Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisiän akne, millaista apua olette saaneet (ihotauti?)lääkäriltä?

Vierailija
22.05.2022 |

Nainen, ikää yli 40v ja kasvoihin on alkanut ilmestymään isoja, kipeitä ja syviä finnejä. Kun paranee niin jää punainen arpi pitkäksi aikaa, nytkin on vuoden takaisia läikkiä naamassa. Millaisia lääkityksiä olette saaneet tällaiseen vaivaan? Vai pitääkö tästä suunnata gynelle, jos on jotain hormonaalista?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotreninoin kuuri ainut mikä auttaa.

Vierailija
2/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isotreninoin kuuri ainut mikä auttaa.

Aika rankka. Onko kukaan saanut paikallishoidoista apua, voiteista yms? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
4/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmenen vuoden ehkäisyn käytön jälkeen myös minulle puhkesi aikuisiän akne, jota on nyt kestänyt noin neljä vuotta. Skinoren-voidetta sain ihotautilääkäriltä ja isotretinoin-kuuria söin mutta ei auttanut. Pesen ihoa vedellä ja teepuusaippualla. En voi käyttää mitään kemikaaleja tai voiteita iholleni, sillä reagoi heti voimakkaasti ja kipeitä finnejä syntyy. Nyt olen alkanut harkita sitä roacuttan-kuuria, mutta tällä hetkellä vielä imetän, niin pitäisi odottaa sen päättymiseen. Olen myös ollut yhteydessä ihoklinikalle, jossa laserilla voisi häivyttää arpia. Kaikki tämä maksaa kyllä paljon, Huoh. Tsemppiä kanssapotejille.

Vierailija
5/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotretinoin=Roaccutan

Minulle määrättiin sitä heti ja se toimi, ei kaduta että otin.

Vierailija
6/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristakaa finnit pois.

Vierailija
7/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotretinoiinikuuri oli ainoa, mikä tepsi. Sitä ennen kokeilin paria eri voidetta, kolmea antibioottia, yhtä verenpainelääkettä.

Helpommalla ja halvemmalla olisi mennyt, kun olisin uskonut heti. Finnit hävisivät ja iho on kunnossa.

Vierailija
8/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kokeillaan antibiottikuuria. Minulla se on toiminut vaikeaankin akneen niin ei ole tarvinut sitä voimakkaampaa isotretinolia. Antibioottikuurin saa ihan yleislääkäriltä.

Lisäksi on ollut lääkärin määräämiä voiteita jotka tosin minulla alkuun ärsyttivät ihoa liikaakin. Mutta pikkuhiljaa käyttämällä harvemmin niihinkin iho tottui

Vierailija
9/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan juuri nyt heti vaan. Älä turhaan pelkää. Auttaa. Älä viivyttele, ettei jää arpia kasvoihin. Itse söin puoli vuotta enkä ole katunut. Eikä ole tarvinnut uusiksi ottaa. Tuosta aikaa jo viisi vuotta.

Vierailija
10/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain avun lopulta ihan käsikaupan AHA ja BHA haposta mietona, käytän näitä päivittäin. Lisäksi vedän naamaa sellaisella piikkirullalla muutaman kerran viikossa.

Olen syönyt kaikki mahdolliset aknelääkkeet ja käyttänyt kaikki mahdolliset aknevoiteet, mutta tämä näyttää olleen ainoa pitkäaikaisesti toimiva ratkaisu. Nykyään iho on mielettömän hyvässä kunnossa, toki meni kuukausia että tähän on päästy. nykyään ei tule edes ennen menkkoja finnejä. N32

Vierailija
11/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan ihotautilääkärin vastaanotolle.Sieltä se apu löytyy.

Vierailija
12/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain avun lopulta ihan käsikaupan AHA ja BHA haposta mietona, käytän näitä päivittäin. Lisäksi vedän naamaa sellaisella piikkirullalla muutaman kerran viikossa.

Olen syönyt kaikki mahdolliset aknelääkkeet ja käyttänyt kaikki mahdolliset aknevoiteet, mutta tämä näyttää olleen ainoa pitkäaikaisesti toimiva ratkaisu. Nykyään iho on mielettömän hyvässä kunnossa, toki meni kuukausia että tähän on päästy. nykyään ei tule edes ennen menkkoja finnejä. N32

Roaccutania söin 4kk ja lopetin invalidisoivien selkäkipujen takia, akne palasi vuoden sisään. En käytä nyt myöskään hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
13/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla isotretinoiinilla häädetty akne teki paluun kuopuksen syntymän jälkeen. Menin ihan terveyskeskukseen yleislääkärille ja pyysin Differiniä sekä Avitcidia. Differin on pitänyt paukamat pois, mutta voi olla että haen uuden kuurin isotretinoiinia syksyllä ihotautilääkäriltä. Sen takia, koska saan syviä arpia noista pateista, enkä halua koko ajan olla siinä pelossa että Differin pettää ja tollanen patti pääsee ilmestymään.

Vierailija
14/17 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aknelääke ilman reseptiä - https://tonzes.com/aknefi.htm Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.

Vierailija
15/17 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan eli Isotretinoiini on paras valinta. Sain sitä kaksi kertaa 6kk. Ei ole tullut finnejä jäljkimmäisen kuurin jälkeen.

Vierailija
16/17 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syöny 5 kuuria isotretinoiinia ja aina akne palannu suht pian pitkänkin kuurin jälkeen. E-pillereistä (edes diane novasta) ei apua. Nyt syön spironolaktonia (käytössä yli vuoden) ja paikallishoitona skinoren 1 kk ajan, lisäksi aloitin nizoral-shampoopesut alkuun päivittäin ja sitten 2x/vko. Näillä ihoni on nyt aika hyvä. Lähinnä pinnallisia komedoja tulee ja skinoren kyllä vaalentaa läiskiä hyvin. Heti näpyn kuivuttua kannattaa käyttää bepanthen-voidetta näpyn jäänteille, koska se oman kokemukseni mukaan ihan selvästi vaalentaa ja lopulta häivyttää pigmenttiläiskiä pois.

Vierailija
17/17 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidin Isotretionikuuria rankkana ratkaisuna. Hain mielipiteen kahdelta ihotautilääkäriltä. Pääsin sillä eroon 39-vuotiaana noin 20 vuotta vaivanneesta ongelmastani. Mulla ei ollut juurikaan aknea alle 20-vuotiaana.