Mitä suomalaista designia rippilahjaksi?
Taas on se aika vuodesta, kun pitää kysyä tätä. Emme ole kummeja, rahaa ei haluta antaa, vaan ajatuksena jotain kotimaista designia monestakin syystä. Pojasta kyse, jos sillä on väliä. Ideoita? Mistä teillä tykättäisiin?
Kommentit (96)
Riihikuivaa eli käteistä rahaa. Voit tietysti laittaa rahat johonkin Marimekon, nahkaliikkeen tmv pikku kukkaroon.
Astia ym jutut on lähinnä ahdistavia, nuori voi sitten aikanaan hankkia sellaiset mistä itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittymällä esim. Naisyrittäjien fb-ryhmään ja esittämällä tällaisen kysymyksen, saat kuvia ja vinkkejä yrittäjien tuotteista. Usein on juuri näitä kysymyksiä, että " Etsin tällaista lahjaa" ja siellä yrittäjät mielellään esittelevät tuotteitaan.
Juu. Aivan varmasti jokainen teinipoika haluaa tuolla tavoin hankitun lahjan...
Jep. Täti-ihminen kyselee muilta täti-ihmisiltä mistä teinipojat tykkää.
Täti-ihmisillä on usein itsellä niitä teinipoikia. Jos pojilta itseltään suoraan kysyy niin luuletko että moneltakin jotain vastausta saa? Et taida tuntea teinipoikia...
Tunnen. Sitä paitsi teinipojateivät ole mikään homogeeninen ryhmä, vaan he ovat yksilöitä omine mieltymyksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittymällä esim. Naisyrittäjien fb-ryhmään ja esittämällä tällaisen kysymyksen, saat kuvia ja vinkkejä yrittäjien tuotteista. Usein on juuri näitä kysymyksiä, että " Etsin tällaista lahjaa" ja siellä yrittäjät mielellään esittelevät tuotteitaan.
Täti-ihmisillä on usein itsellä niitä teinipoikia. Jos pojilta itseltään suoraan kysyy niin luuletko että moneltakin jotain vastausta saa? Et taida tuntea teinipoikia...
Sitten täti-ihmiset varmasti tietävätkin, että teinipojat eivät pääsääntöisesti toivo suomalaista designia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sellanen savonia (tai muu kotimainen) ruokailuvälinesetti.
Mitä 15-vuotias tekee ruokailuvälinesetillä?
Kun se muuttaa opiskeleen/omilleen niin työkalut/aterimet ovat tarpeeseen.
Siihen on vielä noin neljä, jopa viisi vuotta aikaa. Lahjan on kai tarkoitus ilahduttaa nyt. Vai haluatko itse 50-vuotislahjaksi tuhkauurnan, koska kyllä sekin on tarpeen kun kuolet?
No sille flesh lightiakaan voi ostaa.
Mutta ostakaa mitä tykkäätte, ostaja/antaja päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä en ole ikinä ymmärtänyt. Kyllähän nyt aterimia saa vaikka ihan kierrätyskeskuksestakin ja ihan hyvälaatuisia ne ovat. Minä en ole vielä koskaan havainnut mitään eroa Hackmannin ja jonkun ei-merkkisen aterimen välillä. Ja luuletteko oikeasti, että ensiasuntoon muuttavalle nuorelle opiskelijalle on tärkeää saada syödä design-aterimilla?
No jopa on ideoita! Ei rippikouluikäinen poika mitään tavaraa halua.
Annat vaikka 50 euroa niin ostaa mitä ITSE haluaa. Tai anna satanen kun tuntuu rahaa olevan.
Vai vielä design-esineitä ,hih! Naurettavaa!
Ei mitään designeja, huoh.
Verkkokaupan 200 € lahjakortti, kortti ja ruusu. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Kalvosinnapit tulevat myöhemmin varmasti käyttöön, vaikkei ehkä vielä:-)
Tuleeko? Milloin ja missä? Mun 52 v mies ei ole vielä tarvinnut, sai yo-lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten täti-ihmiset varmasti tietävätkin, että teinipojat eivät pääsääntöisesti toivo suomalaista designia.
Koska eivät välttämättä tiedä mitä edes on olemassa. Mun poika sai seinäkellon ja korun, suomalaista designia. Ei olisi osannut toivoa, mutta tykkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella typerää. Lahja annetaan saajaa ajatellen, ei itseä.
No sen vuoksi tässä ideoita kyselläänkin, ettei osteta oman maun mukaan. Rahaa rippiristiin antavat muut.
Älä jaksa. "Emme halua antaa rahaa, vaan kotimaista designia." Eli ajattelette vain sitä mitä itse haluatte antaa, ette sitä mitä lahjan saaja haluaa.
Lahja ei ole mikään taloudellinen etu tai hyöty, vaan lahjalla osoitetaan ystävyyttä ja rakkautta ja mikä se lahja on, on samantekevää.
Jos lahjansaajalla on rahapula, niin suurin osa kyllä osaa pyytää rahaa tai menee sossuun, eikä sitä hoideta tavaralahjalla.
Ja mistä oletus, ettei lahjanantajalla ole hyvää makua tai tyylitajua, vaan se kuuluu vain lahjansaajalle.
Ja toisekseen, ihan jokainen itsekin tekee virhe ostoksia ja käyttämiä tavaroita pursuaa kaapit täynnä, vaikka itse ostettu.
Vierailija kirjoitti:
200 euroa vaikka ei ole edes kummilapsi? Huhhei.
Vierailija kirjoitti:
Tajuan idean siitä, että jäisi pysyvä muisto. Olisko koru mahdollinen, kun niitä nykyään miehet ja pojat käyttävät? Erityisesti juuri nuoremmat. Kalevalakorulla on oma miesten mallisto. Kalvosinnapit tulevat myöhemmin varmasti käyttöön, vaikkei ehkä vielä:-)
Minä en tajua. Itselläkin on jossain kaapeissa niitä "pysyviä muistoja", mitkä on säästetty vain velvollisuudentunteesta, eivätkä ne ole muuttuneet yhtään tärkeämmiksi, vaikka lahjan antanut rakas ihminen on kuollut. Sen sijaan muistan edelleen, kuinka ostin rippilahjarahoilla ensimmäisen oman cd-soittimeni, vaikka itse soitin on hajonnut jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 euroa vaikka ei ole edes kummilapsi? Huhhei.
Kuinka köyhiä olette? Alle 200 euron lahjan kanssa en kehtisi edes mennä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on vielä noin neljä, jopa viisi vuotta aikaa. Lahjan on kai tarkoitus ilahduttaa nyt. Vai haluatko itse 50-vuotislahjaksi tuhkauurnan, koska kyllä sekin on tarpeen kun kuolet?
No sille flesh lightiakaan voi ostaa.
Mutta ostakaa mitä tykkäätte, ostaja/antaja päättää.
Vaihtoehtoja on e h k ä muitakin kuin fleslight tai designkodintavaraa. Totta, ostaja/antaja päättää, mutta järjen käyttäminen on silti sallittua ja suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalvosinnapit tulevat myöhemmin varmasti käyttöön, vaikkei ehkä vielä:-)
Tuleeko? Milloin ja missä? Mun 52 v mies ei ole vielä tarvinnut, sai yo-lahjaksi.
Noh, puvun kanssa tyylikäs mies juhlissa pitää paitaa, jonka hihansuut näkyvät hihoista noin sentin, ja jossa on paikat kalvosinnapeille. Totta, että kaikki eivät käytä, riippuu siitä, missä piireissä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella typerää. Lahja annetaan saajaa ajatellen, ei itseä.
No sen vuoksi tässä ideoita kyselläänkin, ettei osteta oman maun mukaan. Rahaa rippiristiin antavat muut.
Älä jaksa. "Emme halua antaa rahaa, vaan kotimaista designia." Eli ajattelette vain sitä mitä itse haluatte antaa, ette sitä mitä lahjan saaja haluaa.
Lahja ei ole mikään taloudellinen etu tai hyöty, vaan lahjalla osoitetaan ystävyyttä ja rakkautta ja mikä se lahja on, on samantekevää.
Jos lahjansaajalla on rahapula, niin suurin osa kyllä osaa pyytää rahaa tai menee sossuun, eikä sitä hoideta tavaralahjalla.
Ja mistä oletus, ettei lahjanantajalla ole hyvää makua tai tyylitajua, vaan se kuuluu vain lahjansaajalle.
Ja toisekseen, ihan jokainen itsekin tekee virhe ostoksia ja käyttämiä tavaroita pursuaa kaapit täynnä, vaikka itse ostettu.
Voihan sitä tietenkin niin halutessaan ostaa lahjaksi turhaa ja tarpeetonta tavaraa, joka joutuu hyllynperukoille pölyttymään. Kukin tavallaan.
Minä ostin itselleni leijuvan kuuvalaisimen. Nuoret ovat olleet ihastuneita. Oli kyllä kalliimpi kuin satasen, mutta voisi löytyä halvemmallakin.
Osta sille raamattu.