Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkukesä huonoin ajankohta pitää kesälomaa

Vierailija
25.05.2022 |

- järvivedet kylmiä
- sää koleaa, yöt viileitä.
- luonnon vihreys vasta alkutekijöissä
- festarit yms tapahtumat vasta alkutekijöissä
- kaikki ystävät ja tutut vielä töissä eikä heillä aikaa nähdä
- töihin palatessa pahin sesonki vasta alkamassa. Vakkarit jää lomalle ja apunasi kesähessuja

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Vierailija
2/43 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene muualle jos olet noin negatiivinen. Tällä palstalla ei tuollaisia kommentteja kaivata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin eri mieltä. Kesä kauneimmillaan. Kotimaan turistinähtävyydet edullisempia, ei ruuhkia. Kesä alkaa lomalla ja hyvässä lykyssä loman jälkeen on helteet ja kesä jatkuu. Alkukesän lomalla kesä tuntuu aina paljon pidemmältä. Mulla vuorovuosina kesäkuun alkupuolelta heinäkuun alkupuolelle tai heinäkuun alkupuolelta elkokuun alkupuolelle. Eka on ehdottomasti parempi. Uida voi työpäivän jälkeenkin.

Vierailija
4/43 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hyvä. Nytkin on jo lämmintä. Osa menee ulkomaille.

Vierailija
5/43 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta loma-aikaa. Helteillä on sitten mukava olla ilmastoidussa toimistossa kun suurin osa porukasta lomailee ja on rauhallisempaa muutenkin. Kyllä siitä kesästä pystyy nauttimaan työpäivän jälkeenkin.

Vierailija
6/43 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelit kaikki parhaimmat syyt pitää lomaa alkukesästä! 😄

Luonto on nyt kauneimmillaan.

Ei ole liian kuumaa, viileys on just hyvä.

Vesillä voi liikkua muutenkin kuin uiden ja uintilämpöiset vedet vaatii joka tapauksessa pitkän hellejakson. Vesi on järvissä kylmää tavallisena kesänä vaikka olisi heinäkuu.

Ihanaa, jos muut on töissä ja saa keskittyä lomailuun ja omiin juttuihin ilman että koko loma on aikataulutettu muiden halujen ja aikataulujen mukaan.

Festarit kuului alle parikymppisen elämään. Nyt keksii jo muita rientoja.

Vierailija
7/43 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on ehkä se, että loma kesäkuussa on kesällä, mutta ei ole ihan kesä kuitenkaan. muistan aina koulussa kun kesälomia ajattelin niinä lämpiminä loppukesän päivinä ja sitten seuraavana vuonna kun kesäloma alkoi, ei sitä aluksi osannut pitää kesälomana, kun ei se täsmännyt muistoihin. 

jos mahdollista, harkitsisin itse että ottaisin yhden viikon toukokuun alusta ja lähtisin reissuun jonnekin etelään silloin. sitten palaisin töihin ja ottaisin juhannusviikon vapaata ja sitten palaisin töihin ja sitten vaikka elokuun loppupuolella tai syyskussa loput lomapäivät.  saisi vähän vapaita pidemmälle ajalle. 

mutta luonnosta voi kyllä nauttia aina.

Vierailija
8/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on lomaa joka päivä.

Vierailija
9/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii parhaiten heinäkuussa kesälomat.

Onhan tämä yksilökohtaista mikä ajankohta sopii kellekin.

Vierailija
10/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun heinäkuussa palaa töihin, on mukavaa kun muut on silloin lomilla. Työtahti on leppoisa kun ei tule sähköposteja ja muita pyyntöjä.

Vierailija
11/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon vihreyshän on parasta juuri alkutekijöissään. Myöhemmin kesällä se on jo ylikypsää. Ja valo alkaa nyt olla parhaimmillaan. Mikä sen ihanampaa kuin valvoa alkukesän valoisat yöt kun ei tarvitse aamulla varhain nousta töihin.

Vierailija
12/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viettäisin lomani aina elokuussa, jos olisi mahdollista. Kiertävä lista, niin pitää vaihdella. Alkukesä on kyllä blaah ja vasta juhannuksesta alkaa yleensä se ns. kunnon kesä.

Vierailija
13/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman voi viettää muuallakin kuin Suomessa. Esim. Kreikassa on tällä hetkellä kolmekymmentä astetta. 

Vierailija
14/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia. Itse taas vältän heinäkuuta kesälomakuukautena jos mahdollista. Joka paikassa ruuhkaa kun "kaikki" on lomalla. Lisäksi töissä on mukavan leppoisaa heinäkuussa. Tykkään helteistä vain ulkomaan rantalomilla ja siellä on lämmin vaikka lomailisi syyskuussa.

Vierailija
15/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikko lomaa kesäkuun alusta ja se tuntuu itseltäni hyvältä, kun omat festarini osuvat siihen aikaan.

Neljä viikkoa lomaa on sitten heinäkuussa.

Tällein jaotellut lomat antaa kivempaa tunnetta työelämään, kun on se tunne, että kohta on lomaa.

Vierailija
16/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukesällä luonto on kauneimmillaan, loppukesästä on jo kuivaa ja ruskeaa, varsinkin hellekesinä. Mutta onhan se totta, että tapahtumat, esim. festarit keskittyvät juhannuksesta heinäkuun loppuun, eli kesäkuun alussa ei montaa tapahtumaa ole.

Jos tykkää lomailla rauhassa, voi alkukesä olla parempi esim. huvipuistoon menoon, kun ei ole kaikki heinäkuun tungokset vielä päällä. Tai voi retkeillä tai matkailla vähän vähemmän turistilauman kanssa. Jos kaipaa kuumuutta, kannattaa kesäkuussa suunnata vaikka Kreikkaan, niin ei haittaa, jos Suomen helteet ei osuisi kohdalle.

Itse lomailisin mieluiten juhannuksesta eteenpäin, jos saisin valita.

Vierailija
17/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestin työt niin, että voin pitää lomaa 1.5-30.9.

Muun ajan voin ahkerasti työskennellä, en pidä pimeästä ja kylmästä vuodenajasta.

Vierailija
18/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hetki, kun kesäloma on jo ohi, on jotenkin haikean surullinen. Siksi on masentavaa, jos lomat on ohi vaikka heinäkuun alussa, ja sitten pitäisi jaksaa suunnilleen jouluun saakka ilman lomapäiviä. Ja työkaverit on vasta kesälomille lähdössä, kun itse palaat töihin.

Vierailija
19/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä järjestin työt niin, että voin pitää lomaa 1.5-30.9.

Muun ajan voin ahkerasti työskennellä, en pidä pimeästä ja kylmästä vuodenajasta.

Oho. Mikäs työ se sellainen on, että pystyt lomailemaan yhteen menoon 5 kk??

Vierailija
20/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hetki, kun kesäloma on jo ohi, on jotenkin haikean surullinen. Siksi on masentavaa, jos lomat on ohi vaikka heinäkuun alussa, ja sitten pitäisi jaksaa suunnilleen jouluun saakka ilman lomapäiviä. Ja työkaverit on vasta kesälomille lähdössä, kun itse palaat töihin.

Juuri toi ja elokuu on alkamaisillaan ja sitten voi jo nähdä syksyn merkkejä ja eipä kauaakaan kun koululaisetkin menevät takaisin kouluun. Semmoista normaalisoitumisen tunnetta tulee heinäkuun lomien loputtua. Mitä myöhemmin pitää lomat niin sitä nopeemmalta tuntuu vuosikin menevän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän