Au pairit Panamassa official
Uusi au pair -kausi julkaistaan areenassa huomenna klo 20.
Tässä au pairien esittely:
Kommentit (826)
Vierailija kirjoitti:
Tätä on varmaan täällä jo ällistelty, mutta käsittämätöntä ettei yksikään neljästä ohjelmaan valitusta teinistä ole normaalipainon puolella. Milloin nuorista naisista on tullut tollaisia mätisäkkejä?! Kymmenen vuotta sitten ei olisi tullut kuuloonkaan.
Voisko nyt mitenkään päästää irti tästä aiheesta? Lähes joka toinen kommentti koskee tätä aihetta. Kaikilla katsojilla on silmät päässä. Kaikki katsojat näkevät saman. Miksi luulet, että sinun kertomanasi se asia on jotenkin merkittävämpi? Haluatko itsellesi sillä kertoa, että olet tietoinen tästä kamalasta kamalasta ilmiöstä ja irtisanoudut siitä kamaluudesta kertomalla nimettömänä palstalla, vaikka sinun huomiosi ei todellakaan kiinnosta ei niin ketään!! Lisäksi ilmaisutapasi on niin ruma, että kertoo sinun ajatusmaailmastasi riittävästi, ja se on siis ruma! Ei ollut muutama vuosi sitten noin sisäisesti rumia ihmisiä! Ei ainakaan minun maailmassani!!
Vierailija kirjoitti:
Tiiasta: Käytös oli tosiaankin ala-arvoista, siis se, miten kohteli host-äitejään. Varsinkin tämä toka perhe. Miten ihmeessä hän saattoi nähdä asian noin, että hänellä oli oikeus kiroilla ja haistatella aikuiselle naiselle ja syyttää tätä huonosta käytöksestä? Varmasti ihan oikeasti näki asian noin, mutta todellisuudessa oli toki itse se, joka kohteli muita huonosti ja erittäin epäkunnioittavasti. Ei edes katso puhekumppaniaan päin.
Samalla näen, että ei Tiia paha ihminen ollut eikä tyhmä. Hänellä oli paljon hyvääkin sanottavaa monista asioista eli ei ollut mikään "kaikki on syvältä" -angstissa vellova teini. Jotenkin vain oli oppinut pitämään piikit pystyssä, ja se sai aikaan massiivisia virhearviointeja.
Iina: Hänellä oli järkyttävän huono kehonhallinta (surffaus ei onnistunut, ratsastaessa meinasi ihan perunasäkkinä pudota heti kättelyssä) ja se linkittyy huonoon itsetuntoon. Ihanaa, että ratsastus lopulta sujuikin. Olin ihan varma, että hän luovuttaa ja jää terassille istuskelemaan muiden ratsastaessa. Kiva ja ystävällinen tyttö, eikä lainkaan laiska.
Iida: Maalla asuvista lapsista kasvaa usein tuollaisia. On toimelias ja kekseliäs eikä jää kädet sivuilla riippuen ihmettelemään, jos jotain pitää tehdä. Oliko ainut heistä, joka osasi ajaa autoa? Soitteli myös ukulelea. Hän ei varmasti jää pulaan missään tilanteessa. Ihanan hyväntuulinen, vaikka lapsellinen toki.
Jenni: Häviäminen kesken bileillan on jotain, jota itse tein nuorena. Yhtäkkiä vain kyllästyin siihen omaan seurueeseen ja tein katoamistempun. En osaa selittää, miksi. On todellakin hämmentävän paljon Lena Dunhamin näköinen.
Eikös Tiia ollut 21-vuotias. Eli ei mitenkään mene teiniyden piikkiin. 16-vuotiaalla voisi mennäkin. Muistan miten olin itse jo tuossa iässä paiskinut töitä pari vuotta päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vuonna tuo eka Au Pairit Lontoossa on kuvattu? Silloin nuo au pairit käyttäyivät kohteliaasti, pukeutuivat asiallisesti ja meikkaus oli normaalia eikä tuollaisia övereitä. Onko nuorison kasvatus mennyt muutamassa vuodessa noin alaspäin?
Tähän ohjelmaan ei välttämättä lähtisi ihan tavallinen pulliainen, vaan sellainen, joka tietää joutuvansa julkisuuteen koko loppuelämäksi. Miksi ei siis käyttäytyä normaalisti, tästähän voi kehittyä muita projekteja (tv-töitä mm.)? Kuka haluaa jatkossa palkata pissiksen?
Samoihin aikoihin, kun itse olin aupairina eli jotain 2014-2015. Silloin oli vielä milleniaalit parikymppisiä. Itse olen sieltä nuorimmasta päästä milleniaaleja eli '94. Ei tarvi katsoa kuin 5-7 vuotta nuorempia, niin iskee valtava myötähäpeä ja suru: nuori kaunis freshi naama haudataan valtavan meikkikerroksen, tekoripsien, varjostusten ja jopa botoxin alle, ja päälle puetaan huonosti istuvia paljasteluvaatteita ja/tai rumia lökäpöksyjä jostain ysäriltä. Tosi epävarman oloista porukkaa, koko sukupolvella vissiin identiteetti hukassa. Ennen oli jotkut pissiksiä, jotkut skeittareita, jotkut gootteja, jotkut "kilttejä taviksia", jotkut sporttisia, jne jne. Nyt on kaikki sitä samaa ysäri/nollarityylin noloimpien epäonnistumisien matkimista ja tekohiuksia, -huulia ja ties mitä muuta.
Ja siis en syytä tästä Gen Z:taa, vanhemmat ovat kasvattaneet tai jättäneet kasvamaan itsekseen instagramin ja tiktokin varassa. Ja kaupat myy vain rumia vaatteita, en meinaa itse löytää enää mistään normaaleja peruskivoja vaatteita - halpiskaupoissa on tätä Gen Z shaibaa ja kalliimmissa tanttavaatteita.
Tämä kommentti taas todistaa tuon aiemman, et nykynuoret ne eivät vaan osaa😁. Tai tekee väärin. Tai ovat hukassa. Tai mitä tahansa, paitsi lupaavia aikuisen elämän kynnyksellä olevia kauniita ihmisiä!
Mutta ketä haukuttais, jos ei nuoria. Vanhuksiako?
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että Reunion-jakso oli tyhjänpäiväinen. Lisäksi ei ketään muita kuin Panama-kauden porukkaa enää muista, olisi ollut parempi keskittyä Panama-kauden ihmisiin.
Minä tykkäsin siitä, mutta ei ollut mitään odotuksia. Näin sen sattumalta. Asiaa puhuivat. Tietty, jos olisin luullut siinä olevan Panama-tyypit vain, olisin pitänyt turhana. Näin ilman odotuksia olikin kiva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko nämä perheet oikeasti PANAMALAISIA? vai kaikki joitain amerikasta sinne tulleita työntekijöitä? Minusta nämä ei olleet ollenkaan aitoja panamalaisia. Joten minkähänlaisen aidon panamalaisen/keski-amerikkalaisen kulttuurikokemuksen noista perheistä muka nämä tytöt sai? Ei yhtään mitään aitoa. Jotenkin kornia. Ei he ole Panamaa edes nähneetkään. Eikö tuo yksikin perhe ollut ukrainasta? Ja se lesbo sinkku butch nainen, mistä hän oli? Eikö keski-amerikkalaiset ole jotain espanjan+alkuperäisintiaanien ja mustien orjien sekoituksia? Mitä ihmeen porukkaa nämä perheet oli????Vastatkaa jos joku oikeesti tietä?
Olihan siellä kahdella panamalaisperheet. Tiialla ja iidalla
ainakaan se joka asui siinä luksus kerrostaossa ei voi sanoa Panamassa käyneensäkään! Ihan naurettavaa. Jos mennään kehitysmaahan, niin mennään sitten. Se ois just ollu sitä ettei tule lämmintä vettä, tai haetaan vesi jostain kilometrin päästä kantaen, ja kodissa on sisiliskoja ja hämähäkkejä, jne. Tai se hökkeli jossa Ida kävi, 13 henkeä asui yhdessä huoneessa, juomavesi otettiin jostain saastaisesta saavista.
Nämä oli joissain 5 tähden hotelleissa (osa). TURHAA KOKO OHJELMA.
Ja aito vastaava suomalainen kokemus olis korpimökissä susien ja karhujen kanssa. Kaikki muu olis turhaa ja epäaitoa. Mieluusti jääkarhujen, koska se on ulkomaalaisten käsitys Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiasta: Käytös oli tosiaankin ala-arvoista, siis se, miten kohteli host-äitejään. Varsinkin tämä toka perhe. Miten ihmeessä hän saattoi nähdä asian noin, että hänellä oli oikeus kiroilla ja haistatella aikuiselle naiselle ja syyttää tätä huonosta käytöksestä? Varmasti ihan oikeasti näki asian noin, mutta todellisuudessa oli toki itse se, joka kohteli muita huonosti ja erittäin epäkunnioittavasti. Ei edes katso puhekumppaniaan päin.
Samalla näen, että ei Tiia paha ihminen ollut eikä tyhmä. Hänellä oli paljon hyvääkin sanottavaa monista asioista eli ei ollut mikään "kaikki on syvältä" -angstissa vellova teini. Jotenkin vain oli oppinut pitämään piikit pystyssä, ja se sai aikaan massiivisia virhearviointeja.
Eikös Tiia ollut 21-vuotias. Eli ei mitenkään mene teiniyden piikkiin. 16-vuotiaalla voisi mennäkin. Muistan miten olin itse jo tuossa iässä paiskinut töitä pari vuotta päiväkodissa.
No tässä just sanottiin, ettei mikään angstissa vellova teini. Vaan ehkä muusta syystä piikit pystyssä. Mehän emme nyt tiedä kaikkea hänestä, et tämän ohjelman perusteella en ehkä tuomitsisi liian rankasti. Hienoa, että sinä olit 21v. vastuullinen ihminen lasten kanssa. Mutta olemme erilaisia, kypsymme eri tahdissa ja kaikista ei ole kaikkiin töihin. Pientä armollisuutta toivoisin Tiialle. Täystyrmäys ei ainakaan auta. Toivon, että hän löytää paikkansa ja hyvän tavan elää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noilla raajat ja vartalot ovat ikään kuin eri paria? Paksuja pökkelöjalkoja, hyllyviä pakaroita ja reiden paksuisia olkavarsia. Kädet lähtevät jostain olemattoman kaulan tienoilta. Olkapäitä tai hartioita ei ole ollenkaan.
Kiinnitin huomiota ihan samaan. Hyvä vaan, että poikkeavan mallisetkin pääsevät mukaan AU-paireiksi Panamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitti huomiota että siellä lapset eivät näpränneet puhelimia. Perheet vaikutti mukavilta ja tekeviltä perheiltä .
Tiian ekassa perheessä ja oliko Iinan perheessä telkkarin katselu oli kyllä pääosassa sisällä ollessa. Tiian tokassa perheessä oli sääntö, ettei padeja tai kännyköitä ruokapöydässä - eli sellaiset kuitenkin löytyi pieniltä tytöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti taas todistaa tuon aiemman, et nykynuoret ne eivät vaan osaa😁. Tai tekee väärin. Tai ovat hukassa. Tai mitä tahansa, paitsi lupaavia aikuisen elämän kynnyksellä olevia kauniita ihmisiä!
Mutta ketä haukuttais, jos ei nuoria. Vanhuksiako?No sehän voisi olla seuraava ohjelmaidea: Seniorit au paireina!
Paitsi tämän koronan vuoksi ei tule ikinä tapahtumaan. Ehkä sillä haettiin vähän erilaisuutta, kun aiempina vuosina oli myös poikia au paireina.
Muistan joskus katselleeni Ummikot ulkomailla. Se oli aika hauska ohjelma ja siinä oli myös eri-ikäisiä.
Ex-aupair 27v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-aupair 27v kirjoitti:
Näin nyt sen tokasta perheestä lähdön.
Jäi tosi epäselväksi, mitä sielä oli ensin käynyt, kun Tiia oli käsketty ulos ja meni hostelliin ja tuli tekstari, ettei tänään tarvi tulla.
Kuitenkin mamma kutsui takaisin juttelemaan ja yritti tosi rakentavasti aloittaa, että sinä halusit sen listan ja minä halusin, että olisit paremmin läsnä tyttöjen kanssa. Sitten otti esimerkiksi sen apteekkireissun, siitäkin jäi epäselväksi, oliko siis työajalla vai vapaa-ajalla. Jos siis lähtikin treffeille, niin oli kai ilta?
Toisaalta jos ei työtehtävistä suostuttu tekemään listaa, ehkä työajatkin olivat rajattomat nyt, kun Tiia muutti sinne asumaan. Kun on sekä työntekijä että perheenjäsen ja talo on sekä työpaikka että koti, on erittäin tärkeää, että sovitaan kellontarkasti, milloin aupair on työajalla ja vastuussa lapsista ja kodista, milloin saa olla rennosti yksi perheenjäsenistä ja maata sohvalla katsomassa telkkaa tai lähteä viihteelle (tai soitella äidille, mikä oli Iidan perheen mummoa ärsyttänyt).
Joka tapauksessa Tiialle näytti olevan tosi arka paikka se, että meikkaamisesta ja uloslähdöstä tuli sanomista - tästä päättelisin, että on kuullut näistä ennenkin (äidiltään?) ja/tai oli syyllinen olo ja tiesi itsekin, ettei mennyt ihan tuubiin se apteekissa piipahtaminen. Monesti syyllisyys näkyy tuollaisena hermostumisena.
Yllätyin, miten kirosanat alkoivat lennellä sekä englanniksi että suomeksi.
Epäilen kyllä, että taustalla on ollut jotain tilanteita, joita ei näytetty - Tiian kotikuvailuja ei näytetty juuri yhtään, paitsi niitä päiväkirjavlogeja. Eikä kuvaajatkaan ilmeisesti kuvanneet perusarkea siellä Onnellisuuden Linnassa - vähän outoa, ettei esim. sitä salmiakin tarjoamista tai muita näytetty. Ainut ei-kehityskeskustelu-tilanne oli ne nukkeleikit ja yksi kouluun lähtö. Muuten ei näytetty. Eli tapahtuiko sielä kuitenkin jotain, mutta haluttiin leikata jaksot siihen malliin, että saatiin Tiiasta hirviö, joka pimahti ihan tyhjästä?
Kertoi kuitenkin jo aiemmin muille, että äiti on hankala ja hullu ämmä ja kieltäytyi antamasta tehtävälistaa.
JOS siellä oikeasti oli mukavaa ja rentoa kivan ja kohteliaan hostmaman kanssa, eikö se olisi näytetty ohjelmassa ja siten saatu todistettua, että katsokaa nyt, miten Tiia keksii ihan tyhjästä?
Minusta tässä valittiin nyt tahallaan keskenkasvuinen, sosiaalisesti epäkypsä tyttö mahdollisimman hankaliin tilanteisiin - ekassa perheessä vielä näytettiin osa Tiian kuvaamista ongelmista, tokassa kenties leikattiin ne pois, jotta saatiin ekassa perheessä järkyttynyt ja pettynyt tyttö mokaamaan uudestaan - simputettiin ehkä tahallaan, että saatiin draamaa? Tiedettiin, että hänen persoonallaan saadaan räjähtämään ja hyvää matskua, ja kun otettiin tämmöinen tekoripsikoviskuorinen, niin yleisö on häntä vastaan. Jos olisi ollut vaalea enkelikasvoinen kikattava pikkutyttö (kuten Iida), katsojat olisivat olleet myötätuntoisia ja uskoneet puheet mammoista.
Tiia valitti ettei halunnut asua työpaikallaan ja yöpyi siksi siellä hostellissa.
Väitti olevansa flunssainen ja piipahtavansa apteekissa mutta meikkasi ja lähti treffeille. Työaikana.
Ja hän lensi oikeasti ulos ohjelmasta. Kotimatkahan oli lyhyt ja nolo
Asui koeajan sovitusti hostellissa, sitten muutti sovitusti Onnellisuuden Linnaan.
Työajathan piti olla silloin, kun hostmama on töissä (tässä mama oli kotona ja näki meikkaamiset, lapset eivät jääneet yksin kotiin) JA toiset tytöt Facetimessa ihmetteli, mitä se sille kuuluu, mitä teet vapaa-ajalla.
Ilmeisesti siis lähti vapaa-ajalla asioille ja mamaa ärsytti, kun keksikin enemmän tekemistä kuin alkuperäinen uloslähdön syy / ei halunnut kertoa mamalle treffeistä - mitä sen dettailut sille kuuluisikaan, kunhan on ajoissa kotona illalla/yöllä.
Ei ollut onnellinen kummassakaan perheessä ja tyttöjen kanssakaan ei syntynyt kovin syvää ystävyyttä, epäilen, että halusi itsekin lähteä.
Ihmettelin kyllä lähdön jälkeen, kun oli enää yksi vkl reissu/aktiviteetti ilman Tiiaa ja sitten jo kotiinlähtö kaikilla.
Annettiin ymmärtää, että Tiia oli molemmissa perheissä yhteensä ehkä max. 3vk, mutta olikin kai ainakin 2kk Panamassa? Aika paljon meiltä taisi jäädä näkemättä.
Jotenkin epäilyttää se toka mama, jospa tuon super cool mama - esityksen takana olikin jotain ihan muuta. Kuka normaali kutsuu kämppäänsä Onnellisuuden Linnaksi? Jotain ylikompensointia?
Ekassa perheessä oli paljon oikeasti karseita juttuja (torakat, oksennukset, ei saa nukuttua, kylmää vettä jne.) ja sieltä Tiia lähti itku silmässä, arasti sai sanottua, että olet ollut mulle välillä ilkeä, en kuulu tänne jne.
Luulisi, että tokassa perheessä on käynyt jotain huomattavasti pahempaa kuin torakat jne., kun Tiian reaktio oli IHAN ERILAINEN tokan maman kanssa.
Mutta draamaa haluttiin telkkariin, niin jätettiin näyttämättä mitä sielä Onnellisuuden Linnassa oli normiarki ekan päivän nukkeleikkien jälkeen.
Tiian olisi kannattanut molemmissa perheissä nauhoittaa salaa niitä mamojen haukkumisia ja komenteluja, nyt on sana sanaa vastaan - ja kuka nyt uskoisi keskenkasvuista tunnekuohduksista teinityttöä, jolla on hölmöt ripset?
Ajatella että se Tiian eka perhe ihan oikeasti asui niin, ettei lämmintä vettä tullut suihkusta. Ne sotkuthan oli pelkkää Tiian kertomaa ja se neiti tuppasi värittämään paksulla tussilla. Mutta siellä oli talo täynnä väkeä ja ihan kohtuu tyytyväisiltä vaikuttivat. Keittiö oli joo remontissa. Mutta puhtaat ja siistit lapset näkyi olevan, lämpimän veden puutteesta huolimatta. Ihan tavallista arkea siellä päin, ei kaikki asu hulppeissa kerrostaloasunnoissa, valkoisen sisustuksen keskellä. Tiialla oli mahdollisuus kahteen kertaan nähdä ihan oikeaa panamalaista elämää, mutta hän halusi maata hotellissa ja selata tinderiä.
Ekan perheen äiti yritti antaa kevyen laskun aupairina oloon ja tottumiseen uuteen maahan, mutta sekään ei neidille kelvannut, kunhan vaan valitti ettei tiedä mitä sen pitää tehdä. Ehkä olis kannattanut hakeutua niiden lasten seuraan ihan oma-alotteisesti, kun mitään erikseen määrättyä hommaa ei heti alussa ollut.
Mitähän valkosta jauhetta siellä juhliessa otettiin useampaan otteeseen ennen juomaa? En kelannu enää taaksepäin että oliko siinä ne aupairit vai tuntemattomia ihmisiä... Hoksasko joku kattoa? Jäi vaivaamaan
Ex-aupair 27v kirjoitti:
Mutta draamaa haluttiin telkkariin, niin jätettiin näyttämättä mitä sielä Onnellisuuden Linnassa oli normiarki ekan päivän nukkeleikkien jälkeen.
Tiian olisi kannattanut molemmissa perheissä nauhoittaa salaa niitä mamojen haukkumisia ja komenteluja, nyt on sana sanaa vastaan - ja kuka nyt uskoisi keskenkasvuista tunnekuohduksista teinityttöä, jolla on hölmöt ripset?
Eikö ole hassua että molemmissa Tiian host-perheissä oli Tiian mukaan sama ongelma ja molemmille host-mamoille Tiian "avautuminen" tuli yllätyksenä. Oliko vika tosissaan pelkästään niissä perheissä? Ei bilevaatteisiin sonnustautuneessa nyrpeä ilmeisessä nuoressa aikuisessa, joka riita tilanteessa totesi jotain ettei host-mamalla ole oikeutta huomauttaa häntä mistään koska ei ole tämän äiti. Siis ihan oikeasti?? Hän olisi halunnut tietää mitä pitää tehdä, mutta sitten kun joku erehtyi neuvomaan, niin Tiia veti herneen hyvin syvälle nenään. Häntä ei saanut neuvoa, eikä ohjeistaa perheen tavoille, koska hänellä on niin selkeät omat tavat joista hän ei halua joustaa. Perheet ei tykännyt mm. siitä että töitä tehdään bilevaatteissa, niin Tiialle seKÄÄN ei sopinut, koska hänen tyyli. Minä, minä ja minä.
Se valkoinen jauhe oli SUOLAA. Et oo koskaan tequiladrinksuja juonut? Suolaa, tequilaa ja sitruunaa? En itse edes juo alkoholia mutta sen verran tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää Tiian makuupussi tai joku on? Pää vaan näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän valkosta jauhetta siellä juhliessa otettiin useampaan otteeseen ennen juomaa? En kelannu enää taaksepäin että oliko siinä ne aupairit vai tuntemattomia ihmisiä... Hoksasko joku kattoa? Jäi vaivaamaan
No kuule se oli SUOLAA.
Tiia nolasi kyllä itsensä täydellisesti ja vielä kaiken kansan nähtävillä. Onnea vaan töiden saamiseen tulevaisuudessa. Niin nolo teinipissis! No, varmaan jotain Onlyfansia alkaa tuokin tekemään.
Olisikohan Jenni hypännyt noin innokkaasti bileiden jälkeen ties kenen kämpillä jos olisi tuntenut Kris Kramerin ja Lisanne Froonin tapauksen... He tietysti katosivat viidakkoon, mutta yhtä kaikki on aika erilaista Panamassa kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan Jenni hypännyt noin innokkaasti bileiden jälkeen ties kenen kämpillä jos olisi tuntenut Kris Kramerin ja Lisanne Froonin tapauksen... He tietysti katosivat viidakkoon, mutta yhtä kaikki on aika erilaista Panamassa kuin Suomessa.
Joo, ei kannata myöskään lähteä aamulla liikenteeseen. Rattijuoppo saattaa ajaa päälle ja saatat halvaantua tai pahimmassa tapauksessa kuolla.
Siis voi luoja että jotkut jaksaa kauhistella erilaisia vartaloita. Kattokaa Hengenvaarallisesti lihavaa, siinä teille sopivaa materiaalia mistä voitte järkyttyä ja supista.
Kyllä minun mielestä Tiian kakkosperheen äiti oli panamalainen. Oli koulutettu ja puhui englantia hyvin. Mutta minä pidin häntä ainakin panamalaisena.