Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö aurinkolaseja?

Vierailija
02.06.2024 |

Luin kummaa juttua.  Aurinkolaseja ei saisi pitää, jopa syöpä parantunut kun ollaan kirkkaassa auringossa silmiä suojaamatta. Jutussa paheksuttiin kun jopa pienillä lapsilla pidetään aurinkolaseja.  Ja suojavoiteita, niitä ei pitäisi pitää.

Sensijaan jotkut sinivalolasit hyviä.

Kuka tietää näistä tarkemmin?

Kommentit (11)

1/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, lippis suojaa tarpeeksi silmiä 🧢 

Vierailija
2/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaessa on melkein pakko olla aurinkolasit. Olan niitä olis mahdotonta nähdä välillä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ilman. 

Hemmetin autocorrect

Vierailija
4/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kun häikäisee, oli sitten mikä vuodenaika tahansa. Mulla on valonarat silmät olleet lapsesta asti. Peritty ominaisuus. Oon miettinyt, mahtaako silmänpohjarappeuma olla säteilysairaus. Sitä on suomalaisilla paljon. Täällä kun auringon säteily kertautuu talvella lumesta ja jäästä ja kesällä veden pinnasta. 

Vierailija
5/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina kun häikäisee, oli sitten mikä vuodenaika tahansa. Mulla on valonarat silmät olleet lapsesta asti. Peritty ominaisuus. Oon miettinyt, mahtaako silmänpohjarappeuma olla säteilysairaus. Sitä on suomalaisilla paljon. Täällä kun auringon säteily kertautuu talvella lumesta ja jäästä ja kesällä veden pinnasta. 

Mun mielestä jutussa kerrottiin myös silmänpohjarappeutuman parantuneen. Etsin sen uudelleen.   Siis juttu tuolla vähän huuhaa-parannuspuolella.

Diabetes ainakin aiheuttaa tuota rappeutumaa.   Pääsen kolmen vuoden välein terveyskeskuksessa silmänpohjan kuvaukseen.

Vierailija
6/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin kalliita, ei oo köyhällä varaa.

Vierailija
7/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niin kalliita, ei oo köyhällä varaa.

Eivät ole kovin kalliitta, jos ei  mitään merkkilaseja tarvitse. Huoltoasemiltakin saa ihan toimivia aurinkolaseja.

Vierailija
8/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muka ilmaiseksi silmälasien oston yhteydessä hiotut aurinkolasit.

Vierailija
9/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa ajaessa käytän aurinkolaseja, muuten aurinkoisella kelillä,lippalakkia. Mulla on molemmissa silmissä kaihi, ei se auringonvalo taida siihen olla kovin hyvä hoito.

Vierailija
10/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmänpohjan kosteassa rappeumassa hoito laitetaan pistämällä piikillä silmämunaan.  Kuiva rappeuma johtuu yleensä iästä. Ja joku minimaalinen vaikutus voi olla esim ravinnolla, terve ruokavaliio ehkäisee tietysti diabetesta ja monta muutakin tautia.

Vierailija
11/11 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin pyrin saamaan auringonvaloa koska tämä vaikuttaa sirkadiaaniseen rytmiin. Loppupäivänä pidän aurinkolaseja jos tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä