Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkea Dubaissa: Auto maksaa miltsin, rekisterikilpi 9 miltsiä...

Vierailija
22.05.2022 |

Raha tekee onnelliseksi! Rikkaat ja vallakkaat ovat sen aina tienneet...
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000008831882.html

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa todella mitä kulttuurinähtävyyksiä Dubaissa on.

Vierailija
42/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tonne haluaa suomalaiset, persaukiset turistit, mennä huuli pyöreenä miljonäärejä tuijottamaan ja ottamaan itsestään selfejä uima-altaalla. Ah, miten ihanaa, melkein kuin olisi itsekin miljonääri.

Kuinka niin persaukiset? Ei ainakaan suomen mittakaavassa.

Luulen, että turisteja tuonne houkuttelee rannat, takuulämmin sää, lyhyet lennot ja se, ettei tarvitse katsellä känniörveltäviä turisteja.

Hki-Dubai 6 h 16 min lyhyt??

Onhan se lyhyt. Varsinkin jos miettii sitä lämmintä säätä vuoden ympäri. Vai mistä löydät lähempää? Jos ei kuitenkaan pohjois-afrikkaan halua

Se ei ole lyhyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vaikka tuon pääjehun tytär oli kuinka rikas ja varmasti sai kaiken, minkä rahalla voi ostaa, hän yritti paeta sieltä ja apunaan oli suomalainen nainen, joka on kertonut tästä. Häntäkin yritettiin uhkailla ja ostaa hiljaiseksi, mutta suomalaisena vapauteen tottuneena ihmisenä ja naisena ei suostunut. 

Lopulta se raha ei olekaan kaikki, vaan muut asiat menevät sen edelle paljon tärkeämpinä.

Naisen asema ei tuolla ole koiraa kummemman. Miehet pyörittää maata ja perheitään ja naisilla ei ole mitään sanavaltaa mihinkään. Nuoret naiset naitetaan vanhoille äijille, isän liikekumppaneille, ja verhotaan kaapuihin. Edes passia ei saa itse pitää, eikä lentolippua ulkomaille ostaa, ilman miehen lupaa.

No on siellä paljon parempi elämä naisilla, kuin 95 % muista muslimivaltioista.

Vierailija
44/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos tulot ovat miljardeja...

Vierailija
45/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tonne haluaa suomalaiset, persaukiset turistit, mennä huuli pyöreenä miljonäärejä tuijottamaan ja ottamaan itsestään selfejä uima-altaalla. Ah, miten ihanaa, melkein kuin olisi itsekin miljonääri.

Luulen, että turisteja tuonne houkuttelee rannat, takuulämmin sää, lyhyet lennot ja se, ettei tarvitse katsellä känniörveltäviä turisteja.

Onhan se lyhyt. Varsinkin jos miettii sitä lämmintä säätä vuoden ympäri. Vai mistä löydät lähempää? Jos ei kuitenkaan pohjois-afrikkaan halua

Se ei ole lyhyt.

On monien mielestä. Ovat varmaan tottuneet pidempiin lentoihin kuin sinä. Ihan riippuu siitä, mihin vertaa.

Vierailija
46/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa todella mitä kulttuurinähtävyyksiä Dubaissa on.

Moskeijia?

Ehkä kulttuurimatkalle kannattaa valita joku toinen kohde. Dubai on sopivampi löhölomailuun ja sporttisiin aktiviteetteihin.

Vierailija
47/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hki-Delhi lähes sama.

Vierailija
48/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9: Täälläkin ollut monia ketjuja, joissa bloggaamista ei pidetä "oikeana työnä"... Heh! Kateutta...

En pidä sitä vieläkään. Monella alalla voi tienata mutta ei se siitä tee oikeaa tai hyvää työtä. Itse arvostan niitä töitä jotka tähtäävät yleisen hyvinvoinnin lisäämiseen, ilmastonmuutoksen torjumiseen, jne.

Vierailija
49/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen , että olen onnellisempi istuessani puhtaan veden äärellä , linnut laulavat, hiirenkorvat puissa aukeamassa lehdiksi. Olen käynyt Dubaissa, lähellä päätynyt töihinkin sinne. Marmoria, hunnutettuja ihmisiä, eristettyjä alueita, kieltoja naisille. En kadehdi pätkääkään miljardöörejä siellä. Enkä matkusta enää sinne.

Vierailija
50/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta mikä se sellainen suurkaupunki on, jossa ei ole edes oopperataloa?

Vähän sama kun sanoisi, että mikä se sellainen suurkaupunki on, jossa ei edes ole kilometrien pituista hiekkarantaa?! Tai guggenheim-museota? Tai maailman top20:n kuuluvaa ravintolaa?

Vierailija
51/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hki-Delhi lähes sama.

Mutta delhi on paskainen lää vä, rannatkin täynnä roskia ja nark keja. Kuka sinne haluaa. Mitään edes uskalla syödä, ellei halua ripulia loppumatkaksi.

Vierailija
52/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus keskusteluun: Dubai on yksi osavaltio (emiirikunta) "Arabian Yhdysvalloissa" eli Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa eli Emiraateissa.

Joskus teen duunikeikkaa Abu Dhabiin, ja sitä myötä tullut paikallinen meno muutenkin tutuksi kuin turistiläystäkkeistä. Jahka kakarat ovat omillaan, parin vuoden expatti voisi olla paikallaan.

Vierailija
53/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vaikka tuon pääjehun tytär oli kuinka rikas ja varmasti sai kaiken, minkä rahalla voi ostaa, hän yritti paeta sieltä ja apunaan oli suomalainen nainen, joka on kertonut tästä. Häntäkin yritettiin uhkailla ja ostaa hiljaiseksi, mutta suomalaisena vapauteen tottuneena ihmisenä ja naisena ei suostunut. 

Lopulta se raha ei olekaan kaikki, vaan muut asiat menevät sen edelle paljon tärkeämpinä.

Naisen asema ei tuolla ole koiraa kummemman. Miehet pyörittää maata ja perheitään ja naisilla ei ole mitään sanavaltaa mihinkään. Nuoret naiset naitetaan vanhoille äijille, isän liikekumppaneille, ja verhotaan kaapuihin. Edes passia ei saa itse pitää, eikä lentolippua ulkomaille ostaa, ilman miehen lupaa.

Naisen paikka on miehen alapuolella joka aviomiehen tai miespuolisien sukulaisen holhouksessa. Dubaissa asiat ovat kuten pitääkin.

Vierailija
54/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9: Täälläkin ollut monia ketjuja, joissa bloggaamista ei pidetä "oikeana työnä"... Heh! Kateutta...

Menkää köyhät vaan yliopistoon opiskelemaan pienellä opintotuella. Sen jälkeen sitten pääsettekin johonkin hommaan naurettavalla palkalla! Hah hah!

Vierailija
55/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimpa syntynyt Dubaihin rikkaaksi öljysheikiksi. Siellä on kaikki miten pitääkin jotta voi elää laadukasta elämää.

Vierailija
56/56 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkea Dubaissa.  projari insinööri, 20 kiloa ..käteen.  Asunto upeassa kondossa.  Säästän 3 vuodessa  kämppärahat.

20 000 vuodessa ei ole kovin paljon mutta pääasia on että teet jotain mihin itse uskot. Puhut kämppärahoist niin tarkoitat varmaan Dubain kämppiä etkä Suomen? Siis miksi palaisitkaan tänne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi