Tai mitä tee koko päivä huoneessa?
asia on keskusteltu suoran heidän kanssa.
Sulla on epämukavaa olla muukalaisten kanssa? Mitäpä luulet että niistä muukalaisista tuntuu?
Ihana kun osaat kaikki.
Asia on esimerkiksi jos kannattaa hakea apua tai odottaa he lähtee kotoa, tai ero jos en kestä.
onko ap nämä teinit siis sinun omia lapsiasi? Miten sä olet taas jaksanut aloittaa lapsenhoidon alusta kun muutoin 4-5 vuoden kuluttua olisi jo nuorempikin "lentänyt pesästä"?
Kannattaa vaihtaa muukalasit vaikka aurinkolaseihin, jos kerran muukalasit tuntuu epämukavilta.