Oletko koskaan unessa katsonut peiliin?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unissa käydään läpi usein alitajunnassa olevia pelkoja. Ne näyt ovat symbolisia juttuja siihen mitä mielemme työstää.
Voisihan olla unia jotka eivät perustu pelkoihin. Hyviä unia ja paratiisi? Miksi aina käsitellään teemoja jotka pelottavat jotakuta.
Ihmiset miettivät valveilla ollessaankin lähinnä negatiivisia juttuja, joten... luonnollinen jatkumo.
Onko kukaan nähnyt hirviötä tai demonista hahmoa? Esim. https://kauppa.acv.fi/image/cache/catalog/untitled%20folder/060521/DSC_…
Olen, kerran näin sellaista unta että ripset irtosivat kun katsoin peiliin. Se oli ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt hirviötä tai demonista hahmoa? Esim. https://kauppa.acv.fi/image/cache/catalog/untitled%20folder/060521/DSC_…
Nice :D Hain lapsena postin kun tämä lehti tuli ja muistan miettineeni tuota kuvaa pitkään.
Mä muistan useampia, joissa oon ollu tosi nätin näköinen nainen, mitä todellisessa elämässä en oo.
peiliin katsominen tai peilin näkeminen unessa tarkoittaa itsekkyyttä ja sitä ettet anna tarpeeksi aikaa etkä huomiota muille ja sinun pitäisi muuttaa tapojasi.
Lyhennettynä unikirjasta: peili unessa viittaa unennäkijän itserakkauteen joka voi olla pikkumaista ja itsekästä. Voi viitata myös homoseksuaalisuuteen. Peili symboloi myös tapaa jolla muut näkevät meidät,silloin peili ja sen heijastamat asiat ovaa samaa. Rikkinäinen peili voi viitata omankuvan rikkinäisyyteen,persoonan hajaantumiseen. Nuorten unissa peiliin katsominen kertoo oman minän etsimisestä,hyvän ja pahan kehittymisestä kokonaiseksi ihmiskuvaksi.
En. Oletteko muuten nähnyt unessanne kuolevanne? Ei siis meinaavan kuolla tai tekevän kuolemaa, vaan todella kuolevan? Sitäkään en ole unessa kokenut.
En ole ikinä nähnyt peiliä unessa, tai itseäni muutenkaan. Kummallista.
Vierailija kirjoitti:
En. Oletteko muuten nähnyt unessanne kuolevanne? Ei siis meinaavan kuolla tai tekevän kuolemaa, vaan todella kuolevan? Sitäkään en ole unessa kokenut.
En ole nähnyt kuin sivusta katsojana, vaan silloin kun kuolema tapahtuu, on siinä itse kokijana ja subjektina. Olen hukkunut useita kertoja, minut on ammuttu tai kaulani on viilletty auki. Uni päättyy tällöin valkoiseen valoon tai ennen sitä painajaisesta heräämiseen. Olen myös nähnyt usein oma hautakiveni, mutta kuolinvuotta ei koskaan näytetä.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan muistaakseni. Uhkaavia tilanteita kyllä, mutta herään aina ennen kuolemaa tai sitten tilanteet raukeavat jotenkin muuten.
Voisihan olla unia jotka eivät perustu pelkoihin. Hyviä unia ja paratiisi? Miksi aina käsitellään teemoja jotka pelottavat jotakuta.