ulostaminen ja virtsaaminen synnytyksessä
Olen lueskellut ihmeissäni noita " en voi rentoutua mieheni nähden synnytyssalissa - en kehtaa synnyttää mieheni nähden" -ketjuja.
Moni perustelee tuntojaan sillä, että ei halua ulostaa miehensä nähden synnytyksessä. Siis täh?? Oletteko kaikki muka kakkineet synnytyssalissa muiden nähden? Onko tämä joku yleinen käytäntö vai ennemminkin poikkeustilanne?
Kommentit (27)
Ja kätilö siivoaa sen nopeasti ja ilman kommentointia. Ei mua hävettänyt yhtään, ei mies, eikä kätilö. Luonnollinen asia tuokin, en yhtään ymmärrä mikä siinä hävettäis.
Yleensä vauva juuri ennen synnytystä aiheuttaa suolen tyhjentymisen.... Kätilön kanssa asiasta juttelin ja hän sanoi että kyllä lähes jokaiselta synnyttäjältä puristuu ainakin hiukan kakkaa ennen ponnistusvaihetta/ sen alkaessa vaikka suoli olisikin tyhjentynyt kunnolla.
Itse ripuloin puoli päivää ennen toista synnytystä ja olin varma ettei sieltä enää mitään tulisi ponnistaessa, mutta kyllä vaan tuli....
Sen verran paljon väkeä oli jalkopäässä, että ei olisi lähelle päässytkään.
En olisi halunnu että sitä näkee kukaan, suolta ei oltu tyhjennetty ja synnytys oli kestänyt ponnistusvaiheessa jo melkein 2 vuorokautta..
Vierailija:
Ihmettelen suuresti kahden ihmisen parisuhteen laatua, jos ei voi olla rennosti ja tehdä niinkin luonnollista asiaa kuin synnyttäminen yhdessä.
Kakkaaminen on NORMAALIA ja pissaaminen on NORMAALIA, synnyrttäminen on NORMAALIA, ja kaikki muo yhdessä on NORMAALIA!
Mikä siinä on vaikea käsittää?
kehtaa miestään ottaa synnytykseen mukaan noiden ulostus-juttujen takia!!! Se kakka ei todellakaan ole ainoa " aine" , jota sieltä alapäästä tursuaa; sieltä tulee kyllä joka väristä ja hajusta tavaraa:) Mun mies sanoi synnytyksen jälkeen vaan, et " Olipas se mielenkiintoista ja sottasta touhua" :)
varo sitten edes pieraisemasta, koska se kätilökin voi sitten häipyä kun se on niin kamalaa!!
Ja miestä voi myös etukäteen varoittaa mitä tuleman pitää.
Ei kai miestä nyt voi estää olemasta mukana oman lapsensa syntymässä sillä perusteella että huonolla tuurilla mies vaihtaa johonkuhun muuhun tekosyyllä " en kestä eritteitä"
Toki kaikki luettelemasi asiat ovat normaaleja :-)! Minä en halua vain jakaa noita kaikkia mieheni kanssa. Sinä olet erilainen ja hyväksyn sen. Olette miehenne kanssa ihanan maanläheisiä ihmisiä :-)!
minkäs sille voi, nykyään ollaan vain noin kaikki tänne ja heti, mutta ilman mitään haittaa......
Sääli, todella sääli.
tavatkin asiat tehdä toisen nähden....Esim. vessassa käynti isolla hädällä ovi auki, hampaiden lankaaminen tms. omien kolojen kaiveleminen.
Voi jee, sä olet pennumpi kuin luulinkaan.
Älkää tehkö vain lisää lapsia, koska vääristätte lapsenne maailman kuvan täysin!
Muista sitten keksiä jokin kiva keino niiden kakkavaippojenkin vaihtoon.
tuommoisessa mukana oleminen voi viedä halut. Ihan se mukana oleminen siis. Ette voi sitä kieltää.
En puhunut synnyttämisestä inhoasiana. Miten oikein luet näitä viestejä?
Miettikääpä tilannetta toisin päin. Jos miehelläsi olisi vaikkapa joku sairaus tai vaiva, ja kerran joutuisin näkemään hänen kakkansa tai pissansa, niin olisiko suhde mielestänne lopullisesti pilalla ja kaikki romantiikka tuhottu ikiajoiksi?
Itselläni tuli ekalla kerralla kakkaa suolesta ponnistusvaiheessa, ja kätilö siivosi sen sanaa sanomatta pois. Kesto ehkä n. 5 sekuntia. Toka syntyi veteen, joten niitä eritteitä ei mies nähnyt, enkä tiedä itsekään tuliko jotain. Mä en todellakaan ymmärrä kuinka joku jaksaa nostaa tällaisen asian millään tavalla olennaiseksi synnytyksessä.
Tuosta synnytystapahtumasta ja sen pissakakkapuolesta: minusta siinä yhteydessä nuo ovat täysin normaaleja juttuja, eikä niitä edes huomaa, jos ei erityisesti tarkkaile. En oikein ymmärrä, mitä pelättävää siinä on.
Sen sijaan kotioloissa on tietysti vedettävä joku raja sille, mitä toisen läsnäollessa tehdään. Joku paskoo ovi selällään ja juttelee samalla normaaliasioista, joku taas ei.
Mitä iljettävää hammaslankailussa muuten on? meillä tehdään nuo iltatoimet yleensä yhdessä, joskus minä vielä istun pissalla samaan aikaan ;) Mies muuten taas ei kehtaa pissata muiden (perheenjäsenten) läsnäollessa. Joskus olen pyytänyt saada pidellä, mutta ei... :o
Vierailija:
Miettikääpä tilannetta toisin päin. Jos miehelläsi olisi vaikkapa joku sairaus tai vaiva, ja kerran joutuisin näkemään hänen kakkansa tai pissansa, niin olisiko suhde mielestänne lopullisesti pilalla ja kaikki romantiikka tuhottu ikiajoiksi?
Mun mies on sitten varmaan friikki myös kun ei halunnut mun näkevän sen kakkoja... eikä antanut mun jäädä vessaan auttamaan kun sielä kävi jne.
Tosin ihan samanlaisia ne muutkin miehet siellä olivat, vaimot tai äidit tai siarukset eivät saaneet auttaa vessassa vaan hoitaja piti saada apuun jne.
Ihmettelen suuresti kahden ihmisen parisuhteen laatua, jos ei voi olla rennosti ja tehdä niinkin luonnollista asiaa kuin synnyttäminen yhdessä.