Onko kaikkien ihmisten elämän loppu ihan kamala?
Onko kukaan kokenut "onnellista kuolemaa" vai onko se aina kauheaa?
Kommentit (26)
Syntymä on kuolemantuomio. Emälle ei riitä leikkinukke, vaan on pakko päästä huoltamaan oikeaa ihmistä.
Enkelit on tulleet noutamaan ja on haltioituneita ja kiitollisia kuollessaan uskossa.
Olisi hienoa jos ihmiset vaan lähtisivät nukkuessa aikanaan, ei paniikkia, sekavuutta, kohtausta tai mitään kipua.
Mä näin kerran aika onnellisen kuoleman: pikkuinen mummu alkoi tuupertua bussissa, otin hänestä kopin ja laskin siihen lattialle, johon hän hymyillen kuoli. Oli ruokakaupasta tulossa eli noutaja tuli sangen odottamatta eikä turhia tupeksinut, joten helppo lähtö oli. Elvytin mutta hän oli niin hauras, vanha ja hentoinen että murjoin vain kylkiluita poikki.
Äiti kysyi viime sanoinaan kun jo oli taivaassa ,missä on edesmennyt tyttärensä ja kuoli onnellisen näköisenä .
Mummullanikin taisi olla helppo lähtö. Hän vietti hauskan illan lapsenlasten seurassa, häntä nauratti kovasti ja hän meni hyvillä mielin nukkumaan. Aamukahville hän ei herännyt normaaliin aikaan ja kun mentiin herättelemään, hän nukkui rauhassa ja toisesta korvasta oli valunut tyynylle vähän verta, eli ilmeisesti aivoverenvuoto tuli nukkuessa. Helppo kuolema on ihana juttu, kun elämä on ollut niinkin rankka kuin hänellä.
HUH. Jos et ole kuolemansairas, keksit jotain, mikä piristää sinua. Jos olet kuolemansairas, älä pelkää.
Mun mies lähti helposti mutta aivan liian nuorena. Mentiin nukkumaan kuten aina, hän täysin terve 42-vuotias mies. Aamulla ei herännyt enää. Ruumiinavauksessa kuolinsyyksi paljastui massiivinen aivoverenvuoto.
osa vanhuksista kuolee rauhallisesti ja tietäen että elämä päättyy.osa kipupotilaista oikein toivoo kuolemaa.osa näyttää nukkuvalta kuolleena.tuttava hoitaja pitää kuolemaa, myös kauniina ja arvokkaana asiana.on siis hoitanut pitkään iäkkäitä ihmisiä.ihminen saattaa myös sopeutua ajatukseen kuolemasta ja on levollisella mielellä.
Suurimmalla osalla on. Äkkilähtö ikäisenä ku ikäisenä paras.
Olen istunut vieressä kahden eri ihmisen kuollessa, kumpikin vain yksinkertaisesti lakkasi hengittämästä, tyynesti ja rauhallisesti.
Moni kuolee onnellisena tehdessään jotain kivaa. Ehkä ennen aikojaan, jos jotain negatiivista pitäisi hakea.
Muistan vuosien varrelta vainajan, joka löytyi istumassa kumarassa sänkynsä laidalta. Eräs toinen oli keikahtanut wc:ssä istuessaan nojaamaan lavuaariin. Sängystä aivan kuin nukkumasta löytyneitä on useampia.
Vierailija kirjoitti:
vanhoja ihmisiä ei elvytetä.
Eikä Suomen taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhoja ihmisiä ei elvytetä.
Eikä Suomen taloutta.
Niin, sekoomus...
Yksi ystävä meni illalla nukkumaan kuten tavallista, aamulla ei enää herännytkään. Näytti vain nukkuvalta, kuolinsyyksi todettiin massiivinen sydäninfarkti.
Olen seurannu läheltä kahden ihmisen kuolemaa, molemmille tuli viimeisinä viikkoina hirveä ahdistus ja pelko, silmistä näkyi kauhu. Vasta kovat lääkkeet saatuaan rauhoittuivat, mutta mieleen jäi se kuinka sairas ihminen tuntuu tietävän että kuolema on tulossa ja ne hätääntyneet ilmeet ja hourailut.. Se oli hirveää katsottavaa. Koronaan kuolivat.
kuolemaa ja uskon asioita pitäis miettiä jo nyt eikä sit hilkul panikoida.kyllä uskovilla kuolevillakin voi olla ahdistusta ja epävarmuutta. kiusaukset ja ahdistukset voi olla kuolinvuoteellakin.ei vermaan ole väliä miten kuolema tulee. kaikille on annettu se viiminen hetki.osa kuolee saappaat jalas työpaikal johonkin kohtaukseen
Varmaan itsemurha ihan kiva niille jotka sitä oikeasti haluavat. Itse yritin ja menetin tajuntani. Ei ollut kauheaa. Hyvin mukavaa päästä eroon tuskista.