Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrankin oikeasti hiljainen kerrostalo

Vierailija
25.05.2022 |

Ei ole kertaakaan kuulunut musiikkia 4 kuukauden aikana.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit elämisen äänet ei ole minua häirinneet koskaan. Olen asunut kashdessa kerrostalossa ja kummassakaan en ole tullut häirityksi.

Vierailija
22/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolina käy kirjoitti:

Täälläkin on hiljaista siihen asti kunnes joku sulkee jonkun oven tai kaapin.

Ihania nää valetut betonikuutiot

Millä stetoskoopilla kuuntelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut tässä kerrostalossa 15 vuotta ja on täysin hiljainen talo. Ei lapsiperheitä eikä koiria.

Mulla on koira, mutta ei se ikinä hauku.

Sellaisiakin koiria tosiaan on eikä kaikki ole räkyttäviä rakkeja.

Meidän naapurilla oli sellainen.

Eli varmaan sen koiran normaalin elämän - oli kai ollut jo pari vuotta kun nähtiin, että heillä on koira. :D

Seuraava koira hiukan haukahti joskus pihalla.

Vierailija
24/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi rauhallista mutta jonnekin ylhäälle muutti kanta-astuja. Sillä on lisäksi jatkuva tarve olla liikkeellä ja se takoo niillä kantapäillä aamuun saakka yölläkin. Miksi se on niin vaikeaa askeltaa pehmeämmin. Kun on kyseessä niinsanotusti normaali ääni niin ei voi oikein valittaakaan.

Vierailija
25/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällö on muuten hiljaista - kukaan ei pidä elämää - mutta talossa on pari musiikin ammattilaista. Soittavat asiallisiin aikoihin, ja hyvin. Viihdyn erinomaisesti.

Vierailija
26/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut tässä kerrostalossa 15 vuotta ja on täysin hiljainen talo. Ei lapsiperheitä eikä koiria.

Minä olen asunut tässä talossa melkein viisi vuotta, ja todella tyytyväinen.

Asun ylimmässä 5. kerroksessa, tässä kerroksessa asuu kaksi perhettä joilla on lapsia, toisessa kolme toisessa yksi. Ei mitään häiriötä.

Talossa ylipäätään asuu kaikenikäistä väkeä, myös lapsia ja useampia koiria. Ei meteliä.

Talo on siisti,  piha aidattu ja portti lukossa, autoportti kännykän koodilla avattava jalankulkuportti avaimella.

Turvakamerat, alaovessa summeri monitorilla.  Pihaan ei pääse ylimääräsitä väkeä, on nurmikentät ja istutukset ja lasten leikkipaikka sekä joka asunnolle autopaikka sivummalla. 

Tämä ei ole vuokratalo mutta joitain asuntoja on vuokralla. Kenestäkään ei ole ollut häiriötä.

Taloyhtiö toimii hyvin, huolto pelaa.

Vierailija
27/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kolina käy kirjoitti:

Ehkä hän kuuntelee naapurin ääniä juomalasi seinää vasten.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3755296/kuunteletko-koskaan-juomalasin-…

Vierailija
28/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä vielä muuttuu. Minäkin vuoden ajan nautin että ai kun ihanan hiljainen talo, sitten alkoi kaikki menemään päin h:ta kun uudet naapurit tuli ja muutakin mökää.

Vierailija
29/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rymyrähjät kirjoitti:

tyyntä myrskyn edellä

😵

:D

Ehkä naapurit salaa raahaavat isoja kaiuttimia öisin asuntoihinsa silloin kun AP nukkuu? Kohta alkaa: ylhäältä sivuilta ja alhaalta, ellei ole alin kerros.

Vierailija
30/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä vielä muuttuu. Minäkin vuoden ajan nautin että ai kun ihanan hiljainen talo, sitten alkoi kaikki menemään päin h:ta kun uudet naapurit tuli ja muutakin mökää.

Joo. Älä missään tapauksessa iloitse, koska kohta kaikki kuitenkin menee v*tuiks!

Vierailija
31/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Älä missään tapauksessa iloitse, koska kohta kaikki kuitenkin menee v*tuiks!

rymyrähjät kirjoitti:

tyyntä myrskyn edellä

😵

Vierailija kirjoitti:

Juu, kun pääset sanosta niin johan alkaa taas jonkilainen messuaminen. Joten älä iloitse etukäteen...

Vierailija
32/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rymyrähjät kirjoitti:

tyyntä myrskyn edellä

😵

Vierailija kirjoitti:

Juu, kun pääset sanosta niin johan alkaa taas jonkilainen messuaminen. Joten älä iloitse etukäteen...

Jatkoa...

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
33/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koira, mutta ei se ikinä hauku.

Sellaisiakin koiria tosiaan on eikä kaikki ole räkyttäviä rakkeja.

Muutin kerran kerrostaloon, josta tiesin, että koiria vastustetaan. Hommasin kotiini kameravalvonnan, ettei kukaan turhaan sitten valita ihan vaan ennakkoluulojen takia. No yksi naapuri valitti haukkumisesta. Meni hiljaiseksi, kun kysyin, että mihin aikaan tarkalleen haukkui, että voin helpommin tarkistaa kameratallenneesta. Sen jälkeen ei tullut mitään valituksia. 

Ja tein tämän, koska välittäjä sanoi taloyhtiössä olevan lemmikkieläinkielto. No eihän tuollainen lemmikkieläinkielto oli laillista, jos siitä lemmikistä ei ole mitään haittaa. Oli ihana kämppä ja sen takia uskalsin ottaa riskin, mutta tein nuo varotoimenpiteet. Asuin siinä sitten kuusi vuotta koirani kanssa ilman mitään ongelmia. Seuraavassa taloyhtiössä taas toivotettiin koirani erittäin tervetulleeksi. Naapurit jopa tarjoituivat koiranhoitajaksi sille. 

Taidat olla näitä lemmikki-hulluja. Talo on paras jos kaikki pyörii koirasi ympärillä, jopa naapurit. 

Olet myöskin kucipää, jos talonyhtiöön ei toivota lemmikkejä sinun on juuri PAKKO tunkea sinne koirasi kanssa vaikka valittavana olisi kaikki muut rakennukset. 

Vierailija
34/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuodesta toiseen meluisissa taloissa, yleensä naapurissani oli joku bilettävä sekakäyttäjä tai vanhempi, alkoholisoitunut mies. Olen asunut sekä kaupungin läävissä että kalliilla yksityisellä. Uusimman muuton myötä olin ihan varma, että sama toistuu jälleen kerran, mutta olinkin väärässä. Mikä tässä taloyhtiössä sitten oli erilaista muihin verrattuna? Savuttomuus. Asunnoissa tai niiden parvekkeilla ei saa polttaa. 

Enpä olisi uskonut, kuinka paljon tuo rajaa porukkaa. 

Vierailija
35/41 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että kaikki omistavat asuntonsa, takaa hiljaisuutta. Meillä edellisessä paikassa oli juoppo naapuri, joka itse oli harmiton, mutta sen kaverit....omisti kämppänsä. 

Vierailija
36/41 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit elämisen äänet ei ole minua häirinneet koskaan. Olen asunut kashdessa kerrostalossa ja kummassakaan en ole tullut häirityksi.

Kolinaa satoja kertoja päivässä napureilta?

Keitiön pöytä on kiinteästi seinässä kiinni ja lattiat puuta, jossa kuuluu pienetkin äänet.

Pitävät fiksuna myös laminaatteja, joita asukkaat oikein pyytääkin, vaikka samaten meluavia.

Ainoa hiljainen kämppä oli yksi muovimattoinen yli 10v sitten, ja toinen muovimattoinen ei ollut, koska varsinkin alakerta oli lahjakas meluaja, kuten sitä edellisessäkin kämpässä, jossa ihmeenä oli hiljainen yläkerta, vaikka oli laminaattilattiat.

Pääsääntöisesti, ei ole hiljaisia kerrostaloasuntoja, varsinkaan näinä päivinä.

Vierailija
37/41 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisesta haaveilen. Kova meteli varsinkin kesäisin kun pakko pitää ikkunat auki. Ja läheinen grillimestarin ja puisto kauniilla säällä todella meluisa. 😩 Pitäisi saada nukkua kun vuorotyö.

Vierailija
38/41 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 10 vuotta olen asunut täysin hiljaisessa kerrostalossa, ei musiikkia, ei koiranhaukuntaa ei muita huutoja eikä vauvanitkuakaan. Asumme ylimmässä kerroksessa päädyssä, seinänaapurina hiljainen 80 v vanhus, alhaalla hiljainen eläkeläispari.

Sitä ennen muissa kerrostaloissa tuli koettua kaikki nuo metelit  korkojen kanssa. Taukoamatonta vauvanitkua öisin, koirien ulvontaa päivisin, musiikin pauhua ja kaikkea.

Vierailija
39/41 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes se mu su eli muuttaa yläkertaan ja bilettää yötä päivää, sitten perustaa perheen, joka elää ihan omassa rytmissä. Lapset kiljuu vielä keskiyön jälkeenkin.

Vierailija
40/41 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kolina käy kirjoitti:

Ei tarvi kuunnella, runkoäänet kuuluvat jopa vastamelukuulokkeiden ja korvatulppien läpi.

Itse olen mitannut makuuhuoneessa naapurin ovien sulkemisesta hetkellistä 45-50 desibelin melua. Sallittu melutaso on 30 desibeliä. Desibeliasteikko on logaritminen, eli yksi aste tarkoittaa kymmenkertaista voimakkuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan