Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää juhlissa rohmuajien käytös?

Vierailija
26.05.2022 |

Vinkkejä? Eli kun järkkäät juhlat joissa on ruuat, kahvit ym, niin miten estää ilmiö jossa jotkut rohmuaa kaiken "paremman"? Eli lohi salaatti, fetat, lohikeitto jne. Rohmu ottaa kaiken lohen/fetan ja muille jää perunat ja salaatin lehdet. Ymmärrät mitä tarkoitan? Suvussa jossa on paljon ruoka allergiaa, ei voi yhdistää esim. salaattia kaikkea sekaan vaan näitä lajeja täytyy olla erikseen. Ja lohikeitosta on helppo rohmuta vain lohet. Jokainen tietää näitä ihmisiä. Täyte kakkua otetaan hirveä pala ja muille jää keksit, pullat. Jos isot juhlat, yli 50 henkeä, tulisi konkurssi jos ostaisi sadan hengen edestä lohta, fetaa, täytekakkua. Tämän lisäksi sitten se viinin ottaminen kaksin käsin.

Kommentit (2539)

Vierailija
821/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjan lohta siin luki - ei sillä mulle oo välii onk se viimist päivää tiskiss, jos syön sen heti autossa.

Surkeaakin surkeampi provo. Graavi- ja kylmäsavulohta et tuohon hintaan saa ja savustettu lämminsavulohi maksaa myös sen 30.

Vierailija
822/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvä ystävä, joka on todella pahasti ylipainoinen. Hän ei ollenkaan häpeile syömisiään. Olemme myös samassa työpaikassa. Esimerkiksi kerran oli työnantajan puolesta kakkutarjoilu. Esille oli varattu normaalit kakkulautaset. Hän haki kaapista ruokalautasen ja otti sen aivan kukkuroilleen kakkua ja haki lisää. Kakut loppuivat kesken ja viimeiset hakijat eivät saaneet mitään.

Mulla on yks työkaveri joka kanssa rohmuaa tarjottavat. Ei sillä että söisi sen kaiken itse siinä, ehei. Hän ottaa pussiin mukaan kotiin viemisiksi, helposti vaikka kokonaisen piirakan. Ennen kuin kaikki ovat ehtineet ottaa siitä palaakaan. Tai jos joku tuo vaikka pullia, laskettu että olisi 1kpl per henkilö, hän saattaa käydä napsimassa 10 pullaa pussiin kotiin vietäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, samat rohmuajat ottavat kaupan salaattibuffassa vain lohta ja juustoja ja peittävät sen isolla salaatinlehdellä.

Todellakin näin. Tuttu kaupan alalla kiroaa näitä.

Vierailija
824/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa saa rohmuta. Se on juhlien tarkoitus.

Vierailija
825/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on niin köyhää lohikeittoa, että vieraat joutuvat erikseen etsimään kauhalla sieltä lohenpaloja

Lohikeitto ei ole juhlaruokaa. Ja lohta saa arkisinkin halvalla kaupan kalatiskistä. Lopettakaa se kyllästyttävän lohen tuputus ja tarjotkaa mieluummin vaikka kuhaa tai haukea tai siikaa!

Mudan makuista haukea juhlaruokana???

Meillä kissat syö hauet.

Hyi hitto.

Olet ilmeisesti hieman sivistymätön? Ranskalaisessa keittiössä hauki on suurta herkkua. Se pitää osata valmistaa oikein.

Ai joka perhanan päivä???

Kun oltiin niin köyhiä ettei muuta ollut ja itse asiassa ahventakaan en suostu syömään.

En varmaan ole ainut rannikon ihminen jolta tulee peruskalat korvista.

Vierailija
826/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ilmiö. Sama juttu jos jossain keittoa tarjolla. Makkarat/kalat/lihat rohmutaan pelkästään ja jäljellä enää vain lientä ja perunaa. Käytöstavat puuttuvat liian monelta ihmiseltä.

Tähän auttaa se että osa keitosta eri astiassa ja siellä tallessa lihat kalat makkarat suurin osin. Kun rohmu käy ensin niin sitten toisesta kattilasta lisää keittoon. Kattilan voi pitää kuumana piilossa aluksi hellan alalaatikossa. Kaikki lihat kalat kylminä vain vähän pöytään kerralla. Sitten lisää jääkaapista kun rohmu käynyt.

Vierailija
827/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja että nämä itsekeskeiset ja ahneet rohmut raivostuttaa ihan täältä lukien. Enkä tajua näitä vastaajia että Tee tarpeeksi tarjoilua. Oletteko itse röyhkeitä lokkeja, jotka noin vastaatte?? Testasin 8-vuotiaan tyttäreni ajatuksia tästä aiheesta. Oli aivan pöyristynyt että joku aikuinen voisi ottaa vaikka puolet koko kakusta. "Eihän kaikille sit riittäisi sitä kakkua pelastakaan!!!" En usko että olen ikinä edes ääneen sanonut lapsille että kaikkea ei sovi rohmuta omalle lautaselle pöydästä. Jotenkin aivan itsestäänselvä asia paitsi mallioppimisen kautta myös sisäsyntyisesti.

Jos yksi henkilö pystyy ylipäänsä syömään puolet 20 hengelle varatusta kakusta, niin kyllä se kakku on silloin aivan liian pieni. Ei KUKAAN pysty syömään kymmenien vieraiden edestä, jos sitä ruokaa on oikeasti varattu reilusti kaikille.

Ei siinä, huomaavainen vieras voi itse katsoa tarjottavien määrän ja tajuta, että tässä on nyt sentin viipale kakkua per lärvi ja Mäkkärin kautta kotiin. Mutta jos itse näkisin ihan alimitoitetut tarjoilut pöydässä, niin eka ajatus on että toinen satsi on varmaan jääkaapissa odottamassa, ei se että tässä on nyt varattu 8 hengen kakku koko suvulle.

Heh, kun muutin yhteen puolisoni kanssa, tein makaronilaatikon samalla tavalla samanlaiseen vuokaan kuin äitini. Siitä söi meillä nelihenkinen perhe silloin. Puolisoni söi koko laatikon kerralla, yksin. Sellainen 60 kiloinen parikymppinen hintelä nuori mies veti 5dl (kuivamitta) makaronia, 400g jauhelihaa, paketin koskenlaskijaa, ja reilun litran munamaitoa tuosta noin vaan kitusiin. Eikä ollut edes eritysen ähkyssä sen jälkeen. Siskoni ex-mies söi helposti 4-5 täyttä lautasellista ruokaa, enkä puhu mistään keitosta. Ja sen jälkeen kakut ja pullat päälle. Toiset vaan on pohjattomia kaivoja. Silloin vaaditaan niitä käytöstapoja, jos kylläisyyden tunnetta ei tule.

Monet kuivankesän oravista ovat pohjattomia kaivoja, mutta  makaronilaatikon annos on kyllä valtaisa. Minulla oli tapana keittää 5 henkiselle perheelle 12-15 perunaa, jos yksi sukulaismies oli töissä meille, hänelle piti varata saman verran perunoita kuin meidän perheellemme. 

Miten rohmulle asettaa rajat? En minä ainakaan juhlissa alkaisi rajoja asettamaan. Minusta tuntuu, että pilaisin tunnelman laskemalla suupaloja. Ehkä jos olisin tarkka kustannuksista, minun tunnelmani menisikin pilaa, kun katson ahmattia. Tai no olen tarkka niin, että etukäteen päätämme budjetin, minkä rajoissa juhlat järjestetään. Onneksi yksityiselämässä budjetointi ei ole yhtä tarkkaa kuin töissä. Vuosia asukkaiden synttäritarjoamisiin on käytetty 35 euroa ja sillä on pitänyt saada 25hengelle kahvittelut.

Vierailija
828/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän kutsuvieraita ja enemmän tarjottavaa.

Onko pakko kutusa koko kylä, ellei ole varaa kestitä?

Mulla on kyllä varaa kestitä. En vaan millään haluaisi tilata 80 hengen ruokia 40 hengen juhliin, ja sitten heittää loppuja roskiin. Ei vaan istu sellainen mun eettisiin periaatteisiin. Ymmärrän kyllä että joskus käy virhearvioita enkä ole ketään tuomitsemassa siitä ettei jaksakaan kaikkea. Tai joku minkä on olettanut olevan hyvää ei olekaan hyvää, ihan ok, ei ole pakko syödä. Olettaisin kuitenkin aikuisilla ihmisillä olevan joku tolkku siinä mättämisessä, on se sitten omalle tai lapsen lautaselle. En tajua miten ihmiset voi olla vaan niin törppöjä, ettei yhtään ajatella muita ihmisiä, hävikkiä, rahaa ja vaivaa, kaikkea sitä mitä normaalit ihmiset yleensä osaavat ihan luonnostaan ajatella. Omasta törppöilystä on ihan turha vierittää vastuuta isäntäväelle, että ovat pihejä, tai ei ole varaa jne, kun kyse on puhtaasti vieraan maailman napa-käytöksestä.

Vierailija
829/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rohmut syötettiin kotona jo ennen juhliin lähtöä ja opastettiin että juhlissa syödään vain vähän, kuten muutkin!

Vierailija
830/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja että nämä itsekeskeiset ja ahneet rohmut raivostuttaa ihan täältä lukien. Enkä tajua näitä vastaajia että Tee tarpeeksi tarjoilua. Oletteko itse röyhkeitä lokkeja, jotka noin vastaatte?? Testasin 8-vuotiaan tyttäreni ajatuksia tästä aiheesta. Oli aivan pöyristynyt että joku aikuinen voisi ottaa vaikka puolet koko kakusta. "Eihän kaikille sit riittäisi sitä kakkua pelastakaan!!!" En usko että olen ikinä edes ääneen sanonut lapsille että kaikkea ei sovi rohmuta omalle lautaselle pöydästä. Jotenkin aivan itsestäänselvä asia paitsi mallioppimisen kautta myös sisäsyntyisesti.

Jos yksi henkilö pystyy ylipäänsä syömään puolet 20 hengelle varatusta kakusta, niin kyllä se kakku on silloin aivan liian pieni. Ei KUKAAN pysty syömään kymmenien vieraiden edestä, jos sitä ruokaa on oikeasti varattu reilusti kaikille.

Ei siinä, huomaavainen vieras voi itse katsoa tarjottavien määrän ja tajuta, että tässä on nyt sentin viipale kakkua per lärvi ja Mäkkärin kautta kotiin. Mutta jos itse näkisin ihan alimitoitetut tarjoilut pöydässä, niin eka ajatus on että toinen satsi on varmaan jääkaapissa odottamassa, ei se että tässä on nyt varattu 8 hengen kakku koko suvulle.

Heh, kun muutin yhteen puolisoni kanssa, tein makaronilaatikon samalla tavalla samanlaiseen vuokaan kuin äitini. Siitä söi meillä nelihenkinen perhe silloin. Puolisoni söi koko laatikon kerralla, yksin. Sellainen 60 kiloinen parikymppinen hintelä nuori mies veti 5dl (kuivamitta) makaronia, 400g jauhelihaa, paketin koskenlaskijaa, ja reilun litran munamaitoa tuosta noin vaan kitusiin. Eikä ollut edes eritysen ähkyssä sen jälkeen. Siskoni ex-mies söi helposti 4-5 täyttä lautasellista ruokaa, enkä puhu mistään keitosta. Ja sen jälkeen kakut ja pullat päälle. Toiset vaan on pohjattomia kaivoja. Silloin vaaditaan niitä käytöstapoja, jos kylläisyyden tunnetta ei tule.

No miehethän nyt yleensäkin ovat hirveitä syömään eli syövät niin paljon kuin vain saavat jos ruokaa vain on saatavilla. Onhan se ihan yleisesti tiedossa, että kun on mies talossa, niin se syö kaiken. Jopa lasten vanukkaat ja nainen joutuu mitä ihmeellisimpiin paikkoihin sitä ruokaa piilottamaan, että sitä riittää hänelle ja lapsillekin.

Vierailija
831/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, samat rohmuajat ottavat kaupan salaattibuffassa vain lohta ja juustoja ja peittävät sen isolla salaatinlehdellä.

Mitä sitten? Salaattibuffan salaattiaineksista maksetaan painon mukaan. Jos ottaa rasiaan enemmän kalaa ja juustoa maksaa rasiasta enemmän kuin se joka täyttää rasiansa salaatinlehdillä. On kaupan asia pitää huolta, että kaikkia aineksia on riittävästi tarjolla siinä salaattivutriinissä.

Vierailija
832/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on niin köyhää lohikeittoa, että vieraat joutuvat erikseen etsimään kauhalla sieltä lohenpaloja

Jos suoraan sanotaan, niin suomalaiset ahnehtivat ne lohipalat ensimmäisenä, kun se on niin kallista. Eräässä tutussa lounaspaikassa, jossa lohesta ei pihistellä, jouduttiin yksikin kerta lähteä hakemaan lisää lohta kaupasta, kun siellä oli tällaisia lohipalojen kalastelijoita

Mutta kun se lohi ei ees oo kallista. En ehtiny eile syömään kunnolla, ajattelin napata sittarin grillist ruokaa, mutt ku  myöhäss menin, oli pakko ostaa kypsää kylmää lohta 9.90/kg. Puolen kilon palaa ei meinannu jaksaa syyä. Kalliimaks olis tullu hakea ateria jostai ruokapaikast.

Tämä tapahtui milloin? Halvimmillaan raa´an kasvatetun lohen kilohinta on nyt tarjouksessa n. 23 €/kg, normihinta 29 €/kg.  Lohi on kallistunut viime kuukausina ihan tavattomasti. Samoin vielä pari kolme viikkoa sitten naudan sisäfile maksoi 30 €/kg, nyt 48 €/kg.

Eilen Rovaniemen sittarin palvelutiskiltä. Olin tulossa pohjosest, enkä lähtenyt enää nousemaan toista liittymää, niin nappasin jotakin syötävää autoon.

Älä keksi omiasi. Joko palvelutiskin lohi on ollut viimeistä päivää tiskissä tai sitten on ollut kirjolohta. Sisäänostohinta norjalaisella lohella on tällä hetkellä kaupoille 30.

Mä oon jotenkin kuvitellut että kirjolohi olisi kalliimpaa. Merilohi on älyttömän rasvaista, vatsa menee siitä ihan kuralle. Kirjolohta pystyy vielä syömään. Meillä töissä on aina merilohta noissa työpaikkaruokaloissa, mun työporukasta kukaan ei sitä käy syömässä juuri tuon rasvaisuuden takia.

Vierailija
833/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän kutsuvieraita ja enemmän tarjottavaa.

Onko pakko kutusa koko kylä, ellei ole varaa kestitä?

Mulla on kyllä varaa kestitä. En vaan millään haluaisi tilata 80 hengen ruokia 40 hengen juhliin, ja sitten heittää loppuja roskiin. Ei vaan istu sellainen mun eettisiin periaatteisiin. Ymmärrän kyllä että joskus käy virhearvioita enkä ole ketään tuomitsemassa siitä ettei jaksakaan kaikkea. Tai joku minkä on olettanut olevan hyvää ei olekaan hyvää, ihan ok, ei ole pakko syödä. Olettaisin kuitenkin aikuisilla ihmisillä olevan joku tolkku siinä mättämisessä, on se sitten omalle tai lapsen lautaselle. En tajua miten ihmiset voi olla vaan niin törppöjä, ettei yhtään ajatella muita ihmisiä, hävikkiä, rahaa ja vaivaa, kaikkea sitä mitä normaalit ihmiset yleensä osaavat ihan luonnostaan ajatella. Omasta törppöilystä on ihan turha vierittää vastuuta isäntäväelle, että ovat pihejä, tai ei ole varaa jne, kun kyse on puhtaasti vieraan maailman napa-käytöksestä.

Jos tilaat pitopalvelusta, pyydä tarkka tieto annoskoosta, se vaihtelee yllättävän paljon eri pitopalvelujen välillä. Vaihdoimme pitopalvelua, kakkujen koko tuplaantui. Näytä malliannos parille ihmiselle. Jos tuntuu, että on pieni tilaa useammalle kuin vieraita on tulossa. 

Vierailija
834/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole rohmuihin törmänneet mutta esimerkiksi mieheni suvun puolella on tällainen rohmuaja. Järjestimme mieheni kanssa tupaantuliaiset. Jos joku nyt kysyy että miksi rohmu pitää kutsua niin hän on mieheni veljen vaimo ja veli on miehelleni läheinen.

Tupareissa oli juustotarjotin. Tämä rouva katsoi asiakseen ottaa koko sinihomejuustopalan ja puolet brie-kiekosta. Kulhossa oli suklaakarkkeja niin hän otti sen viereensä sohvalle. Viinit oli tarjoilupöydällä että siitä voi kaataa itselle, rouva otti yhden koko pullon itselleen.

No en kyllä jaksa uskoa, että joku ottaisi koko sinihomejuusto palan itselleen. Taitaa olla trolli tämä kommentti. Ja toisekseen, sinihomejuusto on niin halpaa, että ei haittaa vaikka joku yksin söisikin koko palan, koska niitä nyt raaskii ostaa useamman.

Ja tuo viinipullo sitten.......taitaa olla aikamoista porukkaa tämä miehesi veli ja hänen vaimonsa ;) Käytöstapoja ei ole vaimolla ja onko veljelläkään, kun on tuollaisen vaimon itselleen valinnut.

Rohmuaa juhlissa koko palan sinihomejuustoa ja juo koko pullon viiniä :D

Tuo viini on sinällään ymmärrettävää, jos vaimolla on alkoholiongelma ja halusi varmistaa, että juotava ei ihan heti lopu, mutta , että koko sinihomejuustopala.....

PS. onneksi otti sen sinihomeen, sehän on juustopöydän halvin juusto.

Mä rakastan sinihomejuustoa, helposti menisi koko pala illan mittaan. Sinihomejuuston hinnan halpuus vaan ei nyt paljoa lämmitä jos sitä on varattu se 1 pala, kun ei ole osattu aavistaa että joku rohmuaa sen kokonaan itselleen. En mä ainakaan osta 3 kpl joka juustoa juustopöytää laittaessani ihan vaan jos joku sattuisi rohmuamaan kokonaiset köntit. Ja ikävä om kesken juhlan kauppaan lähteä hakemaan lisää.

Vierailija
835/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä erityisherkku se lohi on, ihan tavisruoka. Luulisi jokaisen kotona saavansa, ettei tarvitse juhlissa rohmuta

Lohi on kallista. En osta koskaan kotiin.

Vierailija
836/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Salaattibuffan salaattiaineksista maksetaan painon mukaan. Jos ottaa rasiaan enemmän kalaa ja juustoa maksaa rasiasta enemmän kuin se joka täyttää rasiansa salaatinlehdillä. On kaupan asia pitää huolta, että kaikkia aineksia on riittävästi tarjolla siinä salaattivutriinissä.

Mä ostan siitä, protskun evääksi, salaatin tuon kotoa, kilohinta on on sama kuin grillikyljen, kokonainen broisku olisi halvempaa, meillä sit ei oo kaupoissa myynnissä. 

Vierailija
837/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä halvatun lukutaidottomia dillejä tällä palstalla liikkuu? Nyt ei ollut kysymys 

a) fetasta

b) tarjoilujen määrästä

c ) pitkämatkalaisista.

Jos et vieläkään älyä, luepa kaikki tähänastiset parikymmentä sivua alusta lähtien uudelleen.

Tämä!

Lisään vielä että kyse ei ollut myöskään menu-ideoista!

Tarjoilu italialaiseen tyyliin

Osta cocktail-piirakoita 50 kpl laatikoissa

Soseuta se kalakeitto

Iske ekana sipsikulho käteen

Niinku mitä hittoa?!

Vierailija
838/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole rohmuihin törmänneet mutta esimerkiksi mieheni suvun puolella on tällainen rohmuaja. Järjestimme mieheni kanssa tupaantuliaiset. Jos joku nyt kysyy että miksi rohmu pitää kutsua niin hän on mieheni veljen vaimo ja veli on miehelleni läheinen.

Tupareissa oli juustotarjotin. Tämä rouva katsoi asiakseen ottaa koko sinihomejuustopalan ja puolet brie-kiekosta. Kulhossa oli suklaakarkkeja niin hän otti sen viereensä sohvalle. Viinit oli tarjoilupöydällä että siitä voi kaataa itselle, rouva otti yhden koko pullon itselleen.

No en kyllä jaksa uskoa, että joku ottaisi koko sinihomejuusto palan itselleen. Taitaa olla trolli tämä kommentti. Ja toisekseen, sinihomejuusto on niin halpaa, että ei haittaa vaikka joku yksin söisikin koko palan, koska niitä nyt raaskii ostaa useamman.

Ja tuo viinipullo sitten.......taitaa olla aikamoista porukkaa tämä miehesi veli ja hänen vaimonsa ;) Käytöstapoja ei ole vaimolla ja onko veljelläkään, kun on tuollaisen vaimon itselleen valinnut.

Rohmuaa juhlissa koko palan sinihomejuustoa ja juo koko pullon viiniä :D

Tuo viini on sinällään ymmärrettävää, jos vaimolla on alkoholiongelma ja halusi varmistaa, että juotava ei ihan heti lopu, mutta , että koko sinihomejuustopala.....

PS. onneksi otti sen sinihomeen, sehän on juustopöydän halvin juusto.

Mä rakastan sinihomejuustoa, helposti menisi koko pala illan mittaan. Sinihomejuuston hinnan halpuus vaan ei nyt paljoa lämmitä jos sitä on varattu se 1 pala, kun ei ole osattu aavistaa että joku rohmuaa sen kokonaan itselleen. En mä ainakaan osta 3 kpl joka juustoa juustopöytää laittaessani ihan vaan jos joku sattuisi rohmuamaan kokonaiset köntit. Ja ikävä om kesken juhlan kauppaan lähteä hakemaan lisää.

Lämpimän ruuan lisäksi juustoa varataan 150 g per nenä. Jos on pelkkä juustotarjotin juustoa varataan 300 g per nenä. Aura kolmio painaa sen 175 g, joten ei se yksi pala vielä mene paljoa yli tämän yhden henkilön annoksesta. Tuskin se muita juustoja jaksaa vastaavasti ottaakaan. Jos siis aikoo tarjoilla juustoja ,kannattaa niitä varata reilusti. Yleensä niissä on pitkät säilyvyysajat, joten ylimäärä ei ole ongelma.

Vierailija
839/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohmut on kuitenkin teidän sukua tai tuttavia. Selvittäkää, mistä ruuasta tai ruoka-aineesta he eivät pidä, ja valmistakaa sitä.

Vierailija
840/2539 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvä ystävä, joka on todella pahasti ylipainoinen. Hän ei ollenkaan häpeile syömisiään. Olemme myös samassa työpaikassa. Esimerkiksi kerran oli työnantajan puolesta kakkutarjoilu. Esille oli varattu normaalit kakkulautaset. Hän haki kaapista ruokalautasen ja otti sen aivan kukkuroilleen kakkua ja haki lisää. Kakut loppuivat kesken ja viimeiset hakijat eivät saaneet mitään.

Mulla on yks työkaveri joka kanssa rohmuaa tarjottavat. Ei sillä että söisi sen kaiken itse siinä, ehei. Hän ottaa pussiin mukaan kotiin viemisiksi, helposti vaikka kokonaisen piirakan. Ennen kuin kaikki ovat ehtineet ottaa siitä palaakaan. Tai jos joku tuo vaikka pullia, laskettu että olisi 1kpl per henkilö, hän saattaa käydä napsimassa 10 pullaa pussiin kotiin vietäväksi.

Eikö noille kukaan kehtaa sanoa vai säälitäänkö niitä lihavuudesta? Mistä sen tietää jos vaikka kotona tarjoaa vierailleen nuo viemiset. Ja tulee jo mieleen varas. Voi olla että katkeruuttaan kostoksi vie ja naureskelee yksinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän