On alkanut pikku hiljaa ärsyttää kun työpaikan täti-ihminen suosittelee jatkuvasti kaikenmaailman oman sukupolvensa muoti- yms. hittejä
jotka ei ihan omani ikäistä nappaa :) Miten sanoa vastaan kauniisti? Sieltä tulee siis kommenttia "Laitat silkkihuivin kaulaan" käskytysyylillä. Edes oma äitini ei ole hänen kanssaan samaa sukupolvea (tai ainakaan mitään silkkihuiveja ole milloinkaan pitänyt)
Kommentit (13)
"Kiitos, mutta viihdyn hyvin näissä itse valitsemissani vaatteissa." Tähän voi lisätä ettet tarvitse pukeutumisneuvontaa, jollei mene muuten perille.
Vierailija kirjoitti:
So? Kiität kauniisti vinkistä ja toisesta korvasta sisään, ja toisesta ulos.
Kun hänen kanssaan ei voi keskustella oikein mistään kun aina saa aasinsillan johonkin tuollaiseen asiaan. On todella pinnallinen muutenkin (mutta jämähtänyt siis omaan nuoruuteensa tai jonnekin vuosikymmenten taa) eikä halua koskaan jutella mistään päivän uutisaiheista tms.
No vedätät sitä ihan täysillä ja pyydät kuvailemaan kuinka ihan tarkkaan se silkkihuivi kiedotaan ja kuinka sekoitetaan paras Sininen Enkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hänen kanssaan ei voi keskustella oikein mistään kun aina saa aasinsillan johonkin tuollaiseen asiaan. On todella pinnallinen muutenkin (mutta jämähtänyt siis omaan nuoruuteensa tai jonnekin vuosikymmenten taa) eikä halua koskaan jutella mistään päivän uutisaiheista tms.
Ei tarvitse keskustella- kuuntelet ystävällisesti, kiitti vinkistä ha sanot, että jatkat nyt töitä.
Vierailija kirjoitti:
No vedätät sitä ihan täysillä ja pyydät kuvailemaan kuinka ihan tarkkaan se silkkihuivi kiedotaan ja kuinka sekoitetaan paras Sininen Enkeli.
Nämä pinnalliset aiheet kiinnostavat hyvin vähän itseäni.
Voisi olla äitini. Olen oppinut hänen kanssaan ottamaan "neuvot" vastaan neutraalisti. Eli siis myötäilemällä, kuitenkin ottamatta neuvoja kokonaan vastaan. Esim sanomalla "hyvä idea" tai "en ollutkaan ajatellut asiaa noin" tai "joo pitääpä vielä miettiä tätä myöhemmin".
Tämä siksi, koska tiedän äitini tarkoittavan hyvää, mutta minä olen aikuinen, enkä ala pukeutumaan hänen neuvojen mukaan kun tyylimme on ihan erilaiset.
Jos sulla on ruma/näppyläinen kaula tai iso, nelikulmainen leuka, voi olla oikeassa
Vedät kuvan pääkallolohikäärmeestä hartioista ylöspäin ympäri pään niinkö nykyään on pop, ei tarvi huiveja täytteeksi. Ja mammakin hiljenee.
Noi muotihömpät kiertää uudelleen sellaisella kierrolla että saadaan myydä uudet tuotteet kun vanhat on keritty hävittää
Ei minusta ole törkeää sanoa että haluat vielä pukeutua nuorekkaammin, ja sitten vanhempana ehkä ajattomammin/klassisesti.