Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentuneet ihmiset tarvitsevat luksusta.

Vierailija
23.05.2022 |

Jos elämänilo on kadonnut ja kaikki vain ketuttaa niin tarvitsee olla ökyautot, hienot oikein sisustussuunnittelijan suunnittelema asunto yms koska mikään ei enää oikein tunnu miltään. Ihminen jolla on elämänilo tallessa ja pääkoppa kunnossa pystyy elämään onnellista elämää vaikka kaikki ei olisikaan kuin kopio jonkin miljonäärin elämästä.

Itse asun harmaassa vanhassa omakotitalossa, ajan 23v autolla ja voin sanoa varmuudella olevani onnellisempi kuin kaverit jotka ovat menneet naimisiin pankin kanssa ja hommanneet isot uudet talot hienolta alueelta ja ajaa jollain Teslalla tai uudella BMW:llä. Vaikka minä en omistakaan nuota hienouksia niin minäpä omistan sen kaiken mikä mulla on enkä ole senttiäkään velkaa joten voin kaiken rahan mikä tupaan tulee käyttää perheeseeni enkä joudu lyhentelemään lainoja.

Itse asiassa mulla on paremmat tulot kuin muutamalla näistä "rikkaist" kavereista ja heidän hienot talot ja autot ovat pelkkää kulissia, oikeasti he ovat köyhiä joiden omaisuus ei ole heidän omaa. Oikein säälittää kun näkee kuinka heitä masentaa vai lisää kun nämä egonjatkeet pitäis oikeesti maksaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
2/11 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus haisee kauas :D

Nimim. Köyhä ja masentunut pitkäaikaistyötön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes vaivaudu miettimään miten toisten talous on.Kunhan selviän itse , pääasia. 

Vierailija
4/11 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/11 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on väärässä.

Vierailija
6/11 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksus on ihanaa, mutta itse en pitäisi esim mistään merkkilaukuista tai coctailkutsuista, mulle luksusta voi olla vaikka se, että auton renkaat on rengashotellissa eikä omassa varastossa, tai se, että on kaksi vapaapäivää putkeen.

Vierailija
7/11 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap jättäis jatkossa loogisen päättelyn muille, ettet telo itseäs.<3

Vierailija
8/11 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin! Mä tunnen monta ihmistä jotka vois luokitella köyhäksi, mutta kaikki ovat täysin tasapainoisia ja mukavia ihmisiä (työni puolesta tuttavapiiri on laaja ja oon aika sosiaalinen), mutta samaa ei voi monestikaan sanoa rikkaista. Omakehu haiskahtaa aina oltiin sitten missä tahansa ja usein kun joku on ostanut vaikkapa käytetyn auton niin kuulee "onpa hieno auto, kun huomioidaan missä ammatissa olet" tms.

Tietystikään kaikki rikkaat eivät ole tällaisia, mutta aika monet ovat ja omallekin kohdalle osunut pari perhettä joita käy sääliks kun on hieno talo, hieno auto, kaikilla uudet älykännykät yms, mutta oikeasti ovat velkaa enemmän kuin varmaan 90% ihmisistä.

Vierailija
9/11 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta keskiluokkaista perhettä, joilla on uudehkot ja talot ja autot. Parilla jopa se Tesla.

Ovat tasapainoisia ja tyytyväisiä elämäänsä. Aivan kuten itsekin olen. Olen saanut pitkäaikaissairauteni tasapainoon vihdoin, ja talo on viimeistä listaa myöten valmis, lapsille saatu hommattua kesälomayllätys pitkän korona-ajan jälkeen, ja viikonloppuna alkaa uima-altaan muuraus pihalle.

Jos en olisi suht ok-tuloinen, olisi elämä rajatumpaa ja epävarmempaa. Mutta raha itsessään ei tuo onnea, joskaan raha ei automaattisesti tee ihmistä koopäätä. Eikä uudet autot ja talot aina tarkoita hurjaa velkaa josta ihminen ei selviäisi. Tämä on pinttyntyt kuvitelma, joka elää tietynlaisten ihmisten keskuudessa.

En myöskään oman elämänkokemuksen perusteella mene vannomaan, että vähävaraisempi olisi muita onnellisempi, tai ystävällisempi tai vähemmän ylimielinen.

Tunnen monenlaisia ihmisiä, ja tapaan työn kautta koko kansan kirjon. Ilkeimmät ihmiset eivät oman kokemukseni mukaan tule ylimmistä tuloluokista.

Vierailija
10/11 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sulle. En hirveästi toisten elämää tai tilanteita lähtisi arvioimaan kun et varmaan tiedä kaikkea.

Vierailija
11/11 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asiassa ymmärrä lainkaan ap:ta. Jokainen jolla on asuntolainaa mukavaan asuntoon elää jotenkin epäaitoa elämää? Miten paljon nettovarallisuutta pitäisi sitten olla että saisi olla kiva auto, kengät, talo tai mitä tahansa? Valtaosalla taitaa olla asunto- ja/tai autolainaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä