Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty ostamaan kaupasta tavallisia t-paitoja, koska ne ovat liian lyhytä? Muilla samaa?

Vierailija
26.05.2022 |

Miksi pihistetään kankaassa?

Ja olen hoikka, eli kyse ei ole sellaisesta ongelmasta.

Muilla samaa?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa Cellbesistä ja siellä on paidan mitat ilmoitettu ja saa ilmatteeksi palauttaa jos ei tule sopivia. Katso materiaali mitä se on ettei ole tekokuitua jos ei sellaisia halua. Viskoosi ei koskaan lyhene pesuissa mutta puuvilla saattaa vähän. Mutta kun tilaa yli 90 cm pitkän paidan niin se yleensä riittää peittämään. Sitten  yö-oloasuista löytyy pidempääkin mallia. Minä olen Cellbesistä saanut tarpeeksi pitkiä tunikoita ja paitoja, olen kanta-asiakas. Ihan halpiaisia ne eivät ole ja tarjouksia kyttäämällä voi saada vähän halvemmalla jos on vain omaa kokoa jäljellä. 

Halpiais paidat ovat lyhyitä ja pesuissa lyhenee entisestäänkin. Minä en osta halpis rättejä kun ne saa laittaa heti kierrätykseen niin mitä niillä oikein tekee. 

Viskoosi kutistuu pesussa enemmän kuin puuvilla, jopa 5%.

Vierailija
42/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalimittaiselle suomalaiselle miehelle ei ainakaan ole sopivia paitoja. Ne on kaikki tehty jollekin normaalimittaiselle kiinalaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cellbes on hyviä paitoja, mutta ainut ongelma on iso rintaisena suurempi koko otettava 46/48🙄, joka on helmasta aika iso, koska kaikissa ei ole 44/46 kokoa.

HM on paikka josta en osta yhtään rättiä huonon laadun vuoksi, ja pari kertaa näyttää hyvältä moni paita, jonka jälkeen viruu rumaksi.

Vierailija
44/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan laatikkomuoti ei pue edes malleja. 

Vierailija
45/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut muistaakseni Vero Modasta (Tikkurilan myymälä) pitkiä t-paitoja sekä pitkällä että lyhyellä hihalla. Ovat tosi pitkää ja kapeaa mallia, lantiolle ja ylikin koosta riippuen, yleensä s tai m-kokoja.

En ole pariin vuoteen käynyt, joten en tiedä myyvätkö enää niitä, mutta ostin tosi monta vuosien aikana kun oli välillä hyviä tarjouksia, joten olen niillä tähän asti pärjännyt.

Vierailija
46/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä löytyy pitkiä naisten t-paitoja

Vierailija
47/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas paidat (sellaiset siistimmät) ovat liian pitkiä. Erityisesti kaula-aukkoa minun pitää lähes aina vähän parsia umpeen, ettei rintsikat näy.

Vierailija
48/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten miesten paidat ovat pidempiä?

Vierailija
49/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon löytäny Lidlistä hyviä pitkähelmaisia paitoja, niin pitkä-kuin lyhythihaisenakin. 👍

Vierailija
50/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nuorisomuotia, missä napa näkyy, tungetaan meille aikuisille. Olen jo pari vuotta kokenut ongelmaksi löytää toimistotyöhön sopivia rentoja paitoja. Ei siis kauluspaitoja vaan muuten siistejä mutta rentoja paitoja.

Vierailija
51/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako jos napa näkyy? Osta napa paita tai sitten yöpaita.

Vierailija
52/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä tosiaan välillä on pidempiä paitoja. Mutta ei tarpeeksi pientä kokoa minulle. Olen hyvinkin kapea, mutta isot rinnat. Perus t-paidoissa XS on monesti liian löysä. Ja tosiaan lyhyt, vaikka olen vain 164. Cubukselta löytyy pitkiä toppeja ja niitä tykkään käyttää ja löytyy pienessä koossakin. Marketeissa ei ole tarpeeksi pieniä kokoja, alkaa yleensä S tai 36. Lasten vaatteet taas on sitten löysiä, koko 164 ainakin. Ehkä joku 150 olisi muuten, mutta lyhyitä ovat. Joskus muut sanoo minulle, että kun sulla on niin hyvä kroppa, miksi pukeudut niin löysiin vaatteisiin. No ihan jo siksi, kun ei sopivia löydy.

Vierailija
53/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieshenkilö ja jo vuosia sitten huomasin tämän paitojen lyhentämisilmiön. Paita ei saa olla kuin makkarankuori, mutta ei myöskään teltta, vaan sopivasti väljää joka paikassa. Ennen käytin enimmäkseen Adidaksen paitoja, koska niissä oli hinta/laatusuhde kohdallaan. Mutta niissäkin on nykyään suurin osa paidoista liian lyhyitä ja liian leveitä. Ja osassa kangaskin tuntuu ohuemmalta kuin ennen. Jos sitten muuten sopivan mallisen löytää, niin se sitten kainaloista kiristää ja hihat ovat omaan makuun liian lyhyet. Itse tykkään, että kädet sivuilla seistessä hihat ovat lähes kyynärtaipeeseen asti.

Sitten päätin kokeilla R-collectionin paitoja. Ovat aika tyyriitä, mutta laatukamaa. Muutaman olen jo hankkinut ja näyttää siltä, ettei paluuta entiseen enää ole. Samalla tukee suomalaista työtä. Ovat kylläkin Virossa ommeltuja, mutta suunnittelu, kaavoitus ja leikkaus tehdään Suomessa. Ja kangas on Suomessa valmistettua.

Vierailija
54/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut muistaakseni Vero Modasta (Tikkurilan myymälä) pitkiä t-paitoja sekä pitkällä että lyhyellä hihalla. Ovat tosi pitkää ja kapeaa mallia, lantiolle ja ylikin koosta riippuen, yleensä s tai m-kokoja.

En ole pariin vuoteen käynyt, joten en tiedä myyvätkö enää niitä, mutta ostin tosi monta vuosien aikana kun oli välillä hyviä tarjouksia, joten olen niillä tähän asti pärjännyt.

Noita ostin takavuosina, mutta tietääkseni ne pitkät poistuivat ja tilalle tulivat tavallisen pituiset. Toki toivon, että pitkät ovat palanneet, ja voisinkin kurkistaa seuraavan kerran Vero Modaan, kun menen ohi. ap

Vierailija
55/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä hoikka nainen. Yritin löytää ulkoiluhousuja, joiden mitta riittää. Jos lahkeen mitta oli edes siedettävä, housut olivat ylhäältä kuin teltta. Miksi vaatevalmistajat eivät ymmärrä, että pitkä nainen ei tarkoita samaa kuin lihava nainen.

Vierailija
56/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paidat on lyhyitä laatikoita ylipitkillä hihoilla. Menispä tämä trendi jo. En haluaisi käyttää täti-tunikoita, mutta ei ole vaihtoehtoa, kun en halua napapaitaa vaan paidan jossa voin liikkua ilman että nousee kainaloihin. 

Vierailija
57/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita ostin takavuosina, mutta tietääkseni ne pitkät poistuivat ja tilalle tulivat tavallisen pituiset. Toki toivon, että pitkät ovat palanneet, ja voisinkin kurkistaa seuraavan kerran Vero Modaan, kun menen ohi. ap

Auts.

Täytyy alkaa säästellä parhaassa kunnossa olevia...

Vierailija
58/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile rivaclothing.com. Myyvät normaalipituudella sekä pidemmällä pituudella olevia t-paitoja. Jyväskyläläinen firma.

Vierailija
59/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti suosii nyt tätä mallia. Itse olin ongelmissa muutama vuosi sitten, kun kaikki T-paidat olivat hirmu kapeita mutta samalla pitkiä. Mahan kohdalle jäi ällö makkarapallo, joka oikein korostui, kun paita jatkui sen jälkeen alaspäin.

Lyhyt leveä paita peittää vatsan hyvällä tavalla mutta sen ongelma on, että se ei peitä haaroväliä ja ihmisten, niin naisten kuin miesten, katseet ohjautuvat aina sinne, ainakin minun housuissani! En tajua!

Haluaisin T-paidan, joka olisi leveä mutta ei liian leveä ja niin pitkä, ettei ihmisten tarttisi tuijotella haaruksiania. Ehkä tosiaan tunikat ainoa vaihtoehto

Vierailija
60/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paidat taas ovat aina liian pitkiä. Olen hoikka, pienirintainen ja 170 cm pitkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi