Juhannus tulossa! Mitä suunnitelmia?
Kommentit (886)
Kotona ja yksin. Toivottavasti sataa ja kunnolla, ilma viilenis, pystyis edes lenkille.
Meillä on tämä vuonna teemana työttömän juhannus. Ostetaan päkki jotain halpaa kaljaa pahvipakkauksessa ja laitetaan pahvipakkaus päähän hatuksi. Grilliin campingia tai jotain muuta halpaa makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kotona ja yksin. Toivottavasti sataa ja kunnolla, ilma viilenis, pystyis edes lenkille.
Tätä toivon itsekin! Kun ei tässä kuumuudessa jaksa tehdä mitään :((
Olen pitkästä aikaa Helsingissä juhannuksen. Torstaina tulen Tallinnasta kahdeksan hujakolla. Pe siivoan ja jos on tarpeeksi viileää käyn uimassa. La istutan kukkia, katson muutaman sarjaa ja menen uimaan jos on tarpeeksi viileää. Sunnuntaina elokuviin, kaverin kanssa syömään ja suunnittelemaan synttärijuhlia.
Vietämme juhannuksena syntyneen lapsen synttäreitä oman perheen kesken ja Särkänniemeen. Lyhyet jonot jussina aina.
Yksin stadissa, käyn kävelyllä ja ehkä löydän jonkin rauhallisen kahvilan, jossa rentoutua. Stadi on juhannuksena ihana ja saa olla rauhassa.
Olen töissä pe ja la. Pe klo 14.00 asti. Ja la klo 18.00 asti. Mutta eipä haittaa. Mies on kotona, grillaa, ja ainakin uusia perunoita on. Eli ruoka on luvattu valmiiksi kun tuun töistä :) lisäx tottakai saunaan molempina iltoina ja vähän hyvää valkoviiniä
Ihan kotiseudun piirissä, uimassa ja ehkä grillausta.
Tenaville jäätelöä, kakkukahvit syntymäpäivän johdosta.
Olen köyhä, joten istun kotona ja säästän.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä olin juhannuksen aikaan lomalla, tänä kesänä olen juhannuksen töissä.
t. hoitaja
Kiitos että olet töissä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona ollaan kuten aina. Koivut ovenpieleen, saunomista, uusia perunoita ja grillimakkaraa jne.
Koivut ovenpieleen. Koristeeksi? Ihanan ympäristöystävällistä.
Siinä missä kuusia roudataan sisälle joulun alla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taas sukujuhannus maalla. Mä olisin niin toivonut olla vaan stadissa, käydä aattona Kumpulassa uimassa. Mutta ei, maalle saunomaan, syömään ja kuuntelemaan lasten kiljuntaa serkkujensa ja muiden lasten kanssa. Ja tietysti joku koirista karkaa tai häviää. Onneksi on valoisa yö sentään etsiä.
Koira narun päähän.
Perjantaina herään siistissä kodissa. Päivällä ulkoilen lapsen kanssa. Kerätään kukkia, ehkä mennään uimaan yms. Grillataan ja keitetään uusia perunoita. Illalla lapsen mentyä nukkumaan luen kirjaa tai katson elokuvaa, ja sitä varten olen laittanut lautasellisen herkullista naposteltavaa ja pari lasillista viiniä. Menen nukkumaan tuoksuva kukkakimppu yöpöydälläni. Lauantaina käymme äitini luona kakkukahveilla ja käyn yksin lenkillä metsässä kun lapsi on mummonsa kanssa. Joillekin täydellisen tylsä juhannus, minulle täydellinen.
Heiluttelen tanssilavalla petkelettä. Toki sitä ennen kiljua peilarista.
Vihreää teetä ja höyryhengitettyjä yrttejä :)
Ulkoilua luonnossa
Avaruuskakkujen leipomista
Ukko heräsi aamulla kuumeessa, siinäpä se juhannus mahtaa olla.
Molemmat varmaan vietetään laatuaikaa omissa oloissamme.