Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-----MAALIsmasujen torstaiturinat------

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas väsyttää... kahvikaan ei oikein virkistänyt :( Pakko raahautua lenkille myöhemmin etten kotiin jumitu löhöilemään. Harmi vaan ettei mulla ole kunnon takkia. Tuonne ulos jäätyy. Eilen kävin ostamassa hanskatkin. Täällä on vielä kylmä tuuli... asutaan aika lähellä merta, joten tuuli tuivertaa välillä.

Nyt ei pahemmin asiaa olekkaan...kävin vaan ilmottautumassa ;)

Ja jeejee tänään 19+2

Vierailija
2/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku voisi taas liittää sen eilisen keskustelun linkin.... :)

Onpas viikko taas vierähtänyt nopeasti, huomenna on jo perjantai. Me lähdemme huomenna sukuloimaan koko viikonlopuksi Keski-Suomeen. On niin kivaa, kun viimeeksi kävimme siellä oli elokuu... Esikkokin taas näkee vähän maalaiselämää. :) Sehän ei ole yhtään pahitteeksi!

Huh, onpa taas väsy olo. Tein eilen suursiivouksen ja sellainen oli olokin. Joka paikkaa kolotti ja supistelikin (ihan vaan harjoitussupisteluja). Nyt on ihan sellainen olo, et ihan kuin olisi halolla päähän lyöty.

Masuun ei mitään ihmeellistä. Pikkuinen ilmoitteli taas eilen olemassa olostaan. Illalla kun lojuin sohvalla, tuli pikku tökkäisyjä. Nyt se ei ollut enää mitään myllerrystä... :)

Mutta nyt leipomaan, kun illalla on ne Tupperkutsut!

Hanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli siis neuvola. sydänäänet kuuluivat hyvin, se helpotti mieltä.

hb mulla oli laskenut 138=>121. se varmaan ainakin osittain selittää tätä jatkuvaa väsymystä.

painokin oli noussut kivasti :-) ei siitä kuitenkaan vielä noottia tullut.

verenpainekin oli ihan hyvällä mallilla. siitä olin yllättynyt, sillä viime viikot ovat olleet töissä aika hurjia.

ekaa kertaa mulla mitattiin kohdunpohjan korkeus. käyrien mukana sentään oltiin, tosin aivan ylärajalla. eli tämä raskaus näkyy jo enemmän kuin selvästi.

eilen sit kävin ostamassa d-vitamiinia. eli senkin syöminen on aloitettu.

muuta erikoista ei sit ole kerrottavana. maanantaista rakenneultraa tässä vaan malttamattomana odotellaan.

ruusunpiikki rv 19+2

Vierailija
5/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin hömelö, et unohdin kaiken oleellisen...

EVE: Kiva kuulla, että kaikki on hyvin. Nyt vaan nauttimaan odotuksesta. Vaikkei minulla ole kokemusta, luulen että tuloksien odottaminne on todella stressaavaa ja elää muutenkin sumussa. Voi että, vielä kerran olen todella onnellinen teidän puolesta!! :)

ENVIS: Onnea teille myös kaksosten johdosta! Mä olin 21- vuotias, kun esikoinen syntyi. Olet aivan oikeassa, moni pitää teiniäitinä.

Isyyspakkauksesta; mä en tehnyt isyyspakkausta miehelleni, kun esikko syntyi. Mieheni synttärit olivat pari viikkoa esikoisen syntymän jälkeen ja ostelin hänelle silloin kaikkea kivaa. En mä varmaan nytkään sitä tee... Sain äsken hyvän idean koskien pyykkipoikaa; kannattaa ostaa puinen pyykkipoika ja liimata siihen jokin koriste esim. kuumaliimalla (se ainakin kestää). Tiimarissa on paljon pieniä koristeita, varmaan sieltä löytyy jotain vauvoihinkin liittyvää! Näin siitä saa yksilöllisen. :)

Vierailija
6/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on parin viikon kauhea työtahti hellittänyt ja nyt ajattelinkin taas palata näihin raskausaatoksiin :) ja tämän palstan seurailuun.

Onnea kaikille hienoja uutisia ultrassa ja saaneille! Ja onnea myös punktioiden hyvistä tuloksista - ihanaa lukea tuollaisia uutisia.

Itselläni oli eilen neuvola pitkästä aikaan ja sitten vielä iltapäivällä kauan odotettu rakenneultra. Illalla olinkin sitten ihan poikki kaikesta jännityksestä! Neuvolassa sydänääniä yritettiin pyydystää ja laskea mutta masuasukki oli niin nopea ettei niitä laskettua saatu, mutta kuultiin kylläkin aina hetken. Aika ihanaa kuunneltavaa.

Ultrassa kaikki meni myöskin hyvin vaikka olin jo kehitellyt kaikki kauhukuvat päähäni. Mikähän siinä on että raskausaikana pitää panikoidan kaikesta? Pieni siellä mahassa liikuskeli ja heilutteli jalkojaan ja käsiään kovasti, vilkuttelikin isille sieltä :) Ne sormet ja varpaat - onko mitään ihanampaa nähty! Kaikki oli siis kunnossa siihen nähden mitä nyt voidaan sanoa ja sukupuolikin näkyi. Toista poikaa meidän perheeseen siis odotellaan.

Mutta tässä ensi viikon syyslomaa odotellen jatkan töitä. Hauskaa loppuviikkoa ja hyviä vointeja kaikille maalismasuille!

Niin ja tietysti onnea kaikille ultraan menijöille - lisää hyviä uutisia odotellaan luettavaksi!!

aupale ja poitsu 19+1

Vierailija
7/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa kuulla että muillakin on menny ultrat mallikkaasti..jollakulla (anteeksi etten muista nimimerkkiäsi) oli niitä verijuttuja, luin niistä jotakin mutten muista yhtään mitä - pääasia että kuitenkin olette seurannassa..eiköhän kaikki mene kuitenkin ihan hyvin :) Tsemppiä!!

Miten kumman tarkat ultrat teillä oikein on ollu!!??? Joo, siis kyllähän tuo missä käytiin, oli ihan eri maata kun sairaalan uusi ultralaite, kun en saanu selvää oikein mistään - mieskin valitteli kun ei nähny oikein mitään. Pään kyllä löysin ja kun näytettiin niin jotenkuten varpaatkin..mutta sellasta selkeää kuvaa en saanut. Sairaalalla kuva oli paljon selvempi :( Siispä kun kukaan ei maininnut sukukalleuksista mitään niin mulla ei ollu mitään mahdollisuutta nähdä niitäkään - enkähn mä meinannu löytää koko vauvaakaan!! No, onneks lääkäri ainakin näytti löytävän kaiken tarpeellisen.

Uuuh..mun pitäis alotella siivoomaan tätä " tietokone-huonetta" , joka on meidän ylimääräsenä makkarina, ajattelin siirtää makuuhuoneen ja tän huoneen kamat toisinpäin että saadaan kunnon iso makuuhuone - että se pinniskin sitten mahtuu hyvin :)

Pitäis vaan alkaa jo raivata että ehtii koirat tottua ja muutenkin - tuskinpa kantelen enää kirjahyllyjä ja sänkyjä joulun jälkeen..jotain tarttis tehdä...pitäs vaan ensin häivyttää yks vanha sohvan rotisko jonnekin. Plääh, ei siinä muuta mutta kun pitäs siivota ni ei nappaa..

Toimiston väeltä tuli postiakin, että kunta tarjoaa sen influenssa-piikin meille - jos siis halutaan. Nyt pitäs selvittää voiko sen ottaa raskausaikana - tietäskö joku???? Yleensä en oo sitä ottanu, mutta nyt ei tee mieli sairastaa kun ei voi lääkkeitäkään oikein vedellä.

Vaan, eipä mulla kummempia, taidan yrittää tehdä jotain hyödyllistä välillä :)

Tappert ja Puksu 18+4

Vierailija
8/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin firma tarjoaisi ko. rokotuksen, mutta " Myöskään raskaana olevia ei rokoteta. "

eli väliin jää...

Vierailija
9/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kirjoittelen pitkästä aikaa lukemassa olen kyllä käynyt.

Nyt on aikaa kun olen sairaslomalla muutaman paivän kun massu

tuntui aika kipeältä mutta nyt on taas hyvä olo.Rakenneultra on tänään kolmen jälk.ja jotenkin jännittää että onko siellä kaikki hyvin.Nyt täytyy lähteä laittamaan jotakin syötävää.Hyvää päivän jatkoa kaikille.

Vierailija
10/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuluin esikkoa odottaessa " teiniäiteihin" 21v olin kun esikoinen syntyi ja 22 kun kakkonen.Silloin ei kyllä ketään päivitellyt.

Olen " saanut" säilyttää babyfacen ja nykyään,3-kymppisenä saan niitä hämmästyneitä kysymyksiä,onko nämä kaikki todella sun,teini kun oot itsekkin.Enkä ihan yhtä,kahta kertaa oo tätä kuullut vaan USEIN!

Onhan se kivaa olla nuorekas mutta mielummin olisin vakavasti otettava 3-kymppinen suurperheenäiti=)

Mutta jokainenhan meitä on juuri se oikea ja paras äiti lapselleen/lapsilleen,oli sitten 20 tai 40 vuotias!

Kanssaihmisten kommentit ja mielipiteet,miten minkäkin asian pitäisi olla,ovat vaan niin hauskoja=)

Eilen illalla aloitti sissi sen moisen möyrinnän ettei taas tarvitse sen asian puolesta murehtia.Se on jännä miten ne liikkeet kuitenkin tuntuvat ihan voimakkaina suoraa eteen vaikka istukka on etuseinämässä?Ihan tuossa navan kohdalla,alla,tuntuvat likkeet,joten ei mulla ainakaan istukka niitä vaimenna...Kumma juttu!

Mukavia ultra kuulumisia ja ihania sydämensykkeitä kuultu neuvoloissa,onnittelut kaikille!

Omaani yhä odotellen.

Leanna+5+sissi rv 16+

Vierailija
11/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mut laskettiin oikeasti teiniäitiksi, koska sain esikon 19 vuotiaana. Nykyään minäkin näytän nuorelta. Eräs äiti sanoi mulle " ai oot raskaana? taidat odottaa ekaa?" Sanoin sille et poika on jo 7 v.,niin jopa leuka loksahti auki. Sitten se alkoi ikää kyselemään. Sanoin et kohta 27, niin se nainen naurahti ja sanoi " luulin sua parikymppiseksi" . Noh kiva olla nuoren näköinen :)

Vierailija
12/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Maalikset!

Heräilin aamuyöstä useaan otteeseen, kun pelkäsin ilmeisesti etten herää kellonsoittoon ja myöhästytään koko ultrasta :D

Ultrassa siis kaikki näytti olevan hienosti Napsulilla. Iiiso kasa jäi kuvia muistoksia ja tosi hyviä kuvia tulikin. Hyvin näkee meillä kun vauva haukottelee (tai aukoo isoksi suuta), kaikki raajat yhtäaikaa jne. Mutta sukupuoli jäi edelleen arvoitukseksi kun ei täti osannut sanoa onko jalkojen välissä jotain vain ei. " Oliskohan tuossa äsken ollut, no nyt ei näy mitään.." kommentit ei ihan vakuuta, heh.

Joka tapauksessa viikkoja vastasi eli noin 19. Pää 42mm ja paino 260g ja nyt en muita osaa näistä tuloksista lukeakaan. Oli kyllä aivan ihanaa nähdä kun pikkuinen mönki :)

Nyt tuntuu vaihteeksi siltä, että jääköön nyt sukupuoli ylläriksi, mutta tunnen itseni sen verran hyvin, että muutaman viikon sisään olen varanut 3d-ajan Tapio Kurjelle Felicitakseen.. sieltä se kärsimättömyys kuitenkin taas hiipii. Tapio on kyllä aivan ihana tyyppi, voin suositella jos joku muu arpoo Brunon ja Tapion välillä. Tapio käyttää ruhtinaallisesti aikaa ultraamiseen ja kaikki tapahtuu hyvin rauhallisesti. Brunolla on myös loistava asiantuntija, mutta huomattavasti mekaanisempi toimissaan ja asiakasssuhteissaan tuttujen kokemusten perusteella. Hyviä silti molemmat ja se dvd on ihana muisto. Esikosta meillä on puoli tuntia mahan sisäistä möngerrystä :)

Tulipahan omaa napaa, no sallittakoon se tänään, kun on niin hyvä olo tuosta ultrasta :) :) :)

Taya ja Napelo 18+6

Vierailija
13/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikko mennyt mulla ihan ohi kun en ole kerennyt täällä käymään, mutta onnea kaikille, jotka ovat saaneet hyviä ultrauutisia tai muuten hyviä uutisia!! Mulla rakenneultra vasta 30.10... Kyllä taas jännittää kovasti!

Mutta on tässä ollut jännää ilman ultraakin, olen nimittäin tuntenut nyt jo parinä päivänä vauvan liikkeitä, IHANAA! Ensin tuntui kun makasi selällään mutta nyt tuntuu jo istuessakin. Taas on yksi välietappi saavutettu eikä edes tarvinnut odottaa sinne viikolle 20 asti, mihin olin varautunut. Nyt on taas tosi iloinen fiilis eikä tarvi niin kauheesti huolehtia, että ollaanko masussa elossa vai ei. Eikä tarvi niin kauheesti jännittää sydänäänien kuuntelua ens maanantain neuvolassa. On tämä odotus ihanaa mutta toisaalta olen myös aika huolissani ainakin joka toinen päivä!

Töissä aika vaikeeta tällä hetkellä ja olin jo vähällä hakea sairaslomaa, yritän nyt vielä sinnitellä, toivottavasti vauva ei ihan hirveesti kärsi mun stressihormoneista. Täällä on jo pitempään ollut ongelmia ihmisten henkisen jaksamisen suhteen ja nyt kun olen raskaana ongelmat tuntuu entistä pahemmilta, ei ole kiva joka päivä nieleskellä itkua kun on töissä.

No, onneks sentään aurinko paistaa ja vauva jumppaa masussa, näistä olen kiitollinen!

Despelote, rv. 17+4

Vierailija
14/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmisen aika herätä 4.50 :O

Kiva että muutkin ovat saaneet hyviä ultra kuulumisia. Ja Envis pääsee seurantaan, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tappi: mistä säkin olet ostanut tollasta ihme tarmoa tollasiin siirtoprojekteihin??? Multa ei kyllä virtaa löydy, ihan täytyy pakottaa ittensä kotihommiin.

(.) Kyllä Hippu nyt alkoi liikkua, kun ultra on takanapäin ja selvis että istukka on edessä. Liikkeet tuntuu mukavasti tuolla sivuilla.

Pakko mennä syömään.

-m- ja Hippu rv19+1

Vierailija
15/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sitten tänään ekax saikulle ja sitten 30.10 virallisesti erityisäitiysvapaalle.

Eli meikäläisellä on nyt aikaa, ja aikaa ja vielä vähän lisää aikaa. Mitäköhän mä keksisin tekemistä???????

No, joku ( anteeksi todella paljon kun en muista nimimerkkejä) on saamassa kaksoset, TUPLA ONNITTELUT SINULLE!!!!!!!!!

Ja ihanaa kuulla muiden ultra käynneistä, millään ei jaksais odottaa sitä omaa ultra aikaa. Mutta kyllä se aika koittaa pian ;)

Omassa masussa on kovaa tohinaa....mitenköhän tuo kaveri jaksaakin näin paljon, mutta mami on tietenkin kiitollinen:)))))))))

Näkyillään taas, Hanan 16+5 ja liikkuvainen vauveli

Vierailija
16/16 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki maalismammat :)

Minäkin kävin tänään ultrassa, Hyvinkään äitiyspolilla ja kappas sentään... niskapussiultran mukaan elokuussa laskettua aikaa aikaistettiin 10.3. --> 2.3. ja kun tänään tehtiin rakenneultra niin siirrettiin sitten aika takaisin siihen mitä alunperin olikin!! Eli elellään sama viikko kahteen kertaan ;)

Kysyin syytä moiseen pelleilyyn (siltä se kuulosti, kätilöopiskelija sekä kätillö keskenään kinasivat mitä tehdään). Selitys oli se, että kaikki elokuussa Hyvinkäällä ultratut ovat saaneet tod.näk. väärän lasketun ajan. Niille oli toimitettu Kätilöopistolta joku uusi laskentataulukko joka oli ohjelmoitu ultralaitteisiinkin. Ja kuukauden päästä oli havaittu, että se ei pidä paikkaansa. Kätilö sanoikin, että hänen silmä on kyllä jo vuosien myötä harjaantunut ja olivat siellä ihmetelleetkin mutta kun käsky oli käynyt niin eipä muutakaan voineet.

Minua harmittaa nyt vain se, että olisi ollut enää 6 viikkoa töitä, olin jäämässä 23.11. vuosilomalle ja siitä varhennetulle mutta nyt joudun siirtämään ja sovittelemaan työnantajan kanssa lomat uusiksi... kenkkua.

Mutta vauvalla oli kaikki ok, tosin nyt kun en ollutkaan niin pitkällä niin sukupuolesta ei saanut selvää, se vähän harmittaa.

Zeldatar 18+5 (aamulla vielä 19+6)