Miten te muut masennuksen takia eläkkeellä olevat jaksatte siivota tai lenkkeillä?
Itse jaksan hyvin pienesti siivousta. Lenkkeillä en ole jaksanut nyt aikoihin ja paino sen mukainen. Lasten huoneet myös sotkuisia kun ei itse siivoa. Sain siis juuri eläkkeen. Eläke myös todella pieni vain 1500 brutto
Kommentit (11)
Ihan normaalisti teen kotityöt ja yritän pitää uupumuskausinakin hieman kunnostani huolta. Ainakin päivittäin pitää kävellä muutama kilometri jos ei mitään muuta tee.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti teen kotityöt ja yritän pitää uupumuskausinakin hieman kunnostani huolta. Ainakin päivittäin pitää kävellä muutama kilometri jos ei mitään muuta tee.
Ootko ylipainoinen? Mulla niin paljon lääkityksiä että vaikuttaa jaksamiseen.
Ap
Jaksan siivota ehkä kerran 2 viikossa, muuten kaikki on hajallaan. Kävelyllä pakko käydä selän takia vaikkei aina jaksaisi mutta loput päivästä sitten ei jaksakaan tehdä enää muuta. Eläkeeni ei ole kuin noin 60% siitä mitä ap saa, eläppä sillä sitten. Lapsia ei ole eikä tule.
Meidän lapset ovat sen ikäisiä että siivoavat sotkunsa itse. Koiran avulla jaksan lenkkeillä. Tänäänkin olin 2h metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset ovat sen ikäisiä että siivoavat sotkunsa itse. Koiran avulla jaksan lenkkeillä. Tänäänkin olin 2h metsässä.
Itse pelkään olla metsässä, koiraa ei ole. Lapsia en saa siivoamaan vaikka ovat jo sen ikäisiä. Ei ole energiaa vaatia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pelkään olla metsässä, koiraa ei ole. Lapsia en saa siivoamaan vaikka ovat jo sen ikäisiä. Ei ole energiaa vaatia.
Ap
Harmi.. minä sairastuin "onnekkaasti" vasta sen jälkeen kun olin opettanut huoneiden siivoamisen yms. muun huushollin ylläpidon. Onkohan sinulla lähipiirissä ketään joka voisi auttaa siivoamisessa?
Yritän siivota tai paremmin ylläpitää järjestystä edes vähän, joka on aina parempi kuin se, että en tekisi mitään pitääkseni paikat järjestyksessä ja kunnossa. - Sama se on lenkkeilyn ja ulkoilun kanssa. Parempi tehdä pienempikin lenkki ja päästä edes ulko-ovesta ulos kuin jäädä neljänseinän sisälle, jolloin kokemukseni mukaan saattaa kokea, että seinät kaatuisivat päälle. Parempi lähteä vielä omin jaloin kuin kuvitella, että joku tulisi ja veisi.
Nythän sitä aikaa jää kaikkeen kun oon eläkkeellä. Kiire aiheutti ennen masennusta mut nyt sitä ei ole ja ehdin tehdä oikeasti kivoja juttuja kuten lenkkeillä ja vaeltaa.
En jaksakaan. Nytkään en ole moneen, moneen viikkoon siivonnut ja ulkoilemassa kävin viimeksi n. 1.5kk sitten. Kaupassa käyn vain lähikaupassa, ja vasta silloin kun on ihan pakko syödä jotain. En lähes ikinä kokkaa mitään jotta ei tarvitse laittaa astioita tiskikoneeseen, koska sekin tuntuu niin ylivoimaiselle. Minulla tämä masennus näkyy eniten juuri siinä, etten jaksa poistua kotoa enkä pitää huolta kodista tai itsestäni, syön mitä sattuu ja suihkussa käynti venähtää.
Miten oikein eläkkeelle pääsee? Oma vauvani ei ole tosin ole masennus, vaan kova ahdistus, autismikirjon häiriö ja moni muukin tähän liittyvä. Olen pitkäaikaistyötön. Siivoamisen kanssa on kyllä vaikeaa, enkä lenkkeile,mutta joskus jaksan kävellä ulkona. Tämä ei kuitenkaan riipu säästä. Eläke jäisi kyllä takuueläkkeen suuruiseksi, mutta se ei tässä nyt se suurin ongelma ole.
Masennus oireilee eri tavalla eri ihmisillä. Itse jaksan lenkkeillä ja siivota jos olen työtön/lomalla