Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä muutti kauemmaksi

Vierailija
23.05.2022 |

Ystäväni muutti kauemmaksi. Asuimme samalla seudulla aiemmin. Hän muutti kirjaimellisesti maalle ja automatkaa kertyy liki tunti suuntaansa.

Saan jatkuvasti kuulla, kuinka kukaan ei käy kylässä ja jos joku sanoo rehellisesti, että niin kauaksi ei huvita lähteä, hän suuttuu.

Hän on kysellyt minultakin milloin tulen käymään. Rahatilanne ja bensan hinta mukaan lukien, kohde ei valitettavasti ole ensimmäisenä kesäkohteenani...

Nyt olen välttynyt kyläilyltä vedoten omiin kiireisiin, mutta jos sanon suoraan, että en lähde näin kauaksi hän suuttuu. Täytyykö vain sanoa, että kuule nyt hei mitäs muutit niin kauaksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta

Vierailija
2/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mutti aikoinaan Espanjaan,poikani sylikummi.Usein pyysi kylään.Tietäen vastauksen: Minulla ei rahaa matkustaa Espanjaan Fuengirola .Ennen kuin tietokoneet valtasi kodit. Posti posti kulki kirjeet ja valokuvat. Noin 2009- 2010 löysi F.B ihmelisen maailman ja posti kirjeet loppuivat.Kun en ole liittynyt keinotekoiseen ja valhelliseen some forumit: F.B ja Instagram. Joten en tiedä mitä hänelle kuuluu tänä päivänäkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
4/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla mutti aikoinaan Espanjaan,poikani sylikummi.Usein pyysi kylään.Tietäen vastauksen: Minulla ei rahaa matkustaa Espanjaan Fuengirola .Ennen kuin tietokoneet valtasi kodit. Posti posti kulki kirjeet ja valokuvat. Noin 2009- 2010 löysi F.B ihmelisen maailman ja posti kirjeet loppuivat.Kun en ole liittynyt keinotekoiseen ja valhelliseen some forumit: F.B ja Instagram. Joten en tiedä mitä hänelle kuuluu tänä päivänäkään?

Niin juuri. Sitten ei kannata valittaa jos ei tule nähtyä.

Vierailija
5/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi joku edullinen bussikyyti? Tai puolessa välissä tapaaminen?

Kaukoystävyydet hankalia kun tuppaa aina menemään siihen että toinen yksin kulkee väliä. Minulla asuu kaveri parin tunnin automatkan päässä ja kun kumpikaan ei asu keskustassa, menee matkaan julkisilla edestakaisin 7h päivässä. Laskin tämän. Kaveri silti odottaa että menen hänen luokseen usein. Ei tajua miten paljon rahaa ja vaivaa siihen menee.

Vierailija
6/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olisi joku edullinen bussikyyti? Tai puolessa välissä tapaaminen?

Kaukoystävyydet hankalia kun tuppaa aina menemään siihen että toinen yksin kulkee väliä. Minulla asuu kaveri parin tunnin automatkan päässä ja kun kumpikaan ei asu keskustassa, menee matkaan julkisilla edestakaisin 7h päivässä. Laskin tämän. Kaveri silti odottaa että menen hänen luokseen usein. Ei tajua miten paljon rahaa ja vaivaa siihen menee.

Meillä molemmilla on lapsia ,joten tuo puoli välissä tapaaminen on vähän haastava kun ei oikein mitään kummallista minne mennä... Julkisia ei kyllä oikein kulje seudulle...

Ehkä ystäväni luuli, että kaikki alkavat ravata kylässä heillä , vaikka kauemmaksi muuttaisi. Mielestäni jokainen, joka muuttaa kauemmaksi on valmis ottamaan sen riskin, että ystävät katoaa.

Tästä asiasta nokkiin vetäminen ei mene mun järkeen. Jos tälläsestä suuttuu, onko meidän ystävyys edes sen arvoista?

Vierailija
7/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se varmaan kivalta tunnu, jos pyydät YSTÄVIÄ käymään uudessa kodissasi ja sinulle vastataan että "ei huvita".

Mieti nyt itsekin.

Vierailija
8/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on mielestäni vielä melko lyhyt matka. Ei toki näillä bensahinnoilla montaa kertaa kuukaudessa mennä, mutta esim viikonlopuksi kyläilemään?

Mun yks kaveri asuu suunnilleen saman matkan päässä ja nähdään kerran pari kuukaudessa joko niin että menen hänen luokseen yöksi tai hän tulee minun luoksi yöksi.

Vierailija
9/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se varmaan kivalta tunnu, jos pyydät YSTÄVIÄ käymään uudessa kodissasi ja sinulle vastataan että "ei huvita".

Mieti nyt itsekin.

Bensa on kallista minun kukkarolle. Ei tässä ole kyse vain siitä, että ei huvita. Asian ydin oli se, että joillekin kavereilleen hän suuttuu kun on tullut ilmi se, että ei sinne niin vain lähdetä.

Ajaisitko mielelläsi tunnin pari kun lapset huutaa autossa. Jep jep. Kyllä yksin mennessä reissu olisi eri asia

Vierailija
10/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti on mielestäni vielä melko lyhyt matka. Ei toki näillä bensahinnoilla montaa kertaa kuukaudessa mennä, mutta esim viikonlopuksi kyläilemään?

Mun yks kaveri asuu suunnilleen saman matkan päässä ja nähdään kerran pari kuukaudessa joko niin että menen hänen luokseen yöksi tai hän tulee minun luoksi yöksi.

Yökylä ei käynyt.

Vierailija
11/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urbaaneissa oloiissa ihmisistä kasvaa persoonallisuushäiriöiisiä kakaroita tutkitusti.

Vierailija
12/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urbaaneissa oloiissa ihmisistä kasvaa persoonallisuushäiriöiisiä kakaroita tutkitusti.

Totuuus ei siitä muuksi muutu- piilaaksossakin alettiin antaa minneasotahoitoa kaikille rikkaille mukuloillle kun alettiin antaa netin sokeria muillekkin.

Vierailija
13/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvä ystävä on kyseessä, kun tunnista tehdään tuollainen numero? Ei kovin hyvä.

Vierailija
14/14 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt itsekin.

Bensa on kallista minun kukkarolle. Ei tässä ole kyse vain siitä, että ei huvita. Asian ydin oli se, että joillekin kavereilleen hän suuttuu kun on tullut ilmi se, että ei sinne niin vain lähdetä.

Ajaisitko mielelläsi tunnin pari kun lapset huutaa autossa. Jep jep. Kyllä yksin mennessä reissu olisi eri asia

Aloituksessa luki: "jos joku sanoo rehellisesti, että niin kauas ei huvita lähteä, hän suuttuu".

Näin me ihmiset ollaan erilaisia. En ikinä sanoisi ystävälle, että ei huvita lähteä hänen luokseen. Jos ei olisi varaa, tai matka tuntuisi uuvuttavalta vaikkapa lasten vuoksi, voisin sen ystävälle kertoa. Kertoisin saman myös lasteni isälle, joka kyllä sanoisi että totta kai voin mennä ilman lapsia.

Yleensäkin ajattelen, että uusi koti on asujalleen aina iso juttu, ja että minä ihan oikeasti, rehellisesti haluaisin siellä käydä! En kertakaikkiaan ymmärrä tällaista tapaa, että lauotaan "ei mua huvita tulla teille" - kommenteja ja sitten ihmetellään kun toinen loukkaantuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi