12v päätti että haluaa viettää aikaa enemmän isänsä luona. Isä osallisena päätökseen, epäilen hyväksikäyttöä
Eli siis olemme eronneet exäni kanssa n. 5v sitten. Lapsi täytti joulukuussa 12, ja saa nyt siis itse päättää että kumman luona viettää enemmän aikaa. Hän haluaa (tai itseasiassa ISÄ HALUAA viettää aikaa enemmän hänen kanssaan.) Olen alkanut epäillä seksuaalista hyväksikäyttöä, koska aina kun nään lapsen
- käyttää oversize-huppareita ja huppua päässä. on sulkeutunut.
- puhuu vähän ja alkaa itkemään pienistäkin kysymyksistä, kuten vaikka jos kysyn mitä teki isän luona.
- on ahdistunut ja koulu sujuu huonosti. kokeista huonoja numeroita ja ei pysty keskittymään (viimevuonna koulu sujui erittäin hyvin, tänävuonna, erityisesti keväänä, mennyt huonompaan suuntaan.)
Mitä minun pitäisi tehdä? Otanko yhteyttä lastensuojeluun vai teenkö rikosilmoituksen. En ole kuitenkaan 100% varma siitä että isä edes hyväksikäyttää häntä. Kiitos vastauksista, olen todella kiitollinen jos saan edes yhden, yhden järkevän kommentin.
Kommentit (25)
Apua, heti rikosilmoituksen paikka.
Oikeasti, AP pyysi järkeviä kommentteja.
Okei vastaan itse. Noilla esimerkeillä en voi vielä varmaksi sanoa, mutta kyllä epäilylle mielestäni syytä on. Voit olla tosiaan yhteydessä poliisiin / lastensuojeluun.
Tsemppiä paljon. Tuo on varmasti vaikea asia sinulle. Toivotaan että asiat selviävät.
- Kiira
Nyt huvä nainen järki päähän! Et tosiaan ala mitään hyväksikäyttöepäilyjä heittelemään ilman minkäänlaista syytä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, AP pyysi järkeviä kommentteja.
Okei vastaan itse. Noilla esimerkeillä en voi vielä varmaksi sanoa, mutta kyllä epäilylle mielestäni syytä on. Voit olla tosiaan yhteydessä poliisiin / lastensuojeluun.
Tsemppiä paljon. Tuo on varmasti vaikea asia sinulle. Toivotaan että asiat selviävät.- Kiira
Kiira kuulostaa sen verran häiriintyneeltä, että soitan poliisit muuten vain ja lasunkin teen.
Miksi lapsi haluaisi viettää enemmän aikaa jossain missä tapahtuu pahoja asioita?
Miten ihmeessä päähän pälkähtää ensimmäisenä hyväksikäyttö noilla spekseillä????
Varaa aika yksityiselle terapeutille, ehkä hän saisi lapsen avautumaan ja puhumaan ongelmistaan. Vieraalle on helpompi puhua.
Ymmärrän, että sinua harmittaa kun lapsi haluaa olla mieluummin isänsä kanssa. Älä kuienkaan ala ylireagoimaan ja hölmöilemään asian kanssa.
Tuo on muuten 12-vuotiaiden muoti, omanikin just vaihtoi siihen
Keskustele lapsesi kanssa. Muistuta etta tuntusi lapsesta miten havettavalta tai vaikealta puhua, sina et tuomitse, mutta tuet!
Ei valttamatta ole isan syy. Syyllistamien, jos onkin syyton on sekin huono asia. Lapsilla on kaikennakoisia ajatuksia ja murheita.
Oletko keskustellut lapsen isan kanssa?
Ala jata lastasi yksin. Selvasti jokin murhe on.
Aloita siitä että lakkaat vetämästä johtopäätöksiä muodin mukaisista huppareita tai siitä että murrosikää kolkutteleva nuori vetäytyy. Seuraavat kohdat ovatkin sitten jo reagoimisen arvoisia, mutta juuri seksuaalisen hyväksikäytön epäileminen vain noilla perusteilla on varsin lennokasta. Joka tapauksessa on syytä selvittää miksi lapsi voi huonosti, ja siihen voi pyytää apua lastensuojelusta tai/ja vaikka ihan koulukuraattorilta. Ja poliisin puheille tietysti heti jos on jotain perustetta epäillä rikosta.
Kuhan kirjoittaja taas sai aikaan emä valheen tänne ja naureskelee niitä vastaajia,jolle juttu meni läpi! Kukan terve ihminen ei kirjoita tänne epäilyksiään.Vaan ottaa heti yhteyden sosiaaliviraston!
Siis lapsi itse haluaa isälleen ja sit sieltä tullessaan on tuollainen?
Kuulostaa jotenkin epäilyttävältä koko juttu, ettei olis vaan satua?
up