Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi että mikä hoitovirhe. Nuoren naisen elimistö unohtui leikkauksessa "rätti", alapää valutti vuositolkulla mätää

Vierailija
27.05.2022 |

Lukuisia turhia leikkauksia kunnes tuo "rätti" löytyi.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008836740.html

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala juttu! :( Ja antakaapa kun arvaan: vähättelyä, vähättelyä ja vähättelyä ja saa jonku muutaman tonnin korvausta. Miettikää, että vuodatte vuosi tolkulla ja ettekä voi käydä töissä. Intiimielämä menee. Amerikassa sais miljoonakorvaukset tommosesta.

Minä vahvasti epäilen, ettei tule saamaan korvauksia lainkaan. Hyvin tyypillistä on että Suomessa nämä kaikin mahdollisin keinoin vähätellään ja ei varsinkaan korvauksia makseta. Hyvä jos edes myöntävät virhettä.

Vierailija
62/63 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, järkyttävää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hoidossa tapahtuneet virheet tai vahingot ja niiden perusteella tehdyt potilasvahinkoilmoitukset ovat nousussa. Kasvua oli viime vuonna 6,3 prosenttia edellisvuoteen verrattuna."

Olisiko keskittämisasetuksen seurauksena järkyttävän suureksi kasvaneilla leikkausmäärillä ja henkilöstön puutteella (ja siitä johtuvalla vaihtuvuudella) mitään tekemistä tämän tilaston kanssa? Helsinkiläiset saivat lobattua muutamia vuosia sitten tämän asetuksen voimaan ideanaan saada keskitettyä huomattava määrä muualla tehtävistä leikkauksista Meilahteen yms. Paljastuikin että kukaan ei ymmärtänyt miten paljon niitä tuli eikä tilanteeseen osattu varautua (ei ole resursseja saatu tähän päivään mennessäkään riittävästi, olen kuullut tuolla työskentelevältä). Pitäisikö vetää johtopäätöksiä tilanteesta kun nyt on tilastotietoa asiasta eikä enää mitään mutuilua?

Koko terveydenhuolto on aivan kaaoksessa ilmeisesti jo pari vuotta kestäneen tahallisen aliresurssoinnin takia (odotettu sotea?). Omat hengenvaaralliset sydänoireeni jätettiin kahdesti huomiotta (EKG, BNP, ja rtg kaikissa näkyi), lääkäri ei yksinkertaisesti katsonut tuloksia vaan jouduit itse soittelemaan perään. HUS-alueella tämäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi