Paljonko on nettopalkka jos brutto on 2200/kk
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä jää n. 2200 brutosta n. 1550e.
Tilaa uusi verokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla veroprosentti 19.5 ja työkaverilla 9. Ties sitten mistä johtuu?
Työkaverilla pitkä työmatka tai jostain muusta syystä paljon vähennyksiä? Tai sitten jompikumpi tai molemmat on laskenut prosentin pieleen. Minulla putosi vero% jollain 7 prosentilla kun laitoin matkat ja silti saan palautuksia. Kilometrejä tosin tuleekin n. 500 viikossa...
Enhän mä niitä prosentteja laske, kun verottaja vaan lähettää alkuvuodesta verokortin jossa se tuleva prosentti on.
Verokortissa on vain arvio verosta ja se perustuu edelliseen vahvistettuun verotukseen.
Eli tämän vuoden verokortit ovat arvio vuodelta 2019, ellei ole itse muuttanut verokorttia.
Lopullinen verotus oikaistaan vuosiverotuksen yhteydessä.
Miinus normi verot YLE vero kirkkovero eläkemaksu sairaanhoitomaksu ja mitä muuta ( sit vielä vakuutukset) niin 1600 jotain jos vähän päälle jää.Siitä vuokrat sähköt vesi ruoka vaate kenkä työmatkat jne.aika vähän jää ostovoimaa kyllä että jos säästää on pakko niin ei syö ulkona ja leikkaa itse hiuksensa.Hammashoito myös maksaa erikseen.Sunnuntailisät pitää tietysti säilyttää sehän on tosi vaikeaa tehdä työtä viikonloppuisin ja yöllä yleensä vielä.Ei mitään etuja voi poistaa.Päivä työtä tekevät ei ymmärrä kun ovat viikonloput vapaalla ja illat.Vuorotyöläisiä on aina sorrettu.Muut nukkuu kun toiset valvoo viikonloput.
Sellaiset ihmiset kun ei kuulu kirkkoon ei myös maksa kirkkoveroa. Heillä on kymmenys systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Eläkemaksu on 165 euroa, joka menee melkein kokonaan nyt eläkkeellä oleville. Työttömyysvakuutusmaksu on 33 euroa.
Palkasta perittävä eläkevakuutusmaksu on tulonsiirto työnantajalle, joka ei myöskään kerrytä eläkettä, koska se vähennetään verotuksessa eli vastaavan summan maksat vähemmän veroa. Samoin työttömyysvak. maksu, sekin on tulonsiirto työnantajalle, koska aikoinaan uskottiin, palkan sivukuluja pienentämällä työllisyys kasvaa.
+1800