Heräänkö pissahätään tällä lääkityksellä?
Rikoin potkulaudalla nilkkani ja makaan nyt osastolla. Valitin itkuisena kipuja ja särkyjä ja kun ensin ei annettu mitään, niin nyt on sit yöks panacodia, mirtazapinia ja melatoniinia. Tuli ehkä juotua vähän liikaa vettä ja mehua ku joku lääke kai janotti. Nyt mä pelkään että nää vie tajun ja lirin yöllä alleni. Pitäiskö soittaa kelloa ja varottaa yökköä. Mutta mitä se auttaa, eihän se tiedä koska tuoda alusastia? Enkä mä nyt nuorena perusterveenä ihmisenä kehtais vaippaakaan pyytää. Mitä ihmettä mä nyt teen?
Kommentit (22)
Melatoniini ei ainakaan pissata. Mutta voithan kutsua hoitajan ja kysyä. Parempi etukäteen varautua kuin pissata alleen.
Yksjalkaisena pärjää hyvin, mutta jos lääkityksenä on opiaatteja ja muuta unta syventävää, niin saattaa käydä nuppiin sen verran, että on yöllä kävelykiellossa. Tossa tilanteessa ei uusia kaatumisia toivota.
Kipuun melatoniinia ja mirtazapiinia? Jättäisin ehkä ottamatta ne.
Eiköhän melatoniini ja mirtatsapiini oo määrätty sitä varten, että aloittaja saa nukuttua, ns "unta syventäviä" molemmat. Jos siihen on päälle panacodia, niin kyllä riskit vesivahingolle voi olla jo ihan todelliset. Siis ainakin jos nornaalisti pitää yöllä vessassa käydä. Mutta kyllähän meidän pitäis jo tietää miten aloittajan yö meni.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini ei ainakaan pissata. Mutta voithan kutsua hoitajan ja kysyä. Parempi etukäteen varautua kuin pissata alleen.
Panacod sit taas voi kyllä lisätä janon tunnetta. Jos potilas epäilee että on yökastelun riski, niin keskiverto yökkö kyllä paljon todennäköisemmin laittaa teippivaipan kuin ottaa riskiä että joutuu lakanoita yöllä vaihtamaan. Ja muistaakseni on tehty joku tutkimus, että mummot nukkuu paremmin jos ei tartte pelätä että kastelee sängyn. Kaippa se pätee aloittajaankin ;)
Vierailija kirjoitti:
Mulla murtui jalka kun kuopus oli 2 kk ja esikoinen alle 2 v. Hoidin kumpaakin kotona yksin, mennä kinkkasin yhdellä jalalla tai välillä kepin kanssa vauva kainalossa ja toinen hampaissa. Mutta jotkut on nähtävästi kädettömämpiä. Jos olet mies, sitten ymmärrän, sullahan on aivot jalkovälissä ja nekin aika pienet.
Tollo
Vierailija kirjoitti:
Mulla murtui jalka kun kuopus oli 2 kk ja esikoinen alle 2 v. Hoidin kumpaakin kotona yksin, mennä kinkkasin yhdellä jalalla tai välillä kepin kanssa vauva kainalossa ja toinen hampaissa. Mutta jotkut on nähtävästi kädettömämpiä. Jos olet mies, sitten ymmärrän, sullahan on aivot jalkovälissä ja nekin aika pienet.
Laitoin sulle postissa tulemaan papukaijamerkin, mitalin ja kiiltävän sädekehän.
Heräät kyllä tarvittaessa, ei ongelmia.
Totta... Tollo mikä tollo. Täyttä empatian puutetta ja miesvihaa on tuo tollo täynnä. Ja toivottavasti hällä ei oikeasti ole lapsia, huostaanhan ne pitäis ottaa jos noin pahasti lastensa turvallisuuden ees leikillään vaarantaa.
Vierailija kirjoitti:
Heräät kyllä tarvittaessa, ei ongelmia.
Tällä keski-ikäisellä oli vähän enemmän kremppaa ja muistaakseni kymppimillinen diapam yöks ja kipulääkkeet päälle. Multa kysyttiin illalla että käykö että laitetaan suojat "varmuuden vuoks". Heräsin kyllä joskus aamuyöstä ja soitin kelloa. Ketään ei näkynyt varttituntiin joten lopetin sit turhan pidättelemisen ja jatkoin unia. Et ei se riitä vaikka heräiskin. Ei se takaa hoitajan tulemista apuun.
Antaako ne nykyään sairaalassa mirtatsapiinia nukkumiseen? Eihän se ole unilääke, eikä tarkoitettu käytettäväksi muuten kuin jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollo
Joo, tosi pienet näkyy olevan ja hipiä mimosanherkkä :DDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin sulle postissa tulemaan papukaijamerkin, mitalin ja kiiltävän sädekehän.
Kiitos, mutta en vastaanota mitään mikä tilaamatta ja pyytämättä tulee. Sädekehää en tarvitse, mulle riittää se, että sain lapseni hengissä aikuisiksi. Sullahan ei niitä ole eikä tule, eikö?
Aivot jalkovälissä -teema on lainattu Perussuomalaisten aivotrustin teoksesta Totuus kiihottaa. Siinähän filosofi Jukka Hankamäki näin väitti. Ja miksipä emme uskoisi häntä? Pakko hänen on oikeassa olla ainakin sen puolueen väestä :DDDDD
Kyllä sä heräät pissahätään jos ennenkään ollut mitään riskejä kastelun suhteen. Voit pyytää varmuuden vuoksi pissapulloa sängynlaitaan.
Hyvä Tollo ;) Tiesitkö että naiset lirii alusastiaan, miehet sorsaan (virtsapullo). Ja jos ihmisen aivot on sun mielestä jalkovälissä, niin tasa-arvoa feministinä olen sitä mieltä, että niin ne on sullakin. Sulla tosin taitaa olla lähinnä tyhjää just siinä kohtaa missä miehillä jotain sentään roikkuu. Ellet siis sitten kuitenkin ole miesoletettu, joka trollaa ja leikkii tyhmää naista koko naissukupuolta halventaen.
köhkah kirjoitti:
porvoo
Ap makaa ihan oikeesti Porvoon ylioppilaan keskussairaalassa, älä vähättele.
Ap: llä miesflunssan oireet että on se kohduton.
Et välttämättä.