Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuin teinin huostaanottoon

Vierailija
26.05.2022 |

Oma maailman rakkain lapseni on nyt huostaanotettuna laitoksessa. Hänellä on pahempi olo laitoksessa, kun kotona. Olen YH ja lapsi kipuilee isänsä hylkäämistä ja olen koittanut taistella hänelle apua vuosia ihan kaikella mitä minulla on. Olen ollut pois töistä kuukausia, olen asettanut rajoja, ottanut turpaan, valvonut, valvonut ja valvonut. Puhunut, selittänyt järkeillyt ja yrittänyt. Teini ei ymmärrettävästi näe itselleen tulevaisuutta.

Vertaistukea?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teini hoidossa? Toivottavasti hänellä on hyvä psykiatri.

Tämä on loistava kysymys. Lapsi jolla ei ikinä ollut mitään ongelmia ennen eroa, leimattiin moniongelmaiseksi häiriölapseksi kun vihdoin sain hänet taistelun jälkeen avun piiriin. Siinä vaiheessa viiltelyt ja joka öiset itsemurha yritykset olivat jo vaihtuneet uhmaan ja päihteisiin. Nuorten psykiatrinen hoito on ihan pelleilyä ja kolmas psykiatri meneillään ja taas aloitetaan alusta. Olen ihan rehellisesti harkinnut viiltäväni itse lapsen ranteet saadaksemme apua, olen valehdellut, liioitellut ja ollut rehellinen, mutta jos 13v on vapaaehtoisesti karkuteillä kuukauden niin hänellä on tähän maassamme oikeus.

Psykiatrista hoitoa ei saa, ellei itse nimenomaan halua ja pakkohoitoon ei pääse ellei ole tappanut itseään todistetusti ainakin kolmesti. Silloinkin osastohoidon pituus on pari päivää.

Tää on ihan höpö löpöä. Älkää uskoko.

Mun teini oli psykiatrisella 2 viikkoa. Ei käytä päihteitä eikä ole vaarallinen muille.

Sanoivat että paikat on niille jotka on vaarallisuia muille tai itselleen.

Masentunut oli ja passiivinen.

On vielä hyväkäytöksinen ja ei roikkunut missään. Nykyään hänen tilanteensa jo parempi ja lääkkeet on käytössä.

Vierailija
42/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta rakkautta ja muuta lässynläätä. 🙄 Todellisuus sitten onkin pahoinvoivia lapsia ja omaa napaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hylännyt isä taisi olla savuisamman orvaskeden omistaja, he kun turvautuvat lisääntymisessään r-strategiaan, kun taas suomalainen yhteiskunta olettaa kaikkien panostavan jälkeläisiinsä eli K-strategiaan.

No, se joka sekaantuu etelämaalaisiin, on syypää sekä omaan että jälkeläistensä epäonneen.  Valitan, mutta itsepä lapsesi isukin valitsit.

Mitä? :D Suomalaiset miehethän ei ole koskaan perheitään hylännyt?! :D

Munkin isäni ihan tavallinen Mika Korhonen. Eikä missään tekemisissä ole ollut mun kanssa koskaan. Ristiäisiin saakka oli jaksanut kotia leikkiä. Samalla kylällä elelee. Tiedän hepun ulkonäöltä, siinä se.

N34

Vierailija
44/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on loistava kysymys. Lapsi jolla ei ikinä ollut mitään ongelmia ennen eroa, leimattiin moniongelmaiseksi häiriölapseksi kun vihdoin sain hänet taistelun jälkeen avun piiriin. Siinä vaiheessa viiltelyt ja joka öiset itsemurha yritykset olivat jo vaihtuneet uhmaan ja päihteisiin. Nuorten psykiatrinen hoito on ihan pelleilyä ja kolmas psykiatri meneillään ja taas aloitetaan alusta. Olen ihan rehellisesti harkinnut viiltäväni itse lapsen ranteet saadaksemme apua, olen valehdellut, liioitellut ja ollut rehellinen, mutta jos 13v on vapaaehtoisesti karkuteillä kuukauden niin hänellä on tähän maassamme oikeus.

Psykiatrista hoitoa ei saa, ellei itse nimenomaan halua ja pakkohoitoon ei pääse ellei ole tappanut itseään todistetusti ainakin kolmesti. Silloinkin osastohoidon pituus on pari päivää.

Tärkeintä erossa kuitenkin on, että äiti ja isä ovat onnellisia.

Vierailija
45/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teini oli psykiatrisella 2 viikkoa. Ei käytä päihteitä eikä ole vaarallinen muille.

Tähän on pakko sanoa että sulla on käynyt joko ihan törkeän hyvä tuuri, puhut paskaa tai sitten teinisi on itse ollut vastaanottavainen hoitoon. Tai ehkä teinisi on tyttö?

Lapsi ei ole narkomaani. Vielä.. Huumeet eivät siis ole akuutein ongelma. Vielä. Lääkkeet on syötetty ja kokeiltu, ei tehoa jos paha olo on riittävän suuri.

Itselläni on vaikeampaa kun lapsi on laitoksessa, en siis tiedä miten omaa etuani ajattelisin.

Vierailija
46/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä hylännyt ja nyt sitten äitikin hylkäsi. Laitoksessa pahempi olo. Mikähän logiikka taas...

Onneksi laitos ei hylkää.        Ne ainoita mihin tässä maassa voi enää luottaa.

Itseasiassa mulla on tiedossa useampikin tositarina, jossa laitos on todennut nuoren niin ongelmaiseksi, ettei voi tätä auttaa, ja passittanut takaisin kotiin, jopa ihan sairaalatasolta asti.

Vierailija
47/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on pakko sanoa että sulla on käynyt joko ihan törkeän hyvä tuuri, puhut paskaa tai sitten teinisi on itse ollut vastaanottavainen hoitoon. Tai ehkä teinisi on tyttö?

Lapsi ei ole narkomaani. Vielä.. Huumeet eivät siis ole akuutein ongelma. Vielä. Lääkkeet on syötetty ja kokeiltu, ei tehoa jos paha olo on riittävän suuri.

Itselläni on vaikeampaa kun lapsi on laitoksessa, en siis tiedä miten omaa etuani ajattelisin.

-Ap

Vierailija
48/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä hylännyt ja nyt sitten äitikin hylkäsi. Laitoksessa pahempi olo. Mikähän logiikka taas...

Onneksi laitos ei hylkää.        Ne ainoita mihin tässä maassa voi enää luottaa.

Itseasiassa mulla on tiedossa useampikin tositarina, jossa laitos on todennut nuoren niin ongelmaiseksi, ettei voi tätä auttaa, ja passittanut takaisin kotiin, jopa ihan sairaalatasolta asti.

Meillä todennäköisesti tämä myös edessä.

-Ap

Vierailija
49/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on. Eikä ole mikään vielä kun on nyt täyttänyt jo 18v. Ei ole ostanut kertaakaan alkoholia. Kerran on juonut mutta isä maksoi juomat. Kyllä tiedän ettei lääkkeet tehoa mutta jostain sitä voimaa tullut kun nostanut itsensä ylös sängystä. Oli hoidossa kun oli 17v.

Vierailija
50/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee kirjoitusvirheit.

Oisko laitoksessa PAREMPI, toivon että oli kirjoitusvirhe.

Vierailija
51/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap, jos poika ei juo eikä narkkaa, tarkalleen mitä hänen häiriökäytöksensä on, mitä se edes voi olla? Väkivaltaisuutta? Varastelua? Sitä että itkee liikaa ja sinulle menee hermot? Vai mitä?

Vierailija
52/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ap, jos poika ei juo eikä narkkaa, tarkalleen mitä hänen häiriökäytöksensä on, mitä se edes voi olla? Väkivaltaisuutta? Varastelua? Sitä että itkee liikaa ja sinulle menee hermot? Vai mitä?

Ei ole käynyt koulua eron jälkeen, juo alkoholia kyllä paljon, karkaa yöt ja välillä viikoiksi, on väkivaltainen ja on siis alle 16v. Polttaa pilveä lähes säännöllisesti ja satunnaisesti muuta.

Vierailija
53/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt koulua eron jälkeen, juo alkoholia kyllä paljon, karkaa yöt ja välillä viikoiksi, on väkivaltainen ja on siis alle 16v. Polttaa pilveä lähes säännöllisesti ja satunnaisesti muuta.

MIksi sitten välillä sanoit, ettei narkkaa vielä. Kyllähän tuo on ihan alkoholisti-nisti. Ei mitään toivoa, otan osaa. Ja tuossa tapauksessa oli täysin oikein laittaa lapsi laitokseen. Pelastit sentään itsesi. Annoit ensin kovasti erilaisen kuvan tilanteesta.

Oma sukulaiseni kuoli lopulta hakiessaan taas kerran retkahdettuaan huumeita lisää. Ei kunto enää kestänyt. Olikohan siinä vaiheessa kolmikymppinen, tuskin sitäkään. Otan osaa. Mutta narkomaani-alkoholistin tapauksessa pelkkä isän lähtö ei ole syy. Ehkä se on ollut alkusyy päihde-elämälle mutta myöhemmin syy on kyllä jo ihan se päihde-elämä.

Vierailija
54/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen kun tulee vaikeuksia ongelma siirretään muiden hoidettavaksi

Tyypillinen mies pakeni paikalta jo paljon ennen.

Vierailija
55/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos poika on alkoholisti ja narkomaani ja äiti kesti ja uhrautui noinkin kauan, ei todellakaan ole mitään oikeutta syyllistää äitiä. Hän teki kaikkensa, ehkä liiankin pitkään, koska oma lapsi on sentään oma lapsi, jopa päihteiden väärinkäyttäjänä. Oikein ap teit. Otan osaa, tilanne on varmasti raskas. Mutta tämä on todellisuutta nykyään monessa perheessä. Huumeita on liian helppo saada noin nuorienkin ja kaveripiiri vie mukanaan. Vanhempien mahdollisuudet rajoittaa sitä touhua ovat todella rajalliset.

Vierailija
56/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lapsellasi on paha olla olisi hän missä tahansa. Yritä miettiä yhdessä sosiaalityöntekijöiden kanssa keinoja, joilla olo saataisiin helpommaksi. 

Itse ajattelen omia nuoruusvuosia sijoituksessa pääosin lämmöllä, vaikka silloin oli paha olla. En kuitenkaan ollut itsetuhoinen tai muuten itselleni vaarallinen, joten sain liikkua ja olla vapaasti kunhan säännöistä pidin kiinni. Lisäksi sain rahaa omaan käyttöön ja köyhästä perheestä tulleena se tuntui luksukselta. Lisäksi itsenäistymisvarat olivat kuin taivaanlahja, kotoa pois muuttaessa en olisi saanut mitään. Vapaus oli se mikä auttoi mulla kyseisessä paikassa, sain olla rauhassa ilman pelkoa väkivallasta, sain nähdä kavereita, sain päättää mitä ostan, sain olla oma itseni. Löytyisikö teillä jotain hyviä puolia laitoselämästä, jotain mikä auttaisi hyväksymään nykyisen tilanteen?

Vierailija
57/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin lopputulos on mielisairas narkomaani joka huostaanotetaan ja laitetaan kasvatuslaitokseen.

Jatkohoito rikosten ja väkivallan jälkeen vankilassa.

Sen siitä saa kun vanhemmat ovat niin täynnä itseään ja käyttävät päihteitä.

Valtio hoitaa ja maksaa.

Vierailija
58/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa.

Yhden vanhemman perheessä monesti kuormitus kasautuu sille yhdelle.

Tai vaikka olisi kaksikin vanhempaa.

Vierailija
59/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut, mikä laitos kyseessä mutta yleensä päihdenuoret löytävät niissä vain oman henkistä seuraa ja siinä uhmakkuus ja päihde-elämän ihannointi vain kasvaa. Kurja homma. On nuoresta itsestään paljon kiinni, ymmärtääkö kääntää vielä elämänsä suunnan. Tuossa iässä ollaan kavereiden arvomaailman mukaisia. Vanhempien arvoilla ei juurikaan vaikutusta.

Vierailija
60/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä alle 16-vuotias on saanut niin paljon rahaa kuin tuo elämäntyyli vaatii?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme