Oletko koskaan unessa katsonut peiliin?
Kommentit (34)
Minä näen joskus unia esim. tutuista paikoista joissa on kelloja. Unessa koskaan kellossa ei ole viisareita tai numeroita eli kello on mutta aikaa ei voi nähdä. Tästä myös tietää ettei ole hereillä.
Olen arvellut sen johtuvan siitä että aivoissa ei ole tietoa tarkasta kellonajasta kun sitä ei mistään sinne yöllä tule ja mitään keksittyä aikaa ei näytetä että ihminen joskus herääkin ja oikeaan aikaan. Jos aika olisi reilusti pielessä niin voisi nukkua helposti pommiin kun unessa toteaisi ettei kello ole vielä tarpeeksi.
Aina kun katson niin naama jotenkin tuhoutuu, hampaat tippuvat suusta, hiukset lähtevät tuppoina ja kasvot muuttuvat muodottamaksi. Mikähän tällaisen taustalla on. Hammasunia näin jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
En ole muuten ikinä tainnut katsoa vaikka muuten unia näen ja hyvin muistan.
Minulla sama. Koskaan en ole muistini mukaan nähnyt unta peilistä. Mielenkiintoista. Uskoisin sen unisymbolina merkitsevän todennäköisesti itsereflektiota tai vastaavaa.
Näkyi henkinen minä, eli sellainen kun oli vähän nuorempana. Yksi kerta oli vähän pelottava koska olin pienikokoisempi ja hoikempi hahmo kuin normaalisti, vaikka muuten samanlainen. On tottunut omaan pituuteen 165, eikä muu toimi. Joskus unessa voi tuntea olevansa jonkinlainen tai pituinen.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun katson niin naama jotenkin tuhoutuu, hampaat tippuvat suusta, hiukset lähtevät tuppoina ja kasvot muuttuvat muodottamaksi. Mikähän tällaisen taustalla on. Hammasunia näin jo lapsena.
No hyi hitto. Anteeksi tungetteleva kysymykseni, mutta koetko näiden unien jälkeen menetyksiä tahi vastoinkäymisiä?
Olin jo unohtanut, mutta unessa peiliin katsoessani näin paholaisen. Pelästyin ja muutin itseni unessa viattomaksi vauvaksi. Noin 30v aikaa ja vielä muistui mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi hitto. Anteeksi tungetteleva kysymykseni, mutta koetko näiden unien jälkeen menetyksiä tahi vastoinkäymisiä?
Joskus on ollut kuolemia suvussa, mutta silloin ne lähtevät hampaat ovat olleet yksittäisiä etuhampaita ja unen tunne ei ole ollut oma tuhoutuminen. Tunnelma eri. Näin kuolleesta veljestäni unta hänen kuolemansa aikaan ja hän huusi äänetöntä huutoa, suussa ei ollut yhtään hammasta vaan veristä mössöä.
Oon nähnyt monesti. Välillä olen unen peilikuvassa nätimpi kuin normaalisti ja välillä vääristynyt. Mulla saattaa olla meikit viturallaan, silmät ihan punaiset tai muuten oudot, ja viimeksi kun näin unta peilikuvastani mulla oli päänahka otsaa myöten paksussa hilseessä.
Mitä nää tarkoittavat ap? Sulla varmaan oli joku ajatus kun kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on ollut kuolemia suvussa, mutta silloin ne lähtevät hampaat ovat olleet yksittäisiä etuhampaita ja unen tunne ei ole ollut oma tuhoutuminen. Tunnelma eri. Näin kuolleesta veljestäni unta hänen kuolemansa aikaan ja hän huusi äänetöntä huutoa, suussa ei ollut yhtään hammasta vaan veristä mössöä.
Jälkeen siis piti kirjoittaa, mutta aika pian kuoleman jälkeen kuitenkin, joitakin viikkoja.
Unissa käydään läpi usein alitajunnassa olevia pelkoja. Ne näyt ovat symbolisia juttuja siihen mitä mielemme työstää.
Olen. Muistan sen unen todella elävästi. Minulla oli kuvajaisessa aasialaiset piirteet ja taustalta näkyi joku historiallinen, itämainen rakennus, joka oli pelottava ja uhkaava. En uskaltanut mennä sinne. Outo uni.
Ehkä se johtuu, kun olen Youtubesta katsellut aasialaisia, historiallisia, draamasarjoja, joissa on engl. kielinen tekstitys. Ne ovat todella mielenkiintoisia, varsinkin valtapeli ja henkilötarinoiden erilaiset kerrostumat, sekä juonenkäänteet. Suosittelen.
Mun alitajunta vittuilee mulle usein ja peilissä lukee peilikirjoitusta. Kerran luki rape routines toisinpäin. Asuin unessa teollisuusalueella jonkun talon yläkerroksessa ja ulkona oli pakkasta ja satoi lunta.
Joskus peili on rikkinäinen ja säröillä.
Vierailija kirjoitti:
Mun alitajunta vittuilee mulle usein ja peilissä lukee peilikirjoitusta. Kerran luki rape routines toisinpäin. Asuin unessa teollisuusalueella jonkun talon yläkerroksessa ja ulkona oli pakkasta ja satoi lunta.
Joskus peili on rikkinäinen ja säröillä.
Peilit on aina jossain oudossa hämyisessä huoneessa, jossa valot räpsyy, paskaisessa vessassa tms. Rakennukset unissa eivät ole koskaan ns. normaaleja.
Olen nähnyt unia joissa katson peiliin. Kasvot ovat aina näyttäneet vääristyneiltä. Esimerkiksi kerran kasvoni olivat hyvin miehisen näköiset ja muistan miettineeni että näytänpäs oudolta, en muistanutkaan että minulla on näin miehiset piirteet. Olen siis nainen.
Olen, mutta peileissä ei koskaan näy mitään, ei kuvajaistani eikä sen huoneen jossa peili sijaitsee kuvajaista.
Vierailija kirjoitti:
Oon nähnyt monesti. Välillä olen unen peilikuvassa nätimpi kuin normaalisti ja välillä vääristynyt. Mulla saattaa olla meikit viturallaan, silmät ihan punaiset tai muuten oudot, ja viimeksi kun näin unta peilikuvastani mulla oli päänahka otsaa myöten paksussa hilseessä.
Mitä nää tarkoittavat ap? Sulla varmaan oli joku ajatus kun kysyit.
Unet ovat aina henkilökohtaisia, ja unennäkijä itse on paras tulkitsemaan niitä.
Toki tietyt symbolit ovat melko universaaleja merkitykseltään, joten joitain yleisiä tulkintaideoita voi heitellä ilmaan. Jo mainittu itsereflektointi oli ihan hyvä veikkaus.
Ehkä peiliin katsoessa näkee oman tukahdutetun puolensa tai salatut piirteensä. Ehkä peilikuvan on tarkoitus herättää kiinnittämään huomiota omaan käytökseen (ehkä se symboloi, miten muut näkevät henkilön). Ehkä kuvajainen heijastelee pelkoja tai pettymyksiä itseen liittyen. Tai joskus jopa paljastaa totuuden? Kukapa tietää. Ap
Muistan että joskus lapsena katsoin unessa peiliin ja näytin yhdeltä toiselta tytöltä. Se toinen tyttö oli muuttunut minun näköiseksi ja minä hänen näköiseksi.
En ole muuten ikinä tainnut katsoa vaikka muuten unia näen ja hyvin muistan.