Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi poika haukkui mua yläasteella jatkuvasti jalkojeni koosta (kengät kokoa 40), nyt näin sen tyttärensä kanssa

Vierailija
23.05.2022 |

Sovittivat kenkäkaupassa koon 40 hyllyltä kenkiä. Tyttö oli ehkä n. 13 v. Menin tarkoituksella lähelle ja moikkasin tätä isää, hymyilin kenkiä sovittavalle tyttärelle ja sanoin 'kivat kengät'.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka ei näe tuossa mitään kiusaamista? Jos mennään syvemmälle, niin näen siinä pikemminkin tilaisuuden opettaa aikuiselle ihmiselle, että kiusaaminen, vaikka kuinka pienenä ja viattomana sen itse näkisi, jää kiusatun mieleen, ja voi napsahtaa omaan nilkkaan pitkienkin aikojen päästä. Mies voisi siis opettaa nyt tyttärelleen, että kiusaaminen on aina väärin. Toisen ulkoisten ominaisuuksien vuoksi erityisen väärin.

Kiusaamisesta ei saa ikinä tehdä normaalia tapaa sillä ajatuksella, että kasva aikuiseksi ja unohda. Se, joka ei ole ikinä tullut kiusatuksi, ei sitä tietenkään voi käsittää.

Me kaikki tiedämme, ettei tytön kengät olis kiinnostanut hevon peetäkään ap:ta, jos kyse ei olisi ollut näpäytyksestä isälle.

Kuinka moni ventovieras teille tulee kommentoimaan teidän kenkäostoksia? Aika harvoin...

Mistä ap tietää mitä se tyttö joutuu koulussaan kestämään? Tuollainen ystävälliseksi naamioitu kommentti on voinut osua arkaan paikkaan, vaikka kuinka ap olisi yrittänyt esittää neutraalin ystävällistä. Ei yleensä vittuiljat siihen kykene. Lapsi on todennäköisesti poiminut vuorovaikutustilanteesta jotain.

Nämä uhrit ovat niin itsekeskeisiä minäminäminä-ihmisiä. Pää syvällä omassa persauksessa, eikä kiinnosta yhtään, jos joku viaton ulkopuolinen joutuu tulilinjalle.

Kuule kun se 40 ei oikeasti ole iso. Mene vaikka yläkouluun katsomaan, tytöillä 40 on nykyään yleisempi kuin 38.

Sinähän et tiedä (eikä ap) mitä se tyttö omassa piirissään joutuu kokemaan. Et tiedä vaikka hän olisi luokkansa isoimpijalkaisia, jolloin ei lohduta yhtään, että "yläkoululaisilla jossain" tuo on ihan normaali koko. Ei lapset asiaa noin näe.

Ja huomioitavaa myös, että ap arvioi tytön n. 13-vuotiaaksi, mutta lasten ja nuorten ikää on vaikea arvioida. Eihän sitä tiedä vaikka olis 11-15 v.

Hei haloo. Ei nykyajan nuoret kiusaa isoista jaloista. Jotain oppia on mennyt perille.

Sinäkö sen tiedät?! Ja silläkään ei ole väliä tässä. Lapsi voi tuntea epävarmuutta kehon osistaan ja tuollaisessa näpäyttelyssä ja kostossa on aina riskinsä, jotka ap viis veisasi. Jos ap olisi vilpittömästi ollut hyvällä asialla, suhtautuminen olisi tietysti erilaista. Pointti on, että ap ei ole ihmisenä yhtään kiusaajaansa ainakaan parempi.

Lisäksi tuollainen "mitä mä muka tein??" on vastenmielestä ja meidän kommentoijien aliarvioimista, kun justhan se on tunnustanut tekonsa. Turha tulla ylpeänä kirjoittamaan kostotarinansa ja sitten ihmetellä että mitäs minä muka....

Oletko sitä mieltä että kenenkään kenkiä ei saa kehua? Miksi ihmeessä se tyttö olisi ajatellut että kehu liittyy jotenkin kengän kokoon eikä olekaan kehu? Varsinkin kun tuo koko on täysin tavallinen, varmasti tuokin tyttö tuntee jonkun toisen tytön jolla on isompi kengänkoko.

Saa kehua, jos kehuu vilpittömästi. Nythän me tiedetään, ettei asia ollut niin. Turha kääntää tästä mitään muuta.

Jos joku tulee sun seurassasi ollutta moikkailemaan ja alkaa kommentoimaan sun potentiaalisia ostoksia, niin varmaan haluat tietää vähän mikäs mikäs... ja mitäs on kyse...

Vierailija
82/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö tulee joskus kirjoittamaan tänne samanlaista valitusta kiusaamisesta.

Mitä jos vaan koittaisitte päästä yli vanhoista asioista...? Tämä alkaa jo olemaan naurettavaa kun te kiusaamisesta valittavat olette itse kiusaajia.

Ahaa. Ketä ja miten minä olen kiusannut? Miten ihmeessä tuo tyttö olisi tulkinnut tavallisen arkisen kehun kiusaamiseksi?

Ap

Me tiedämme että sun "kivat kengät" oli täyttä paskaa. Se ei ollut vilpitön kehu. Me tiedämme sen, joten miksi yrität esittää, ettet toiminut väärin? 13-vuotias tyttö on todella epävarmassa iässä ja ottaa kaiken itseensä ja sinä menet siihen vittuilemaan isälle tyttärensä kustannuksella. Voisitko ,aikuinen eukko, enää yhtään alemmas vajota?

Jahhas, koulukiusaaja itse paikalla. Onko alkanut pelottaa että saat joskus vielä takaisin? 😅

Minulla ei ole mitään luurankoja missään kaapissa, kuules. En ole koulukiusaaja, olin todella kiltti tyttö ja minuakin nimiteltiin vaikka miten. Niin monia muitakin, en ollut poikkeus. Sitä tapahtuu yläkoulussa, ikävä juttu, mutta ei se tule varmaan koskaan loppumaan.

Miksi ihmeessä menisin lapsellisesti kiusaamaan jotain lapsia nyt tuon takia?!

Sisälukutaito? Ei tässä ole ketään lasta kiusattu. Vain piikki sille isälle, tyttö ei asiasta tiedä mitään (tuskinpa isä on kertonut olleensa kiusaaja).

Lasta on nimenomaan käytetty kiusaamisessa VÄLIKAPPALEENA. Vastenmielistä.

Ja sinä keksit vaikka mitä puolusteluja, miksi sellainen on oikein. Häpeäisit, mutta et taida osata.

En keksi muuta syytä kommentillesi kuin se että sulla on itselläsi jotain omallatunnolla. Samaistut siihen kiusaajaisään.

Ethän sinä keksikään, vaikka sulle kuinka sanotaan: minua ei kiinnosta pätkääkään tuo isä, vaan täysin viaton välikappale, lapsensa.

En ala sulle enää jankkaamaan. Hanki apua oikeesti. Tuo kaunaisuus ei tee sulle hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan koittaisitte päästä yli vanhoista asioista...? Tämä alkaa jo olemaan naurettavaa kun te kiusaamisesta valittavat olette itse kiusaajia.

Ahaa. Ketä ja miten minä olen kiusannut? Miten ihmeessä tuo tyttö olisi tulkinnut tavallisen arkisen kehun kiusaamiseksi?

Ap

Me tiedämme että sun "kivat kengät" oli täyttä paskaa. Se ei ollut vilpitön kehu. Me tiedämme sen, joten miksi yrität esittää, ettet toiminut väärin? 13-vuotias tyttö on todella epävarmassa iässä ja ottaa kaiken itseensä ja sinä menet siihen vittuilemaan isälle tyttärensä kustannuksella. Voisitko ,aikuinen eukko, enää yhtään alemmas vajota?

Nimenomaan näin. Aivan varmasti on äänensävystä käynyt selväksi ettei kyse ole kehusta vaan nimenomaan kuittailua lapsen isoista jaloista.

Käsittämätöntä käytöstä aikuiselta, eik edes ymmärrä hävetä.

Vierailija
84/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo kysyi kerran minulta: 'XxXx on samalta päin kuin sinä, millainen tyyppi se on?' Minulla meni 30 sekuntia miettiä vastausta, en ehtinyt, kun toinen totesi: 'Jaa, no en minä sitä sitten palkkaa.' Minä sanon kuulemma heti jotakin positiivista, kun tapaamme uuden ihmisen. Nyt minä sitten kai olen veemäinen tyyppi ja kostin kiusaajalleni ilkeyksissäni.

Vierailija
85/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua haukkui koulumme suosituin poika ala ja yläasteella pisamistani. Muutama vuosi sitten näin hänen kävelevän käsi kädessä pisamanaamaisen naisen kanssa. Katsoi minua hiukan pitkään. En tiedä tunnistiko, minä kyllä tunnistin hänet.

Vierailija
86/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän oikeasti kävi hyvin. Jos ap sanoi tyttärelle nätisti, niin tyttärelle ei varmastikaan tullut paha mieli. Ja mitä ap:n kiusaajaan tulee, hän tuskin enää tunnisti vuosien takaista luokkakaveria. Ehkä pohtivat hetken, mikä kumma täti tuo oli, ja sitten jatkoivat matkaansa.

Ja ap:llekin ilmeisesti tuli hyvä mieli, kun ajatteli näpäyttävänsä. Joten kaikki ovat nyt tyytyväisiä.

Vierailija
87/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua haukkui koulumme suosituin poika ala ja yläasteella pisamistani. Muutama vuosi sitten näin hänen kävelevän käsi kädessä pisamanaamaisen naisen kanssa. Katsoi minua hiukan pitkään. En tiedä tunnistiko, minä kyllä tunnistin hänet.

Sehän on aivan todistettu juttu, että useimmiten kiusaamisen syy on täysin irrelevantti. Yhtä ylipainoista tai puhevikaista tai pisamaista kiusataan, toista ei. Syitä voi olla monia: ryhmädynamiikka, aikuisen puuttumattomuus, kiusatun tapa reagoida.

Tästä johtuen kiusaaja todennäköisesti ei näe mitään kummallista siinä, että hänellä on nykyään pisamainen kumppani. Kiusaajat välttämättä eivät myöskään muista kiusaamisen syitä tai ilmenemismuotoja.

Vierailija
88/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nimenomaan näin. Aivan varmasti on äänensävystä käynyt selväksi ettei kyse ole kehusta vaan nimenomaan kuittailua lapsen isoista jaloista.

Käsittämätöntä käytöstä aikuiselta, eik edes ymmärrä hävetä.

Mitä vi**ua? Onko 40 mielestäsi iso jalka jota pitäälin hävetä? Kysehän on nyt siitä että se nimenomaan EI ole iso.

Eihän se kiusaajaisän kiusaaminen oikeasti liittynyt mihinkään isoon jalkaan vaan kiusasi vain huvikseen.

Vierailija
89/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on turha vähätellä sitä, kuinka hyvin tuollaiset "pikku loukkaukset" jäävät teinille mieleen. Ymmärrän hyvin, että ap:lle nousi halu vähän piikitellä vanhaa kiusaajaansa. Toivotaan vain, että tytär tosiaan otti sanat kehuna.

Itse en voi ottaa yläasteaikaisiin kiusaajini mitään kontaktia, vaan heihin joskus harvoin törmätessäni olen kuin en huomaisikaan heitä. Pari kertaa jotkut ovat tervehtineetkin, en reagoi. Niin voimakas vastenmielisyys niitä ihmisiä kohtaan edelleen, että mielestäni on helpoin kohdella heitä kuin ilmaa. En ole päässyt heidän teoistaan yli, enkä todennäköisesti tule pääsemäänkään.

Vierailija
90/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ne oli oikeasti kivat kengät, värikkään pirteät. En tietenkään olisi sanonut mitään jos tyttö olisi kokeillut jotain poikkeuksellista kokoa, vaikka 44. Pointtihan on se että 40 on täysin tavallinen koko ja tuo koko yläasteaikainen kiusaamiskeissi oli puhtaasti vain tyypin halua olla ilkeä. Syy olisi voinut olla mikä vaan muukin.

Eikä minua kukaan muu kiusannut, ei minulla ollut mitään "kiusatun identiteettiä". On vaan jäänyt hyvin mieleen tuon tyypin ilkeilyt. Enkä usko että on sitä unohtanut, vielä abiristelyllä heitti jonkun herjan kun osuttiin samaan aikaan tanssilattialle.

Ap

Vierailija
91/91 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ne oli oikeasti kivat kengät, värikkään pirteät. En tietenkään olisi sanonut mitään jos tyttö olisi kokeillut jotain poikkeuksellista kokoa, vaikka 44. Pointtihan on se että 40 on täysin tavallinen koko ja tuo koko yläasteaikainen kiusaamiskeissi oli puhtaasti vain tyypin halua olla ilkeä. Syy olisi voinut olla mikä vaan muukin.

Eikä minua kukaan muu kiusannut, ei minulla ollut mitään "kiusatun identiteettiä". On vaan jäänyt hyvin mieleen tuon tyypin ilkeilyt. Enkä usko että on sitä unohtanut, vielä abiristelyllä heitti jonkun herjan kun osuttiin samaan aikaan tanssilattialle.

Ap

Eikö lainkaan tule paha mieli, että sinä aikuisena ihmisenä menit kiusaamaan tytön isoja jalkoja? Ihan turha edes harkita vaihtoehtoa, että kommenttisi olisi otettu kehuna ja äänensävysi ei olisi paljastanut sinua.