Onko teistä kiusallista, jos tuttavat ja työkaverit matkustelevat kaukomailla, mutta te ette ja kyselyjä tulee jatkuvasti matkasuunnitelmistani?
Koska ei yksinkertaisesti ole varaa. Koti huutaa remonttia, auto on pakko uusia ym. Olen tarkan talouden ihminen ja priorisoin. Ensin välttämättömät ja sitten lomat ym. Laskeskelin, että 2-3 vuoden kuluttua on varaa matkustaa lomalle. Kun ihmiset lakkaisivat kyselemästä, minne aion matkustaa! Olen käynyt aika harvoin ulkomailla, ehkä joka 4. tai 5. vuosi. Ei minulla ole varaa sellaiseen elintasoon kuin monilla on.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Utelu on sopimatonta.
Oletko anoppini, hänelle on opetettu, että ei saa udella. Sillä seurauksella, että hän ei koskaan, siis koskaan, kysy mitään. Ei lomasuunnitelmista, ei kuulumisista. Jos on ollut vaikka joku iso asia, tapahtuma töissä, vaikka olisi maailmanympärimatka (sorry ap), hän ei kysy mitään.
Tämä on tosi kiusallista, ja tyrehdyttää keskustelun alkuunsa. Lisäksi koen, että hän ei välitä. Sitten kerran tuli tämä utelu-juttu esiin.
Sorry ohi. Mutta kyllä normaaliin keskusteluun kuuluu myös se, että kysytään puheena olevista asioista.
Ja vastaus kysymykseen: ei ole kiusallista, vastaa joko ympäripyöreitä tai niinkuin asia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelu on sopimatonta.
Oletko anoppini, hänelle on opetettu, että ei saa udella. Sillä seurauksella, että hän ei koskaan, siis koskaan, kysy mitään. Ei lomasuunnitelmista, ei kuulumisista. Jos on ollut vaikka joku iso asia, tapahtuma töissä, vaikka olisi maailmanympärimatka (sorry ap), hän ei kysy mitään.
Tämä on tosi kiusallista, ja tyrehdyttää keskustelun alkuunsa. Lisäksi koen, että hän ei välitä. Sitten kerran tuli tämä utelu-juttu esiin.
Sorry ohi. Mutta kyllä normaaliin keskusteluun kuuluu myös se, että kysytään puheena olevista asioista.
Ja vastaus kysymykseen: ei ole kiusallista, vastaa joko ympäripyöreitä tai niinkuin asia on.
Mä olen varmaan tällainen kiusallinen anoppi. En koskaan kysele toisen henkilökohtaisesta elämästä mitään. Oletan, että toinen kertoo ihan itse, jos haluaa kertoa. Silti mulla on paljon juteltavaa miniäni kanssa. Meillä on samoja kiinnostuksenkohteita ja olemme vielä samalla alalla töissäkin.
Kaikki ne tutut jotka olivat sitä mieltä että korona-aikana ei tule matkustaa eikä vielä puoleen vuoteen tai kokonaiseen vuoteen sen jälkeenkään jos haluaa pitää terveydestä huolta, ja nuo samat olivat sitä mieltä että maailmaa ei tule kuormittaa liialla tekstiilillä ja että on hyvä kun ei tarvitse ostella niin paljon vaatteita, ja että ei viitsi liata maailmaa saasteilla ja lomalennoilla kun kotimaastakin löytyy vielä vuosikausiksi kivoja mestoja, ovat viime ja tällä viikolla suorastaan rynnänneet ulkomaille lomakohteisiin lentäen, kuin viimeistä päivää! Pari tuttua yritti kovasti äkkilähtöjä, eräät pääsi sunnuntaina ja eräät lähtee huomenna. Kaikki ostivat uudet matkapuvustot sitä varten. 😀😀😀 Nyt niillä on hirveät selittelyt päällä että ostettu vaatetta ja lähdetään Välimerelle päin "mutku kaikki muutkin....." ja pakko saada lomakuvia someen pitkästä aikaa, ja uusia asukuvia.
Noin lyhyt se on ihmisen muisti, ja tätä menoa ympäristö kärsii vielä enemmän kun kysyntää niin paljon että tarjontaa ruuhkaksi asti lentomatkoillakin.
Meistä jokainen priorisoi, sehän nyt on ihan selvää. Meillä on keittiö ja lattiat vuodelta 2003 ja ovat sen näköiset, että pitäisi uusia. Silti priorisoin nyt kesän reissun ja remontti saa odottaa. Eikä kaikkien tarvitse välittää matkailusta, lomat pitää viettää niinkuin itse haluaa, oli se sitten kotona, mökillä tai reissussa. Ja ovathan ne kaveritkin törppöjä, jos kysyvät että mihin meinasit matkustaa, aivan kuin oletus olisi, että lomalla matkustetaan. Parempi olisi kysyä, onko sinulla lomasuunnitelmia, paljon laajempi kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Meistä jokainen priorisoi, sehän nyt on ihan selvää. Meillä on keittiö ja lattiat vuodelta 2003 ja ovat sen näköiset, että pitäisi uusia. Silti priorisoin nyt kesän reissun ja remontti saa odottaa. Eikä kaikkien tarvitse välittää matkailusta, lomat pitää viettää niinkuin itse haluaa, oli se sitten kotona, mökillä tai reissussa. Ja ovathan ne kaveritkin törppöjä, jos kysyvät että mihin meinasit matkustaa, aivan kuin oletus olisi, että lomalla matkustetaan. Parempi olisi kysyä, onko sinulla lomasuunnitelmia, paljon laajempi kysymys.
Kyllä minulta on kysytty sitä jo moneen kertaan. Työkavereista 4 on kysynyt, tuttavista pari, kolme. Heillä vielä muistissa (!!), etten matkustanut viime kesänä ja siksi kysymykset ovat olleet tyyliin "matkustatko tänäkään kesänä?" ja vastaan, etten tänäkään kesänä. Niin juuri, voisihan sitä kysyä lomasuunnitelmista.
AP
Ei ole kiusallista ollenkaan;
Kaikki saavat tehdä omilla lomillaan mitä haluavat.. onneksi.
En tiedä, onko kiusallinen se oikea sana, mutta jotenkin epämukava tunne siitä tulee. Ehkä senkin vuoksi, kun tuntuu, että itse käyttää tarkkaan rahaa arjessa, eikä silti jää niin paljoa ylimääräistä, että voisi matkustella.