Käytätkö vielä maskia kaupassa?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Käytän yhä FFP2-maskia täällä Helsingissä enkä koronaa ole vieläkään saanut, vaikka koko perheeni sen sai (koulusta ja töistä). Kotona sairastuneet eristettiin omiin huoneisiin ja yskivät siellä, pidin maskia silloin kotonakin päällä.
En ole ottanut rokotuksia, en kahteen vuoteen käynyt edes ruokakaupassa enkä nähnyt ketään (ruuat kotiin nettitilauksella). Nyt olen alkanut liikkumaan ostoskeskuksissa maskin kanssa. En halua koronaa. Olen nelikymppinen, lapset alakoulussa.
Ostoskeskuksissa pääkaupunkiseudulla yli puolet käyttää yhä maskia.
Me ollaan käyty sitten vissiin eri ostoskeskuksissa. Ehkä satunnainen maskinkäyttäjä siellä täällä, mutta kyllä suurin osa on jättänyt maskin jo kotiin.
Tulin eilen kreetalta, en käyttänyt maskeja
Eikä lentokoneessa!
Vierailija kirjoitti:
Tulin eilen kreetalta, en käyttänyt maskeja
Eikä lentokoneessa!
No vau ompa hienoa. Miksi joskus edes käytit? On ihmisiä jotka ei käyttänyt kertaakaan maskia.
Käytän vaan apteekissa, koska siellä asioivat lähinnä vanhukset, joille korona on ongelma. Koska alun pitäen oli selvää, että tauti tarttuu lähes ainoastaan hyvin vanhoihin, niin paikka jossa heitä kohtaan on apteekki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tauti ei ole hävinnyt minnekään. Odottelen niiitä syksylle luvattuja parempia rokoteita ja yritän vältellä tautia.
Minä myös. Minulla on elämässä niin tärkeitä asioita menossa että en ehtisi sairastelemaan, varsinkaan long covidia.
Kiinnostelee myös se nenäsuihke joka suojaa tartunnalta joitakin tunteja. Sen avulla voisi käydä harrastuksissa ja matkustella. Mitähän sen kehittämiselle kuuluu?
Menee n. 10v. vielä niinkuin yleensä rokotteiden kehittämiselle. Testaamiseen noin puolet ajasta. Oli tuossa haastattelu vähän aikaa sitten sen kehittäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vain aivopestyt hölmöt ja homot pitää naamavaippoja
Miten tuo nyt niin kuulostaa siltä, että haluaisit kovasti avautua ja poistaa maskisi? Mistä kaapista tulet? Aivopestyt, hölmöt vai homot? Riittääkö yksi kaappi vai tuletko kolmesta samalla kertaa?
Vaikka kaupassa ehkä joskus olisi kai hyvä käyttää edelleen, jos on tungosta, niin ainakin...
maskin käyttö ulkona kävellessä ja pyöräillessä on mielestäni liioiteltua ja turhaa. Ja varsinkin vesisateessa, kun maski kastuu. Auringonpaisteessa naama hikoilee maskin alla.
Muutamalla ulkoilijalla on näkynyt maskeja vaikka lähellä ei ole ollut ketään muuta (kyse ei kaupungin keskusta-alueista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli rätit tai ei kirjoitti:
En käytä, aika harvalla näyttää enää olevan. Eiköhän tuon hyvesignaloinnin voisi lopettaa, tauti ei tule katoamaan mihinkään.
Halu suojella itseään tai muita ei ole mitään hyvesignalointia vaan viisautta. Mutta mun puolestani sä voit kerätä kaikki variantit omaan leimakorttiisi. Minä en tuota tautia aio hankkia.
Mä en ole nähnyt koko aikana ensimmäistäkään maskinkäyttäjää joka käyttäisi maskia niin, että sillä olisi edes teoreettinen suojaava vaikutus. Itsepetosta se lähinnä näyttää olevan, jos kyseessä on muka halu suojella itseään.
Haittaako se sinua vai miksi rutiset?Jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaa.
FFP2 käytössä koska syöpähoitojen takia immuniteettini on alentunut ja haluan sinnitellä elossa vielä mahdollisimman kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskihullut taas vauhdissa kun joku pelokas vanhus puhuu maskeista mediassa. Olette säälittäviä.
Älä muuta sano vammaisimpia ihmisiä mitä olen ikinä tavannut on maskihullut
Ja tämä kommentti kertookin sinusta itsestäsi kaiken olennaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskihullut taas vauhdissa kun joku pelokas vanhus puhuu maskeista mediassa. Olette säälittäviä.
Älä muuta sano vammaisimpia ihmisiä mitä olen ikinä tavannut on maskihullut
Ja tämä kommentti kertookin sinusta itsestäsi kaiken olennaisen.
Eli ei kerro mitään.
Sain eilen kuulla että eräs tuttu on erittäin pahassa kunnossa koronassa. Mietin jo pitäisikö sittenkin kaivaa takaisin maskipakkaus =(
Käytän kaupassa ja töissä. Koko ajan nyt koronaa läheisyydessä (tutut, lähipiiri, työkaverit).
Ulkona katu- ja siitepölyn takia. Tosin nyt ei tarvitse kun sataa :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kondoomeja pistetä pakolliseksi? Ei maski pakkoa vaan kondoomipakko. Homoille.
Johan nyt on eräällä homokiima päällä :DDD
Vierailija kirjoitti:
Sain eilen kuulla että eräs tuttu on erittäin pahassa kunnossa koronassa. Mietin jo pitäisikö sittenkin kaivaa takaisin maskipakkaus =(
Pakko kysyä. Oliko ottanut rokotteet tuttusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain aivopestyt hölmöt ja homot pitää naamavaippoja
Apinarokkoon uskovat homot.
#eimitäänmenetettäväävaikkakoronasurkastaisiaivoni
Kyllä käytän, vaikkei täälläpäin juurikaan enää käytetä, siitä tuli semmonen päivänselvä asia laittaa maski päälle ku on paikassa missä muitaki ihmisiä, vaikee olla käyttämättä
Tottakai! Virus minnekään ole kadonnut ja jengi kulkee kipeinä taas joka paikassa ja mitään välitä mistään.
Ja maski on helppo helppo suoja myös muille kausipöpöille. Järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käytän, vaikkei täälläpäin juurikaan enää käytetä, siitä tuli semmonen päivänselvä asia laittaa maski päälle ku on paikassa missä muitaki ihmisiä, vaikee olla käyttämättä
Hautaan asti maskin kanssa.
2 Rokotetta kolmatta ei tule. Käytin kauan nyt en ole enää pariin kuukauteen käyttänyt.