En pysty ostamaan kaupasta tavallisia t-paitoja, koska ne ovat liian lyhytä? Muilla samaa?
Miksi pihistetään kankaassa?
Ja olen hoikka, eli kyse ei ole sellaisesta ongelmasta.
Muilla samaa?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ommelkaa itse paitanne. Ei ole vaikeeta
Ei se nyt ihan noin helppoa ole, kuin annat ymmärtää... Ensin hakee kankaan kaupasta, piirtää kappaleet kaavapaperille, leikkaa kaavapaperin, asettelee kaavat kankaalle, piirtää saumavarat, leikkaa kankaan, huolittele reunat, yhdistä kappaleiden saumat ja ompele oikeilla langoilla, neulalla ja säädöillä. Pääntie on vaikea saada siistiksi, hihansuut eivät mahdu ompelukoneen alakotelon ympäri. Ompelin muutaman paidan ja kyllä se vie aikaa. Plus se kangas maksaa saman verran kuin valmis paita cubuksella (keskihinta 7/metri, pitkähelmaiseen tarvitsen 1,5 metriä).
Mulla isot rinnat ja lyhyitä ovat, jäävät vielä typärästi rintojen päältä alaspäin ilmaan eikä laskeudu vatsalle
syy on se, että... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikkien paitojen kohdalla ongelmana on, että ne on lyhyitä ja leveitä.
Ne on tehty paksukaisille, siitä se johtuu: ihmisten lihavuudesta.
Eikai lihavakaan halua että napa vilkkuu? Yhtälailla lyhyt on ongelma. Pitäisi ylipäätään olla pidempiä.
Paitojen lyhyys on korvattu sillä, että housujen vyötärö nostetaan korviin...
Itsekin tykkään pitkistä T-paidoista. Ostan niitä XXL-liikestä.Esim. Viime kesä 3 kpl 10 e.Ostin tuon satsin 2 X. saman värisiä paitojaJotta voin pestä sama konelinen kaikki kerralla pesuohjen mukaisesti.Enkä laita sekaan muuta pykkiä!.Eivät ole kutistuneet, eivät muuttanet muotoa Joka päivä pidin niitä,paita per päivä ja pesua odotaman.Joten toimi yhä ja koko tämän kesänkin.
Vierailija kirjoitti:
Äitiysvaatteet ratkaisu?
Niissä on sitä telttaa mahan kohdalla liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin pitkän, takamuksen peittävän treenipaidan salille. Joka kuitenkaan ei ole mikään teltta. Ehdotuksia? Olen vain 161cm, joten luulis löytyvän, mutta ei ole helppoa.
Ja käytän vaatekokoa s/m, joten jos ostan L-koon, niin pituutta tulee ehkä puoli senttiä lisää, mutta leveyttä niin, että ollaan osastolla teltta.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Miesten paidat eivät ole ratkaisu, koska ne ovat laatikkomallisia. Haluaisin sellaisen vyötäröltä vähän kapenevan. 160 cm olen.
H&M miesten osastolta slimfit paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tykkään pitkistä T-paidoista. Ostan niitä XXL-liikestä.Esim. Viime kesä 3 kpl 10 e.Ostin tuon satsin 2 X. saman värisiä paitojaJotta voin pestä sama konelinen kaikki kerralla pesuohjen mukaisesti.Enkä laita sekaan muuta pykkiä!.Eivät ole kutistuneet, eivät muuttanet muotoa Joka päivä pidin niitä,paita per päivä ja pesua odotaman.Joten toimi yhä ja koko tämän kesänkin.
Löytyykö linkkiä?
Mites nuo t-paitamekot, löytyykö niistä muuten sopivaa, helmaa voi sitten suht helposti lyhentää jos tarvitsee?
Tilaa Cellbesistä ja siellä on paidan mitat ilmoitettu ja saa ilmatteeksi palauttaa jos ei tule sopivia. Katso materiaali mitä se on ettei ole tekokuitua jos ei sellaisia halua. Viskoosi ei koskaan lyhene pesuissa mutta puuvilla saattaa vähän. Mutta kun tilaa yli 90 cm pitkän paidan niin se yleensä riittää peittämään. Sitten yö-oloasuista löytyy pidempääkin mallia. Minä olen Cellbesistä saanut tarpeeksi pitkiä tunikoita ja paitoja, olen kanta-asiakas. Ihan halpiaisia ne eivät ole ja tarjouksia kyttäämällä voi saada vähän halvemmalla jos on vain omaa kokoa jäljellä.
Halpiais paidat ovat lyhyitä ja pesuissa lyhenee entisestäänkin. Minä en osta halpis rättejä kun ne saa laittaa heti kierrätykseen niin mitä niillä oikein tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mites nuo t-paitamekot, löytyykö niistä muuten sopivaa, helmaa voi sitten suht helposti lyhentää jos tarvitsee?
Noita olen ostanutkin. Joskus ovat liian pitkiä, mutta kerran löysin uskomattoman lyhyitä mekoksi ja ostin niitä kasan. ap
Jostain syystä nyt on muodissa rumat t-paidat. Ei niitä voi ostaa rintavakaan. Pieni kaula-aukko, lyhyt laatikko paidan virkaa toimittamassa. On siinä näky. Mikä vaatekauppa myy normaaleja, istuvia vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Ostan miesten t-paitoja, ne ovat pitkiä.
Liiankin pitkiä. Minulle s-koon t-paidat ovat usein liian isoja, olen 173 cm mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ommelkaa itse paitanne. Ei ole vaikeeta
Ei se nyt ihan noin helppoa ole, kuin annat ymmärtää... Ensin hakee kankaan kaupasta, piirtää kappaleet kaavapaperille, leikkaa kaavapaperin, asettelee kaavat kankaalle, piirtää saumavarat, leikkaa kankaan, huolittele reunat, yhdistä kappaleiden saumat ja ompele oikeilla langoilla, neulalla ja säädöillä. Pääntie on vaikea saada siistiksi, hihansuut eivät mahdu ompelukoneen alakotelon ympäri. Ompelin muutaman paidan ja kyllä se vie aikaa. Plus se kangas maksaa saman verran kuin valmis paita cubuksella (keskihinta 7/metri, pitkähelmaiseen tarvitsen 1,5 metriä).
Paidan kankaankulutus on paidan pituus + hihan pituus.
1,5 metristä kangasta saat jo ihan älyttömän pitkän T-paidan 😅
T. Ompelija
Lisäksi ne lyhenevät pyykissä vielä 5 cm! Sama koskee collegepaitoja. Ovat lyhyitä jo ostettaessa, ja ekassa 40 asteen pesussa lähtee 5 cm.
Hoikkuutta isompi ongelma on se, että jos on lisäx isot rinnat. Itselläni on todella isot. Eipä tarvi t-paitoja pahemmin pitää..helma jää tosiaan ilmaan roikkumaan.kun paidat ovat sen verran lyhyitä. Eikä auta vaikka ostaisi t-paidan koon isompana.
En ompele enää itse vaatteita, koska hinta voi olla jopa enemmän kuin kaupasta ostetulla vaatteella ja laatu kankaalle on suurinpiirtein sama.
Ostan T-paitoja Prismasta ja Lidlistä, koska niissä tuntuu olevan valtakunnan ainoat pidempihelmaiset paidat. En ole mistään kaupasta löytänyt kuin lyhyitä paitoja.
Sama täällä! Miesten paidat eivät ole ratkaisu, koska ne ovat laatikkomallisia. Haluaisin sellaisen vyötäröltä vähän kapenevan. 160 cm olen.