LOVe- tentti ja siihen lukeminen omalla ajalla?
Hei, kiinnostais pitääkö muiden lukea tähän pakolliseen tenttiin omalla ajalla? Olen menossa kesätyöhön ja sovittiin että suoritan tuon perus LOVen, PKV-tentin ja vielä iäkkäiden lääkehoidon. Nyt kun tuon perus LOVen oon lukenut läpi niin tähänhän menee useampi päivä! Moni asia oli tenttimateriaalista toki jo tuttu, mutta ei todellakaan nuo lukuisat eri lääkeryhmät ja lääkenimet, niiden yhteisvaikutukset, haittaoireet, oirelistat... noitahan sais päntätä useamman viikon että oikeesti ne oppis. Kysytäänkö noin yksityiskohtaisia oikeassa tentissä?
Toki niitä lääkkeitä oppii hyvin varmaan sit kun käytönnön työtä tekee, mutta itse opiskelijana kun vasta aloittelen, niin eivät ole minulle tuttuja muutakuin oppikirjoista.
Kommentit (9)
Meillä sai käyttää yhden työpäivän lukemiseen HUSilla. Eihän se riittänyt koko materiaalin lukemiseen, mutta tein sitten tentit sillä määrällä mitä ehdin lukea, yhtenä hiljaisempana yövuorona ehdin vielä vähän lisää lukea. Kyllä ne läpi meni, missään nimessä en olisi käyttänyt omaa aikaa niihin lukemiseen!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse ainakin vaatisin että saa työaikaa käyttää tuohon, joko niin että töissä ollessa mahdollisuuksien mukaan lukee tai sitten pitää koulutuspäivän tai pari. Itsellä lääkeluvat laahasi koska en jaksanut omalla ajalla päntätä niitä, vaan luin yövuoroissa. Työnantaja ei varmasti tätä mahdollisuutta tarjoa opiskelijalle mutta kannattaa tosiaan vaatia. T. toinen sh-opiskelija
Okei kiitos vastauksesta. Tiedän että tuolla työnkuva on sellainen, ettei työn lomassa ehdi lukemaan. Ehkä nyt luen nämä materiaalit kerran ja meen sit tenttimään. Mutta jos ei mene läpi, niin otan sit puheeksi tuon työajalla lukemisen, kun vievät paljon aikaa ja ovat kuitenkin työnantajan vaatimia.
Kysymykset ovat hyvin yleisluontoisia, itse olen aina saanut ne lukematta läpi ihan perusopintojen lääkehoitokursseilla opituilla asioilla. Omassa organisaatiossa saa yhden työpäivän käyttää lukemiseen.
Ihme vinkumista, jos noi työhön vaaditaan, silloin ne opiskellaan. Et ole työhön pätevä, jos et osaa.
Joudut ne myöhemminkin opiskelemaan, vai luulitko että voit valmistua puolitaitoisena?
Kohta pitäis jo opiskeluajalta saada sh:n peruspalkka!
Vierailija kirjoitti:
Ihme vinkumista, jos noi työhön vaaditaan, silloin ne opiskellaan. Et ole työhön pätevä, jos et osaa.
Joudut ne myöhemminkin opiskelemaan, vai luulitko että voit valmistua puolitaitoisena?
Kohta pitäis jo opiskeluajalta saada sh:n peruspalkka!
Ei täällä nyt taida vinkua kukaan muu kuin sinä.
En saanut työaikaa tentteihin ja kylmiltään menin tekemään. Yksi virhe iv-lääkelaskuissa (tyhmä sellainen!) ja uusintaan meni. Uusintaan meni myös akutologia.
Kaupungilla töissä, ei saa käyttää työaikaa lukemiseen.
Oon suorittanut noita vuosien varrella jo useamman kerran ja aina omalla ajalla lukenut. Ja kyllä siihen aikaakin menee jos tunnollisesti kaikki lukee..
Kyllä itse ainakin vaatisin että saa työaikaa käyttää tuohon, joko niin että töissä ollessa mahdollisuuksien mukaan lukee tai sitten pitää koulutuspäivän tai pari. Itsellä lääkeluvat laahasi koska en jaksanut omalla ajalla päntätä niitä, vaan luin yövuoroissa. Työnantaja ei varmasti tätä mahdollisuutta tarjoa opiskelijalle mutta kannattaa tosiaan vaatia. T. toinen sh-opiskelija