Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on eronnut 7 vuotta sitten, ex kiukuttelee edelleen siitä että he erosivat

Vierailija
24.05.2022 |

Lapsille (nyt jo teini-ikäisille) kuulemma rankkaa viikko-viikko systeemi, kun voisivat edelleen olla ydinperhe ja mies "pilasi kaiken". Milloin tämä loppuu vai loppuuko koskaan? Ja mietin sitäkin, että miksi minä ahdistun tästä vaikka asiat ovat mieheni kanssa hyvin. En varsinaisesti koe, että ex voisi jotenkin pilata suhteemme, mutta joka kerta tulee sellainen epäuskoinen olo, että miten tämä voi vielä jatkua.

Pystytkö jotenkin ymmärtämään exää tai toimisitko itse noin? Missä vaiheessa menneisyydestä pitää päästää irti?

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehesi oma valinta kuunnella exänsä kiukutteluja ja vastata tämän uteluihin, mitä teette lapsivapaalla. Numeron voi pistää estoon ja soittaa hänelle vain lasten puhelimista, jos pitää sopia jotain. Tuskin on niin nolo että alkaa lastensa numeroiden kautta häiriköidä.

Vierailija
22/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä näköjään. Mulla erosta 10 vuotta ja lapset ei ole enää pitkään aikaan halunneet tavata äitiänsä. Eivät jaksa kuunnella sitä valitusta minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun miehesi on niin poikkeuksellisen upea saalis, että hänestä on mahdoton päästä yli. Ex on surkeassa tilanteessa kun ei fyysisesti rupsahtaneena ja selvästi epämiellyttävänä persoonana tule koskaan löytämään ketään kuka voisi olla edes verrattavissa sinun puolisoosi. Siksi hän on katkera ja katkerana pysyy. Nauttikaa ihmeessä te elämästänne ja sivuuttakaa tuollainen säälittävä kiukuttelu. Se vaan on niin että hyvät ja onnistuneet naiset ansaitsevat onnellisen parisuhteen ihanan miehen kanssa ja tämä ex selvästi ei. Oivoi.

Tämänhän halusit kuulla?

Vierailija
24/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi hiljalleen hyväksyvän tilanteen... Raskasta kaikille osapuolille, myös lapsille.

Vierailija
25/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te näitä sekopää-exiä aina onnistutte löytämään elämäänne? Ihmettelen vaan, kun itse en tunne yhtään tuollaista tapausta.

Sekopää exiä on yleensä pettäjillä.

Aivan. Näytä mulle mies joka päättää avioliiton ilman uutta ihastusta ja minä näytän kaksipäisen elefantin.

Ex haluaa määrätä lasten asioista, epäilee ettei miehesi hoida niitä asiallisesti tai että hänen prioriteettinsa ovat jossain aivan muualla. Käyttää sitten miehen syyllisyyttä hyväkseen, että saisi hänet taipumaan vaatimuksiinsa. Ja te kuvittelette, että se haaveilee miestä takaisin itselleen. 7 vuodessa kuka tahansa on prosessoinut mahdolliset Kaihon tunteet jo moneen kertaan. Mutta lause "itsehän sinä halusit erota, nyt vaan joudutaan tekemään x tai y", se toimii aina, tai kannattaa ainakin kokeilla. Tuntuu kertomasi perusteella tehoavan.

Vierailija
26/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä viikko-viikko -vaihdoissa kannattaa muistaa, että jonkinlainen parisuhde siinä väkisin jää päälle. Eli ero ei ole rehellinen kantapäät vastakkain -ero, jossa on pakko itsenäistyä.

Olet siis itse valinnut kolmiodraaman. Niin makaa kuin petaa.

Ainoa mikä auttanee, on löytää exälle joku kiva kumppani.

Vierailija
27/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä erosta on kuusi vuotta ja me ollaan seurustelu kolme vuotta. Miehen eksä yrittänyt pistää hiekkaa rattaisiin koko kolme vuotta. Välillä rauhallisempaa. Hupaisaa, että tällä eksällä on myös uusi kumppani. Sai myös erossa kivan pienen käsirahan.

Vierailija
28/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet voittaja kirjoitti:

Sinun miehesi on niin poikkeuksellisen upea saalis, että hänestä on mahdoton päästä yli. Ex on surkeassa tilanteessa kun ei fyysisesti rupsahtaneena ja selvästi epämiellyttävänä persoonana tule koskaan löytämään ketään kuka voisi olla edes verrattavissa sinun puolisoosi. Siksi hän on katkera ja katkerana pysyy. Nauttikaa ihmeessä te elämästänne ja sivuuttakaa tuollainen säälittävä kiukuttelu. Se vaan on niin että hyvät ja onnistuneet naiset ansaitsevat onnellisen parisuhteen ihanan miehen kanssa ja tämä ex selvästi ei. Oivoi.

Tämänhän halusit kuulla?

Ei ole tällainen tilanne ollenkaan. Ex on vetävän näköinen nainen, ja varmasti olisi monia ottajia. Eihän mieheni olisi häneen aikoinaan ihastunut, jos ei olisi mitään hyvää. Heillä vaan ei parisuhde toiminut, sellaista sattuu. Toivoisin, että ex keskittyisi omaan elämäänsä - näin on välillä ollutkin, kuten kerroin ja silloin tilanne rauhoittui. ap

Vierailija
29/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä viikko-viikko -vaihdoissa kannattaa muistaa, että jonkinlainen parisuhde siinä väkisin jää päälle. Eli ero ei ole rehellinen kantapäät vastakkain -ero, jossa on pakko itsenäistyä.

Ap.llä ja miehellään ei taida olla yhteisiä lapsia? Sen luulisi näyttävän exälle viimeinkin,että ero on lopullinen

Vierailija
30/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.llä ja miehellään ei taida olla yhteisiä lapsia? Sen luulisi näyttävän exälle viimeinkin,että ero on lopullinen

Ei ole yhteisiä, mutta olet varmaan ihan oikeassa tuossa analyysissa. Keskusteltiin aikoinaan asia läpi, mutta ei vaan enää haluta lapsia. ap

Vierailija
31/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä erosta on kuusi vuotta ja me ollaan seurustelu kolme vuotta. Miehen eksä yrittänyt pistää hiekkaa rattaisiin koko kolme vuotta. Välillä rauhallisempaa. Hupaisaa, että tällä eksällä on myös uusi kumppani. Sai myös erossa kivan pienen käsirahan.

Onko nyt näin, että kaikki nämä exät ovat elelleet miehensä siivellä, vai mikä tämä on tämä ajatus jostain mystisistä rahoista mitä he ovat erossa vieneet mukanaan? En toki pyöri missään vanhan rahan piireissä, mutta tuttavapariskunnista kaikki ovat molemmat työelämässä ja käyttävät molemmat rahansa perheen yhteiselämään. Palkkatyön päälle valtaosa tuntemistani naisista tekee perheensä hyväksi vielä toisen työpäivän kotiin saavuttuaan.

Oma exäni on hyvinkin saattanut syöttää nykyiselle naiselleen pajunköyttä minun saamista muhkeista käsirahoista. Mutta tosiasiassa käytimme molemmat palkkamme yhteisiin kuluihin, omistimme puoliksi sekä talon, että siihen liittyvän lainan ja otin lähtiessäni mukaani vain osuuteni talosta, irtaimisto ja auto jäi miehelle, koska en jaksanut hänen kanssaan inttää rahasta. Ihan sama, hän sitä rakastaa, en minä

Nyt kun ei enää tarvitse tuhlata kalliiseen MC mansioniin, autoihin ja elektroniikkaan, säästyy tililleni ensimmäistä kertaa joka palkasta kolmannes..

Vierailija
32/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt näin, että kaikki nämä exät ovat elelleet miehensä siivellä, vai mikä tämä on tämä ajatus jostain mystisistä rahoista mitä he ovat erossa vieneet mukanaan? En toki pyöri missään vanhan rahan piireissä, mutta tuttavapariskunnista kaikki ovat molemmat työelämässä ja käyttävät molemmat rahansa perheen yhteiselämään. Palkkatyön päälle valtaosa tuntemistani naisista tekee perheensä hyväksi vielä toisen työpäivän kotiin saavuttuaan.

Oma exäni on hyvinkin saattanut syöttää nykyiselle naiselleen pajunköyttä minun saamista muhkeista käsirahoista. Mutta tosiasiassa käytimme molemmat palkkamme yhteisiin kuluihin, omistimme puoliksi sekä talon, että siihen liittyvän lainan ja otin lähtiessäni mukaani vain osuuteni talosta, irtaimisto ja auto jäi miehelle, koska en jaksanut hänen kanssaan inttää rahasta. Ihan sama, hän sitä rakastaa, en minä

Nyt kun ei enää tarvitse tuhlata kalliiseen MC mansioniin, autoihin ja elektroniikkaan, säästyy tililleni ensimmäistä kertaa joka palkasta kolmannes..

Mies joka tilittäisi mulle exänsä avioliiton päättyessä 'viemistä' rahoista olis Major Red flag. Joko typerys joka ei osannut suojata massejaan onnen onkijalta tai todennäköisemmin vaan epämiellyttävä pavunlaskija, joka laskee joka pennin mitä on vaikka äitiysloman aikana maksanut kumppania 'enemmän'. Mitähän se kertoilisi minusta seuraavalle jos eroaisimme..? Avioliitto on yhteisponnistus, jos siihen tullaan jo valmiiksi kerätty omaisuus mukana (joka on kuitenkin melko harvinaista kun ollaan perheen perustamisiässä) olisi varmaan viisautta tehdä avioehto.

Vierailija
33/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka tilittäisi mulle exänsä avioliiton päättyessä 'viemistä' rahoista olis Major Red flag. Joko typerys joka ei osannut suojata massejaan onnen onkijalta tai todennäköisemmin vaan epämiellyttävä pavunlaskija, joka laskee joka pennin mitä on vaikka äitiysloman aikana maksanut kumppania 'enemmän'. Mitähän se kertoilisi minusta seuraavalle jos eroaisimme..? Avioliitto on yhteisponnistus, jos siihen tullaan jo valmiiksi kerätty omaisuus mukana (joka on kuitenkin melko harvinaista kun ollaan perheen perustamisiässä) olisi varmaan viisautta tehdä avioehto.

Monesti mies puhuu entisestään huonoa koska ajattelee et se on se mitä uus haluaa kuulla. Monesti haluukin.

M44

Vierailija
34/184 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se teidän perhe-elämäänne vaikuttaa? Onko mies ärtynyt vai eikö nuo huoltajuusasiat heillä ota onnistuakseen? Tekeekö kiusaa, vai mitä? Miksi mies ei tee tuosta loppua? Ja mikä tärkeintä; miten lapset voivat? Vaikuttaa heihin tuo eripura ensisijaisesti.

Toivottavasti ei ainakaan mustamaalaa sinua miehellesi. Jos minulle tehtäisiin jotain pirullista, olisi helvetti irti.

Kyllä se vaikuttaa niin, että mies ärtynyt näiden purkausten järkeen. Ei minuun pura mitenkään tätä, mutta yleisesti ottaen huomaan, että käy hänen hermoilleen kun vaan jatkuu vuodesta toiseen. Ex myös vähättelee miehen vanhemmuutta ja koittaa päästä määräämään, miten mies viettää aikaansa lasten kanssa. Hänen pitää olla kaikesta aina tietoinen, jopa siitä mitä mies tekee omalla ajallaan silloin kun lapset ovat exällä.

Lapset ovat normaaleja iloisia teinejä, joilla on harrastuksia ja kivoja yhteisiä juttuja isänsä kanssa. En ole huomannut, että tilanne olisi vaikuttanut heihin. ap

Pirullinen tilanne. Oman elämänsäkin pilaa tuolla katkeruudella. Onneksi lapset voivat hyvin. Mutta kyllä he asian tietenkin tiedostavat. Ei auta kuin puhua ja keskustella. Exää on turha varmaan pyytää miettimään asiaa uudelleen, kun on noin pitkään jo kiusannut teidän elämässä, ei osaa enää luovuttaa, menee loppuun asti.

Vierailija
35/184 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on vaan laitettava tiukat rajat sille exälle. Jos lapset ovat jo teinejä, niin eihän vanhemmilla edes ole juuri mitään asioita, mistä tarvitsee olla yhteydessä.

Arkiset asiat tai mitä joku tekee, eivät kuulu exälle. Kumpikin vanhempi hoitaa lapset omalla viikollaan ja tekee päätökset sillä viikolla.

Minulla on hankala ex, joka ei vaan millään ymmärtänyt, että minun ja nykyisen perheeni elämä ei hänelle kuulu. Kyllä se vaikutti meidän elämään niin, että minä ärsyynnyin exän ilkeilyistä. Sitten päätin, että nyt saa loppua. Otin vanhaan puhelimeeni toisen numeron ja annoin sen numeron exälle. Kerroin, että nyt muuttuu asiat ja jollei hän lakkaa häiritsemästä, otan yhteytettä poliisiin (hän soitteli myös öisin, en tietenkään vastannut). Tuota puhelinta pidän äänettömällä ja noin kerran viikossa katson, onko siellä mitään. En vastaa mihinkään, mihin ei ole aivan pakko. Tämä on toiminut. Harmittaa etten aiemmin tehnyt tätä.

Vierailija
36/184 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti mies puhuu entisestään huonoa koska ajattelee et se on se mitä uus haluaa kuulla. Monesti haluukin.

M44

Minusta se on huono merkki, jos exää haukkuu. Oli nainen tai mies. Siinä saa sen kuvan että asioita on jäänyt käsittelemättä.

Vierailija
37/184 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laoset on teinejä niin ei vanhempien pidä olka enää yhteyksissä. Pois kaikki yhteydenpito.

Vierailija
38/184 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ex ei ole luovuttanut yli kymmenenkään vuoden jälkeen, aina valmis tunkemaan itseään miehen eteen ja dissaamaan minua. Lapset on ominut täysin itselleen, no he jo aikuisia kaikki. Mutta kymmenen vuotta sitten eivät olleet ja tapaamiset eivät onnistuneet, ellei ex ollut mukana! Kesällä mökille olisi pitänyt muksun kanssa tulla myös ex, ja kun hän ei kovin tervetullut ollut, ei sitten tullut muksuakaan jne...

Alkuun piiritti meidän kotia, jatkuvasti tikusta asiaa että pääsee tontille, on jopa käynyt ikkunoiden takana koputtelemassa kun puhelimella ei saanut miestä kiinni pikkuasian takia. Oli päivittäistä ajelua kodin ohi yms.

Mielellään eristäisi minut ja dissaa lapsilleem, no suhteet heihin eivät kovin kummoiseksi ole muodostuneet, ihan jostain kumman syystä...ydinperhe ulinaa aina kun tavataan. Viimeksi jouluna soitteli kännissä ja yritti miehelle lirkutella. Minkä tuolle voi, ukko tuntee erosta syyllisyyttä ja yrittää jotenkin luovia, ollaan oltu jo niin kauan yhdessä, että ajattelen että senkus sekoilee...joskus miehen kanssa on vaan pakko vähän huumorilla ottaa.

Vierailija
39/184 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin vain aloituksen perusteella: minulle tuli erossa kamala suru lasten puolesta. En kaipaa eksää, vaan sitä, että lapset saisi elää ydinperheessä. Eron seuraukset ovat lapsille venäläistä rulettia, ja meille kävi se huonompi vaihtoehto.

Tämä on off topic, mutta halusin vainnkertoa, ettei se eksä välttämättä miestä kaipaa.

Vierailija
40/184 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyyy kirjoitti:

Miksi sä olet hänen kanssa?

Sai pillun märäks.

t. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi