Yksi poika haukkui mua yläasteella jatkuvasti jalkojeni koosta (kengät kokoa 40), nyt näin sen tyttärensä kanssa
Sovittivat kenkäkaupassa koon 40 hyllyltä kenkiä. Tyttö oli ehkä n. 13 v. Menin tarkoituksella lähelle ja moikkasin tätä isää, hymyilin kenkiä sovittavalle tyttärelle ja sanoin 'kivat kengät'.
Kommentit (91)
En ymmärrä, miksi koon 40 kengistä kukaan on koskaan kiusannut ketään. Sehän on ihan yleinen kengännumero naisilla ja tytöillä.
Ei ole ollut kaikki muumit laaksossa sillä kiusaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistelee vielä parinkymmenen vuoden päästä jotain kengistä naljailua
Monikin voi muistella.
Kertoo vaan siitä, että aikuisena ehkä jo mitättömältä tuntuva huomautus ulkonäköön voi nuorelle olla maailman suurin asia joka jää vaivaamaan ja se voi pahimmassa tapauksessa johtaa ennen pitkää kamaliin seurauksiin. Nyt ei onneksi ole johtanut ja hyvä niin.
Tämä "kenkäjuttu" oli ko. tyypin kestovitsi koko 3 vuoden ajan, ihan varmasti muistaa. Olin rouva isokenkä, miss möhköfantti, toisinaan hessuhopo jne. Repertuaari oli ehtymätön. Enkä luonnollisestikaan ollut edes ainoa tyttö jonka kengännumero alkoi nelosella, jostain syystä vain otti minut silmätikuksi.
Sanoin 'kivat kengät' ihan ystävällisesti, en sarkastisesti. Teinitytöillä muuten 40-42 on ihan tavallisia kokoja.
Ap
Olenko ainoa, joka ei näe tuossa mitään kiusaamista? Jos mennään syvemmälle, niin näen siinä pikemminkin tilaisuuden opettaa aikuiselle ihmiselle, että kiusaaminen, vaikka kuinka pienenä ja viattomana sen itse näkisi, jää kiusatun mieleen, ja voi napsahtaa omaan nilkkaan pitkienkin aikojen päästä. Mies voisi siis opettaa nyt tyttärelleen, että kiusaaminen on aina väärin. Toisen ulkoisten ominaisuuksien vuoksi erityisen väärin.
Kiusaamisesta ei saa ikinä tehdä normaalia tapaa sillä ajatuksella, että kasva aikuiseksi ja unohda. Se, joka ei ole ikinä tullut kiusatuksi, ei sitä tietenkään voi käsittää. 
Vierailija kirjoitti:
Olitpa ilkee. Kostit isän teot, viattomalle tyttärelle.
Viatonhan tämä kiusattukin oli. Jotta millä oikeudella kiusaaja "kosti" hänelle ja mitä. Jos itseäsi ei ole kiusattu koulussa, älä sekaannut näihin keskusteluihin, sillä et ymmärrä aiheesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, joka ei näe tuossa mitään kiusaamista? Jos mennään syvemmälle, niin näen siinä pikemminkin tilaisuuden opettaa aikuiselle ihmiselle, että kiusaaminen, vaikka kuinka pienenä ja viattomana sen itse näkisi, jää kiusatun mieleen, ja voi napsahtaa omaan nilkkaan pitkienkin aikojen päästä. Mies voisi siis opettaa nyt tyttärelleen, että kiusaaminen on aina väärin. Toisen ulkoisten ominaisuuksien vuoksi erityisen väärin.
Kiusaamisesta ei saa ikinä tehdä normaalia tapaa sillä ajatuksella, että kasva aikuiseksi ja unohda. Se, joka ei ole ikinä tullut kiusatuksi, ei sitä tietenkään voi käsittää.
Miksi oletit, että tätä mieltä olevat eivät olisi itse kiusattuja? Eletään kuten opetetaan
Kengänkokotrolli on näemmä ryöminyt esiin kiven alta.
Tyttö tulee joskus kirjoittamaan tänne samanlaista valitusta kiusaamisesta.
Mitä jos vaan koittaisitte päästä yli vanhoista asioista...? Tämä alkaa jo olemaan naurettavaa kun te kiusaamisesta valittavat olette itse kiusaajia.
Nainen jolla kengän koko on yli 40 niin se on flirttailun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Tämä "kenkäjuttu" oli ko. tyypin kestovitsi koko 3 vuoden ajan, ihan varmasti muistaa. Olin rouva isokenkä, miss möhköfantti, toisinaan hessuhopo jne. Repertuaari oli ehtymätön. Enkä luonnollisestikaan ollut edes ainoa tyttö jonka kengännumero alkoi nelosella, jostain syystä vain otti minut silmätikuksi.
Sanoin 'kivat kengät' ihan ystävällisesti, en sarkastisesti. Teinitytöillä muuten 40-42 on ihan tavallisia kokoja.
Ap
Ei välttämättä todellakaan muista, sori. Ei kaikki muista läheisiä kavereitakaan noilta ajoilta. Itse en muista puoliakaan meidän luokalta, vaikka oltiin tiiviisti yhdessä koko peruskoulun ajan. Lukiokaverit muistan paremmin. Tulee uusia ihmisiä ja uusia kokemuksia, vanhat unohtuu epäolennaisina
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistelee vielä parinkymmenen vuoden päästä jotain kengistä naljailua
Harva kaiketi muistelemalla muistelee, mutta kyllä mulla ainakin välillä mieleen tulee just tuollaisia asioita. Varsinkin jos ne on oikeasti sattuneet kunnolla osumaan ja uppoamaan aikanaan, kenties oikein kunnolla ja pitkäaikaisesti aiheuttamaan nuorena ahdistusta.
Mutta kiusaajathan ei halua sitä uskoa, eikä varsinkaan ottaa vastuuta tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on aina väärin, MUTTA ei silloin kun ap kiusaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaan koittaisitte päästä yli vanhoista asioista...? Tämä alkaa jo olemaan naurettavaa kun te kiusaamisesta valittavat olette itse kiusaajia.
Ahaa. Ketä ja miten minä olen kiusannut? Miten ihmeessä tuo tyttö olisi tulkinnut tavallisen arkisen kehun kiusaamiseksi?
Ap
Onko ap: lla nyt kengänkoko jo 41 tai isompi?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kolme vuotta sä annoit sen kohdella sua noin? Kanye Westin sanoin: Sounds like a choise.
Mä olisin tintannut sillä kanootilla päin näköä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap: lla nyt kengänkoko jo 41 tai isompi?
On tai ei ole. Mitä siitä? Tavallisia kokoja naisella, jos ei ihan pygmi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Ketä ja miten minä olen kiusannut? Miten ihmeessä tuo tyttö olisi tulkinnut tavallisen arkisen kehun kiusaamiseksi?
Ap
Kuvittele, jos tyttö vaikkapa traumatisoituu siitä, että huomasit hänellä olevan isot kengät. Saattaa nähdä piilov*ttuiluna kehusi. Ja miksi ylipäätään menit juttelemaan ex-kiusaajallesi? Pakonomainen tarve kostaa?
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki tiedämme, ettei tytön kengät olis kiinnostanut hevon peetäkään ap:ta, jos kyse ei olisi ollut näpäytyksestä isälle.
Kuinka moni ventovieras teille tulee kommentoimaan teidän kenkäostoksia? Aika harvoin...
Mistä ap tietää mitä se tyttö joutuu koulussaan kestämään? Tuollainen ystävälliseksi naamioitu kommentti on voinut osua arkaan paikkaan, vaikka kuinka ap olisi yrittänyt esittää neutraalin ystävällistä. Ei yleensä vittuiljat siihen kykene. Lapsi on todennäköisesti poiminut vuorovaikutustilanteesta jotain.
Nämä uhrit ovat niin itsekeskeisiä minäminäminä-ihmisiä. Pää syvällä omassa persauksessa, eikä kiinnosta yhtään, jos joku viaton ulkopuolinen joutuu tulilinjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuvittele, jos tyttö vaikkapa traumatisoituu siitä, että huomasit hänellä olevan isot kengät. Saattaa nähdä piilov*ttuiluna kehusi. Ja miksi ylipäätään menit juttelemaan ex-kiusaajallesi? Pakonomainen tarve kostaa?
Mitä sä sekoilet? Miksi ihmeessä se tyttö olisi pitänyt kenkiä isoina (paitsi jos se isä kiusaa tytärtäkin)? 40 on tuikitavallinen koko teinitytöillä. Monella on jopa 42.
Jos miehellä on 13 v lapsi, niin teillä lienee ikää noin 35-45 v? Se on pitkä aika pitää mielessä koulukiusaamista, varsinkin tuossa mielessä että vielä näin pitkän ajan päästä sinun täytyy antaa takaisin, mutta väärälle henkilölle. En puolustele kiusaajia, mutta tuo mies on ollut yläasteikäisenä keskenkasvuinen lapsi. Sinä olet nyt jo kuitenkin aikuinen.