Onko sun pakastin/pakastinlokero aina täynnä ruokaa?
Kommentit (13)
Pakastin oli täynnä varmaan 30 vuotta, vaikka joka talvi sulattaessani sen päätin, etten kerää sinne mitään ylimääräistä. Nykyisin se on puolityhjä. Hyvä minä! 🙌
Mulla on pakastelokerossa vain leipää ja jääpaloja
3 pakastinta joista 2 täynnä riistaa ja marjoja.
Hyvä kun taas ensi syksyksi saatais syötyä kaikki.
Eipä tarvitse kaupasta ostaa.
n 80%. Kierto kuitenkin hyvä eli sieltä myös syödään pois koko ajan
Hyödynnän erityisesti liha- ja kalatarjoukset, poimin sienet ja marjat, säilön oman pihan herkut. Aina myös paljon yrttejä. Aina myös leipää ja leipomuksia
On. Ja marjoja. Jos en pääsisi kauppoihin vain maitotuotteista ja tuoreista hedelmistä ja kasviksista tulisi puute.
Myös kuivakaapista löytyy tarvittavaa ja purkkisäilykkeitä, hernekeittoa.
Tässä vaiheessa vuotta pakastimen käyttöaste on noin 75, iso osa marjoista on syöty, riistaa on vielä aika lailla ja pakastettuja ruoka-annoksia on se vakio eli noin 10 kpl. Niissä kierto on nopea, max 3 vko.
On täynnä ja koko ajan käytössä. Iso pakastin on osa kotivaraamme, jos vaikka sairastuu ja sairaus pitkittyy niin ruokaa löytyy pitkäksi aikaa. Meillä on myös aggregaatti, eli pakastin ei sula jos tulee sähkökatkos.
Pakastimessa on aina reilu 10 kiloa lihaa koiralle. Ydinluita on muutama.
Koira syö kilon lihaa 2 päivässä.
Marjoja ja leipää on siellä myös.
On. Siellä on marjoja ja sieniä, pakastevihanneksia, kasvispihvejä ja -palleroita, leipää, lihaa ja kalaa. Ostan lähes kaikki lihat 30 prosentin alennuksesta ja pakastan. Kalat ostan yhdeltä kyläläiseltä. Leipää ostan myös alennuksesta pakkaseen.
Kaksi pakastinta, molemmat suht täynnä. Pakastimissa aina pakastevihanneksia (eri sekoituksia), keittojuureksia, peruna-sipulisekoitusta, valmiita annoksia kaikenlaisia ruokia töihin evääksi, pakastepizza, paneroituja mozzarellatikkuja ja sipulirenkaita, kalaleikkeitä, sieniä ja marjoja, jäätelöä. Kaikki tuotteet kiertävät, eli mitään ei "unohdu" perälle. Pakkanen on oiva apu, ei tarvitse aina lähteä kauppaan kun alkaa kokkaamaan tai tarvitsee eväät töihin.
Marjat alkavat olla pakastimesta loppu, jotain pakastevihanneksia siellä on, mutta tähän aikaan kuukaudesta siellä ei ole valmista ruokaakaan, koska syön pakastimeen laittamani ruuat pois viimeistään kuukauden viimeisellä viikolla. Teen itse kaikki ruokani ja yleensä niin paljon kerralla, että siitä riittää annos tai kaksi pakastimeenkin ja syön ne sitten pakastimesta pois yleensä saman kuukauden aikana. Minulla on vain pieni pakastin enkä isompaa tarvitsekaan ja syön etupääasä kasvisruokaa.
Ei aina, täytyy niitä sieltä poiskin syödä.