Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajalta tuli Wilma viestiä että 9vuotiaalla ei ollut deodaranttia mukana uimahallissa. 9vuotiaalla!

Vierailija
23.05.2022 |

Laiton takaisin ettei lapseni käytä koska ei hikoile. Vastaus oli että olisi hyvä oppia käyttämään ennen murrosikää. Mitä ihmettä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei hikoile? Omalla tyttärellä alkoi 10vuotiaana sen verran tujut aromit tulla kainaloista että pakko oli ostaa dödö. 

Jos haisee hieltä, niin olennaisempaa on tehostaa pesuja eli riittävän usein suihkuun, kainalot pestään saippualla ja puhtaat vaatteet päälle. Monet haisee hieltä huonon hygienian takia eikä varsinaisesti deodorantin käyttämättömyyden takia.

Kyllä ne murrosiän hormonihikikainalot haisee, vaikka pesisi. Ja kyllä, 9-vuotiaalla voi olla murrosikä alkanut.

Vierailija
22/25 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteikäiset haisee usein tosi pahalta, ei niinkään hien vaan muun puutteellisen hygienian takia. Varsinkin niiden hengitys löyhkää kun kotona ei huolehdita hammaspesuista. Olen ihmetellyt, eivätkö vanhemmat huomaa vai eivätkö välitä.

Vanhemmat eivät välitä, koska eivät pidä suuhygieniaa tärkeänä. Musta tuntuu, että tämä ei ole sukupolvikysymys, vaan asenne joka periytyy. Esimerkiksi mun vanhempiani asia ei kiinnostanut. Opin pesemään hampaat kahdesti päivässä vasta esimurkkuna, kun kaveri sanoi päin naamaa mun hengityksen haisevan kamalalta. Isäni ei koskaan, siis koskaan pessyt hampaitaan elämänsä aikana. Syntynyt 50-luvulla. Se vasta haisikin! Ja tippuihan ne hampaat sillä suustakin suht nuorena, kun norttia meni. Ne vähät mitä oli jäljellä, oli kamalat mustat hampaiden kaltaiset. Äitini on kyllä aina huolehtinut suustansa, mutta jostain syystä häntä ei kiinnostanut minua opastaa (siinäkään) asiassa.

Minusta onneksi kasvoi kavereiden (keskiluokkaisista perheistä) esimerkillä suustaan huolehtiva. Käyn myös hammaslääkärissä säännöllisesti.

En ymmärrä miksi vanhempia ei kiinnosta opettaa lapselle hygienian tärkeyttä. Asennekysymys toki, mutta onkohan se myös luokkakysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laittanut, koska ei uimahallikäynneille vaadita deodoranttia. Miksi sinä keksit tällaisia aloituksia? Yritätkö sinä jotenkin kääntää mammoja opettajia vastaan vai mistä on kyse?

Älä unohda sitä, että tällä palstalla on sekä opettajia että äitejä, joiden kouluikäiset lapset käyvät uimahallissa koulusta.

Tasan tarkkaan tiedän, että koululaisen hygieniassa on paljon suurempia puutteita kuin deodorantti, jos opettaja kiinnittää siihen huomiota. Yleensä silloin on kyse jotenkin erityisestä lapsesta, jota ei millään saa edes pesulle.

Vierailija
24/25 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo olis opettajalta pieni vihjaus, että lapsi haisee hieltä ja tarvisi deodoranttia.

Kuinka moni tämän viestin lukijoista on itse pitänyt deodoranttia mukana alakoulun uintikäynneillä? Minä en koskaan nähnyt kenelläkään, en edes opettajalla.

Vierailija
25/25 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on erikoista, kun ei moista viestiä tullut nyt kevällä mun 14-vuotiaalle pojallekkaan.

Ap haisee provolle, mutta täytyy omia kouluaikoja muistellen todeta, että opettajat huomauttelivat paljon paljon kärkkäämmin tyttöjen hygieniasta ja muusta siisteydestä. "Pojat on poikia!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi