Lainaa ilman omia säästöjä
Mistä pankista saisi parhaiten lainaa kerrostaloasunnon ostoa varten?
On vaikeaa säästää omarahoitus, kun samaan aikaa vuokraan menee yli tonnin kuukaudessa. Eikö se olisi pankille ihan sama antaa vain koko laina. Onhan minulla jo monen vuoden ajalta näyttöä, että pystyn maksamaan vuokran.
Olen yksinasuva sairaanhoitaja Helsingistä. Työpaikkakin on varma ja kohta saadaan palkankorotukset.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole yhtään säästöjä? Jos ei mitään pysty säästämään niin tuskin kykenee isoa lainaa hoitamaan. Tämä on pankkien ajatusmaailma lähtökohtaisesti. Harjoittele lainanmaksua ensin pari vuotta laittamalla joka kuukausi rahaa säästöön.
Esim sairaanhoitajalla pks jää palkasta käteen alle 1700/kk.
Jos siitä otat yli tonnin vuokran pois, ei kauheena säästämiseen jää.700 sinkun kuluihin vuokran jälkeen? No jo on kalliit huvit!
olen eri, mut onko tosiaan oletuksena että sinkku elää 2-3v näkkileivän, hernarin ja kaurapuuron varassa, jotta saisi omarahoitusosuuden kasaan? eikä se edes riitä että löytyy se 5-15%( oletko alle tai yli 40v), osa pankeista vaatii että omarahoitusosuus oltava jopa 25% asunnon hinnasta..että reilua meininkiä joo. Nykyään pääsee asolla alkuun, tosin asolainaankin pitää nykyään olla se omarahoitusosuus säästettynä, ei riitä pelkkä asosopimus pantiksi vaikka aso ei ole pankille minkään sortin riski..eikä pieniä kämppiä kovin hevillä vapaudu, varsinkaan nyt kun tilanne on kuumana ja hinnat taivaissa omistusasunnoissa. Eli kyllä yksinasuva on melkoisessa motissa tämän kanssa ja pakotettuna vuokralle pitkäksikin aikaa.
Vanhempien omaisuutta takaamaan. Halvempi vuokra-asunto jotta pystyt säästämään. Useita useita pankkeja kilpailuttamaan.
Ei voi kyllä sanoa huonoksi palkaksi jos jää käteen yli 2200 €/kk sairaanhoitajana.