Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksesta - ja vatsa kasvaa!

Dietti
24.05.2022 |

Hei kaikki! Onko muilla tätä vastaavaa kokemusta: olen hoikistunut useamman kilon, mutta aina tässä vaiheessa tuntuu, että kroppa muuten pienenee mutta VATSA KASVAA! Uskomaton juttu. Joskus aikaisemminkin kun tiputin muutamia kiloja, tuli tämä sama ilmiö.

En ole raskaana. :) Onko teillä muilla kokemusta vastaavasta? Voisiko olla että vatsa löystyy kun sieltä lähtee tavaraa, tai että se lähtee kyljistä ja vatsa korostuu... En tiedä. Tiedättekö te?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa vyötärönympärys ja jos laihdut selvästi useita kiloja, mutta vyötärö pysyy 80-90 sentissä eikä muutosta tapahdu, käy varmuuden vuoksi lääkärissä. Laihdutus kannattaa aloittaa terveellisesti, ottaa perusveriarvot ja antaa lääkärin painella vatsaa ja kuulostella, että kaikki on muuten ok. Sitten kun hän antaa luvan laihduttaa, jatkat sitkeästi puoli vuotta eli 6 kuukautta ja mittaat seuraavan kerran vasta silloin.

Vierailija
22/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvotusta en tämän usko olevan. Kiitos vinkeistä!

Eli siis urheilua. Syvät vatsalihakset on varmaan ihan karseassa kunnossa. Mutta jos tämä hoikistuminen jatkuu, mitä uskon, kyllä se sieltä vatsastakin lähtee, eiksje?

Ap

Syviin vatsalihaksiin hyvä ja helppo treenaustapa on hulavanne. Oikeasti toimii, eikä edes huomaa, että tuli treenattua. (Ainakin itsellä on tosi vaikea saada tehtyä syvillä mitään rutistuksia jne. Ne tulee aina tehtyä vain niillä isoilla lihaksilla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muista syistä (sairaus) pudottanut painoa n. 15 kiloa (silti noin 30 kiloa ylipainoa), mutta se on nimenomaan lähtenyt lantiolta ja reisistä, ei vyötäröltä. Itseäni pöhöttää etenkin ylävatsalta viljojen syöminen vaikka keliakiaa ei olekaan.

Vierailija
24/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen muista syistä (sairaus) pudottanut painoa n. 15 kiloa (silti noin 30 kiloa ylipainoa), mutta se on nimenomaan lähtenyt lantiolta ja reisistä, ei vyötäröltä. Itseäni pöhöttää etenkin ylävatsalta viljojen syöminen vaikka keliakiaa ei olekaan.

Joten sun kannattaa jättää viljat syömättä.

Vierailija
25/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kiitos kaikista kommenteista!

Hiilareita olen vähentänyt. Vatsa oireili aiemmin, ja keliakiaa ei todettu, mutta todella huomaan että leivän, pastan poisjättäminen on vienyt kivut ja turvotuksen!

Max-keto-kommentilla meinasin sitä, että jätetään hiilarit ihan tosiaan kokonaan pois.

Mites tuo aamuinen kaurapuuro? Pitäiskö heivata menemään? Myös hedelmät kuuluvat kyllä ruokavaliooni.

Hulavanne löytyy. :D Keneltäpä nykyään ei. Lenkillä käyn päivittäin, askeleita tulee arjessa n. 8000-10 000 päivässä, työni takia ei, kyllä siihen saa ihan lenkillä käydä. Kiitos kommenteista!

Ap.

Vierailija
26/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ketoilua ei ole, jossa hiilarit jätetään kokonaan syömättä. Kasviksethan on hiilaria ja niitä syödään ihan jokaisessa vhh-tyylissä, myös ketossa.

Syö siten, miten voit parhaiten, älä muiden määräysten mukaan.

Kunhan muistat, että kun hiilareita vähennetään, niin lisätään rasvaa ei proteiinia.

Vierailija
27/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään rasvaa. Selvä. Minkälaista rasvaa? Voita, öljyjä? Ap.

Vierailija
28/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään rasvaa. Selvä. Minkälaista rasvaa? Voita, öljyjä? Ap.

Luontaista rasvaa. Kaikki ruoka normaalirasvaisena ja ruuanlaitossa voita. Margariinit ja siemenöljyt ei kuulu ihmisen ravintoon.

Vierailija
29/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään voisin kuvitella että esim. oliiviöljy, rypsiöljy, ym. kasvis - ja siemenöljyt olisivat hyvinkin "luontaista rasvaa"?

Ap.

Vierailija
30/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään voisin kuvitella että esim. oliiviöljy, rypsiöljy, ym. kasvis - ja siemenöljyt olisivat hyvinkin "luontaista rasvaa"?

Ap.

Rypsiöljyt ja muutkin siemenöljyt on juurikin niitä vahingollisia rasvoja elimistölle. Luontaista ne tosiaan voi olla, mutta ei ihmisen elimistölle.

Vierailija
31/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein käy niin, että kun rasvaa vatsasta alkaa lähtemään, se menee löllömmäksi, ja näyttää isommalta, koska nahka ei kutistu samaa tahtia kuiin rasva. Ajan kanssa kyllä pieneneekin. Mikään vähähiilarinen, pätkäpaastot yms ei ole välttämättömiä. Mä olen laihduttanut yhteensä 46 kg ihan virallisterveellisellä eikä ole mitään pömppömahaa enää.

Vierailija
32/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein käy niin, että kun rasvaa vatsasta alkaa lähtemään, se menee löllömmäksi, ja näyttää isommalta, koska nahka ei kutistu samaa tahtia kuiin rasva. Ajan kanssa kyllä pieneneekin. Mikään vähähiilarinen, pätkäpaastot yms ei ole välttämättömiä. Mä olen laihduttanut yhteensä 46 kg ihan virallisterveellisellä eikä ole mitään pömppömahaa enää.

Ei mikään tapa tietenkään ole välttämätön. Vhh:lla laihduttaminen on kuitenkin paljon helpompaa kuin virallisella kituuttamisella ja keinoruuan syönnillä.

Vierailija
33/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä kysy tällä palstalla ravitsemusneuvoja. Täällä päivystää pari himoketoilijaa, "siemenöljy on myrkkyä" ja "ravitsemussuositus on kuraa" tyyppiä. 

Ihan niin kuin millä tahansa elämänalueella, kannattaa kuunnella oikeita asiantuntijoita. Täältä voi kuulla (kriittisesti) ihmisten omia kokemuksia, ei totuuksia julistavia. 

Vierailija
34/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitusten perusteella suosittelen alaultrausta varmuuden vuoksi.

Vierailija
35/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä kysy tällä palstalla ravitsemusneuvoja. Täällä päivystää pari himoketoilijaa, "siemenöljy on myrkkyä" ja "ravitsemussuositus on kuraa" tyyppiä. 

Ihan niin kuin millä tahansa elämänalueella, kannattaa kuunnella oikeita asiantuntijoita. Täältä voi kuulla (kriittisesti) ihmisten omia kokemuksia, ei totuuksia julistavia. 

Älä jaksa.

Vierailija
36/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, että voi näyttää lihavammalta ainakin ilman vaateita, kun laihtuu. Kun ihon alta lähtee rasvaa, iho voi alkaa roikkumaan ja sitä näyttää peilistä katsottuna lihavammalta kuin silloin, kun iho o pingotettu rasvalla sileäksi. Kannattaa tsekata mittanauhan kanssa, mikä on totuus.

Vierailija
37/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, sulla on mielipide. Älä kuitenkaan keksi omiasi toisten viesteihin. Oletko tutustunut palstan sääntöihin?

Vierailija
38/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata kaurapuuroa lopettaa ja kasvurasvat on hyviä, esim oliivioljy. Niissä on rasvakoostumus paljon parempi kuin eläinperäiaissä rasvoissa.

Vierailija
39/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväise katsomassa mitä tutkijat, laillistetut ravitsemusterapeutit ja mahdollisesti jotkut lääkärit asiasta ajattelevat. Itse olen ymmärtänyt näiden viestit siten, että kyseessä on elämäntapamuutos – ei dieetti/laihdustuskuuri, joilla voi tietysti ehkä ponkaista vähän alkuun, mutta se on se pitkä juoksu, joka ratkaisee kuitenkin. 

Vierailija
40/52 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kannata kaurapuuroa lopettaa ja kasvurasvat on hyviä, esim oliivioljy. Niissä on rasvakoostumus paljon parempi kuin eläinperäiaissä rasvoissa.

Joo, oliiviöljyä voi myös käyttää. Eläinperäiset rasvat on noin muuten ihmiselle sitä parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä