Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suositelkaa mulle jotain kasveja uuteen kotiin, jotain helppohoitoisia, yleensa onnistun kaikki kokeiluruukkukukkani alta aika yksikon tappamaan. :(

Vierailija
12.10.2006 |

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon pitäytynyt esim. anopinkielissä. Ei tarvi juuri kastella tai muutakaan. Toinen hyvä on leidipalmu jota myös tikapuukasviksi kutsutaan. Traakkipuu myös on pysynyt hengissä. Näissä on sekin hyvä puoli, että eivät kasva kovin nopeasti.

Vierailija
2/54 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

traakkipuu ja sainpaulia. nää on mulla pysyneet elossa ja kukoistavat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä lajiketta mutta on laiskan ihmisen kukka. kaunis kuin mikä. kerran kuussa upotan veteen ja valutan liiat pois. kukkii taukoamatta..

Vierailija
4/54 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta taskujuorua, kaikki samasta alusta lähteneitä. Taskujuoru kestää mitä vain (minäkin olen rehuntappajatyyppiä) ja sitä saa lisätty tosi helposti pistokkaasta.

Jostain syystä olen pärjännyt myös rohtoaloen ja posliinikukan kanssa.

Vierailija
5/54 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta kun armahdin sitkeän sissin ja annoin vettä niin kiitollisena oikein ryöpsähti uuteen kukoistukseen.

anopinkieli on kanssa mainio hämärän paikan kasvi.

lisäksi erilaiset kaktukset ja mehikasvit on tosi helppoja hoitaa, hädin tuskin tarvii kastella.

Vierailija
6/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehikasveja?

Vierailija
7/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitkäikäisimmät kasvit ovat olleet palmuvehka ja joulukaktus ja "vanhapoikakaktukset". Jotkut noista ovat yli kymmenvuotiaita.

Sen sijaan muiden kasvien kanssa en onnistu... Useampi muratti, orkidea ja flamingonkukka on hoidossani kuollut, sekä moni sellainen ruukkukasvi, jonka nimeäkään en muista. Hitsi, kun oppisin noita mainittuja hoitamaan!

Vierailija
8/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönsyliljaa ei pysty tappamaan vaikka yrittäisi. Olen saanut rönsyliljan joskus 90-luvulla enkä ole vielä koskaan vaihtanut siihen multia. Substralia annan joskus. Yleensä kuivatan sen puolikuoliaaksi ennenkuin kastelen. Ilmeisesti se rakastaa sitä koska kukkiminen on jatkuva riesa ja leikkaaminen.

Vierailija
9/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut hengiltä viisi kaktusta. Kyllä niistäkin kannattaa siis lukaista hieman etukäteen.

Vierailija
10/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloe vera eli lääkeaaloe

Vierailija
11/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 00:37"]

mehikasveja?

[/quote]

Mehikasveista vain rahapuu on helppo. Itse ainakin en osaa hoitaa mehikasveja, vaan kastelen niitä liikaa. Miten siis löytää oikea kauhun tasapaino niiden suhteen? Multa/ istutusalusta rutikuiva, mutta vettä ei saa antaa kuin kaksi pisaraa kuukaudessa?

Vierailija
12/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

bonsai-puu

Vierailija
13/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönsyliljalle ääni täältäkin! Myös anopinkieli ja nukkuliisa ovat olleet kuolemattomia huonolla hoidolla. Samoin joku tuuttiananas, joka on heittänyt sata volttia pöydältä lattialle hoitokissan ja lasten toimesta! Vettä muistan antaa sille ehkä kerran kuukaudessa eikä yksikään lehti ole kuivunut. Oli pakko tarkistaa, onko se sittenkin muovia :D

Vierailija
14/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Aralia yli kymmenen vuotta enkä tosiaankaan ole mikään viherpeukalo.

Olen ottanut siitä pistokkaitakin monesti.

Vierailija
15/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 00:52"]

Rönsyliljaa ei pysty tappamaan vaikka yrittäisi. Olen saanut rönsyliljan joskus 90-luvulla enkä ole vielä koskaan vaihtanut siihen multia. Substralia annan joskus. Yleensä kuivatan sen puolikuoliaaksi ennenkuin kastelen. Ilmeisesti se rakastaa sitä koska kukkiminen on jatkuva riesa ja leikkaaminen.

[/quote]

Kyllä pystyy, eikä ole näkynyt ensimmäistäkään kukkaa. Tämä on tosin kitunut pisimpään jopa minun hoidossani. Muita jokseenkin pitkäikäisiä (lue: noin puoli vuotta) ovat olleet varjossakin viihtyvä kultaköynnös ja santpauliat.

Vierailija
16/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehka on minun valintani! Yhden tapoin liialla kastelulla, mutta sen jälkeen on mennyt hyvin :)

Vierailija
17/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkideoista phalaenopsis eli perhoskämmekkä on oikeasti helppo, jos vaan valon määrä on sopiva. Tarvitsee siis paljon valoa, mutta ei kestä suoraa auringon porotusta. Kastelu vasta, kun juuret ovat rutikuivat ja hopeanvalkoiset, sitten liotus reilu puoli tuntia, valutat vedet pois ja unohdat taas ikkunalle seuraavaksi kuukaudeksi :) todella kaunis kasvi, mutta tosiaan tarkka valon määrästä. Edellisessä asunnossani kasvatin niitä menestyksekkäästi, mutta tässä nykyisessä en saa mitenkään edes kukkimaan uudelleen, harmi.

Vierailija
18/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkidea ei siedä vetoa yhtään, joten kaikissa asunnoissa ei pärjää. Rahapuu ja anopinkieli on helppohoitoisia.

Vierailija
19/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkidea ei siedä vetoa yhtään, joten kaikissa asunnoissa ei pärjää. Rahapuu ja anopinkieli on helppohoitoisia.

Vierailija
20/54 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehkalle minultakin ääni. Helppo.