Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suomalaista designia rippilahjaksi?

Vierailija
22.05.2022 |

Taas on se aika vuodesta, kun pitää kysyä tätä. Emme ole kummeja, rahaa ei haluta antaa, vaan ajatuksena jotain kotimaista designia monestakin syystä. Pojasta kyse, jos sillä on väliä. Ideoita? Mistä teillä tykättäisiin?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aikainen vaihe Savonialle.

Vierailija
22/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sellanen savonia (tai muu kotimainen) ruokailuvälinesetti. 

Voihan olla ettei teini tykkää niistä. Itse en voi sietää niitä ryhdittömiä suikuloita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin rahaa ja poika oli tyytyväinen. Ei mummon kahvikupit poikia kiinnosta.

Vierailija
24/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittymällä esim. Naisyrittäjien fb-ryhmään ja esittämällä tällaisen kysymyksen, saat kuvia ja vinkkejä yrittäjien tuotteista. Usein on juuri näitä kysymyksiä, että " Etsin tällaista lahjaa" ja siellä yrittäjät mielellään esittelevät tuotteitaan. 

Juu. Aivan varmasti jokainen teinipoika haluaa tuolla tavoin hankitun lahjan...

Jep. Täti-ihminen kyselee muilta täti-ihmisiltä mistä teinipojat tykkää.

Vierailija
25/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ette kummeja.Eikös useampi viikko tällä joku jankuttanut mitä lahjaa kumilapselle? Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi tänä päivänä ymmärtää oli pileet,juhlat mitkä tahansa vauvoista vareihin-Setelit,eli Raha lahjat!Kukaan ei muta halua. Itse päättävät mitä ostavat tai vanhemmat.

Vierailija
26/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi antaa lahjaksi laadukasta käyttötavaraa tulevaan kotiin? Lapsi arvostaa sinä päivänä kun muuttaa vanhempien luota pois. Itse aloin kerätä pojilleni tavaroita omaa kotia varten kun he olivat yläasteella. Annoin niitä joululahjaksi myös ja pyysin sukulaisilta kun kyselivät lahjaideoita. Pojat ymmärsivät ajatuksen, koska ovat fiksuja eivätkä pilalle lellittyjä.

En tiedä kuinka rikkaita tämän rippilapsen vanhemmat ovat, olisiko heillä varaa ostaa kerralla kaikki uutena. Minä ajattelen että on kivempi muuttaa muutaman vuoden päästä pois kun on jotain hyvää uutta tavaraa eikä pelkkiä lapsuudenkodista saatua jämää.

Vierailija
27/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsytti nuorena kun sain rippilahjaksi ja yo-lahjaksi vain rahaa. Ei jäänyt mitään muistoksi. Se oli jotenkin niin tylsää ja antajalle "helppoa".

Serkku sai koruja, astioita, kirjoja.

Myöhemmin olen miettinyt että ehkä tuo johtui perheidemme varallisuuserosta, köyhälle (=minulle) annettiin mieluummin rahaa.

Vierailija
28/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mitä lahjottava ei halua.

Oli kiusallista kun sain rippilahjaksi kaikenmaailman hopealusikkaa ja design kippoa jotka kiinnosti siinä vaiheessa kuin kilo kakkaa

Vierailija
29/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi antaa lahjaksi laadukasta käyttötavaraa tulevaan kotiin? Lapsi arvostaa sinä päivänä kun muuttaa vanhempien luota pois. Itse aloin kerätä pojilleni tavaroita omaa kotia varten kun he olivat yläasteella. Annoin niitä joululahjaksi myös ja pyysin sukulaisilta kun kyselivät lahjaideoita. Pojat ymmärsivät ajatuksen, koska ovat fiksuja eivätkä pilalle lellittyjä.

En tiedä kuinka rikkaita tämän rippilapsen vanhemmat ovat, olisiko heillä varaa ostaa kerralla kaikki uutena. Minä ajattelen että on kivempi muuttaa muutaman vuoden päästä pois kun on jotain hyvää uutta tavaraa eikä pelkkiä lapsuudenkodista saatua jämää.

Vähintäänkin pitää kysyä rippilapsen vanhemmilta, kerätäänkö jo jotain tavaraa, ja mitä se on. Kaikki eivät halua kerätä etukäteen isoja serviisejä, eikä varsinkaan niin, ettei saa itse päättää.

Vierailija
30/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittymällä esim. Naisyrittäjien fb-ryhmään ja esittämällä tällaisen kysymyksen, saat kuvia ja vinkkejä yrittäjien tuotteista. Usein on juuri näitä kysymyksiä, että " Etsin tällaista lahjaa" ja siellä yrittäjät mielellään esittelevät tuotteitaan. 

Niin, pitäisi antaa nuuskaa, sähkötupakkaa ja bensalahjakortti.

Vierailija
31/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. He ovat sinun lapsiasi ja tietenkin kysyit mitä haluavat ja tarvitsevat.

Vierailija
32/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensaan kyllä menee rahaa, jos nuori liikkuu harrastuksiin mopolla. Ei huono ajatus.

Vierailija
33/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin rahaa ja poika oli tyytyväinen. Ei mummon kahvikupit poikia kiinnosta.

Ei ne kiinnosta tyttöjäkään. Tyttöjä ei kiinnosta myöskään Kalevala-korut, vaikka niitä niin mielellään annetaankin lahjaksi. Rahaa tai lahjakortti, jos ei ole erikseen toivottu jotain tiettyä.

Vierailija
34/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti-ihmisillä on usein itsellä niitä teinipoikia. Jos pojilta itseltään suoraan kysyy niin luuletko että moneltakin jotain vastausta saa? Et taida tuntea teinipoikia...

Vierailija
35/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä 15-vuotias tekee ruokailuvälinesetillä?

Kun se muuttaa opiskeleen/omilleen niin työkalut/aterimet ovat tarpeeseen.

Vierailija
36/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensaan kyllä menee rahaa, jos nuori liikkuu harrastuksiin mopolla. Ei huono ajatus.

Tuo hyödyttäisi vain rippilapsen vanhempia. Ei se lapsi itse mitään ylimääräistä saisi.

Vierailija
37/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala Aalto vati teräksinen

Vierailija
38/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan idean siitä, että jäisi pysyvä muisto. Olisko koru mahdollinen, kun niitä nykyään miehet ja pojat käyttävät? Erityisesti juuri nuoremmat. Kalevalakorulla on oma miesten mallisto. Kalvosinnapit tulevat myöhemmin varmasti käyttöön, vaikkei ehkä vielä:-)

Vierailija
39/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä 15-vuotias tekee ruokailuvälinesetillä?

Kun se muuttaa opiskeleen/omilleen niin työkalut/aterimet ovat tarpeeseen.

Siihen on vielä noin neljä, jopa viisi vuotta aikaa. Lahjan on kai tarkoitus ilahduttaa nyt. Vai haluatko itse 50-vuotislahjaksi tuhkauurnan, koska kyllä sekin on tarpeen kun kuolet?

Vierailija
40/96 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele vaikka pojan vanhemmilta. Mutta osta sellaista designia, joka on oikeasti made in Finland, eikä missään Thaimaan hikipajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän