Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hauskoja tapoja paljastaa raskaus isovanhemmille

Vierailija
22.05.2022 |

Millaisia hauskoja tapoja teillä on ollut tai tiedätte jonkun käyttäneen paljastaa raskaus tuleville isovanhemmille?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän sama kuin vakavasta sairaudesta kertominen omille aikuisille lapsille. Että ottaisko kuvan hautakivestä ja siihen photoshoppaisi oman nimensä? Vai miten olisi videonpätkä, jossa heittää veiviä tai siivoaa vimmalla ja T-paidassa lukee, että Kuolinsiivous ay? Kun ei osata asiallisesti kertoa, mistä on kyse.

Kumpi mahtaa olla iloinen yllätys, uusi lapsi vai kuolema? Kummasta voi rempseästi vitsailla ilman, että kukaan pahoittaa mieltänsä?

Vierailija
22/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän sama kuin vakavasta sairaudesta kertominen omille aikuisille lapsille. Että ottaisko kuvan hautakivestä ja siihen photoshoppaisi oman nimensä? Vai miten olisi videonpätkä, jossa heittää veiviä tai siivoaa vimmalla ja T-paidassa lukee, että Kuolinsiivous ay? Kun ei osata asiallisesti kertoa, mistä on kyse.

Kumpi mahtaa olla iloinen yllätys, uusi lapsi vai kuolema? Kummasta voi rempseästi vitsailla ilman, että kukaan pahoittaa mieltänsä?

Riippuu tapauksesta. Joillekin lähiomaisen kuolema on lähinnä iloinen perintötapahtuma kun taas lapsenlapsen syntymä uusi riesa lapsenhoitopyyntöineen ja uusine rahanmenoineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut vanhemmilleni, että saamme lapsen. Ihan ilman kommervenkkejä.

Juuri näin. Kaikki nämä mukahauskat temput (esim. mennään kylään omien vanhempien luo, laitetaan uuni päälle ja laitetaan sinne uuniin yksi pulla paistumaan) herättävät vain myötähäpeää.

Myötähäpeä on yksi koko maailman turhimmista ja typerimmistä tunteista. Jos asianomaisia ei itseään hävetä, miksi sitten tuhlata omaa energiaansa häpeämiseen heidän puolestaan?

Vierailija
24/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tuliaisiksi pönttöön survottu telkkä.

Vierailija
25/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tietää tulevani mummuksi kun lähetin lapsilleni kuvan pääsiäiskoristeestani (keraamiset kukko ja kana tipuineen) ja toivottelin hyvää pääsiäistä. Poikani vastausviestissä kiitteli ja mukana oli ultraäänikuva tulevasta lapsesta, tekstinä, että heillekin on tulossa tipunen. Oli valtava yllätys, koska poikani oli tuolloin jo 38 v. Nyt lapsia on kolme ja sama homma tämän kolmannen kanssa, pääsiäiskortin välissä oli ultrakuva ja hauska runo. Mukavia minusta nuo olivat, eikä ensimmäinen varmaan ihmeemmin suunniteltu, tilaus vain tuli kohdille.

Vierailija
26/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kahvia ja munkkipossuja tuliaiseksi. Jos ei siitä keksi niin olkoon keksimättä.

Vierailija
27/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää ihmeessä joku hassunhuikea juttu ja kuvatkaa siitä vielä helvetisti älämölöä sisältävä video youtubeen. Sitten olette kuin aitoja ömeerikkalaisia.

Vierailija
28/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin asiasta lapsen ollessa pari vuotias kun tavattiin hautajaisissa.

Vierailija
29/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaiken pitäisi aina olla niin helvetin vakavaa ja virallista? Miksei voisi joskus olla jotain hauskaa ja yllättävää? Mun vanhemmat ei ikipäivänä uskoisi että olen raskaana, niin musta olisi kiva keksiä niille joku ylläri millä asian paljastaa. En harrasta somea niin en ole someen mitään kuvaamassa.

Ap

Vierailija
30/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan pahoittaisi mieltään, kun vakavasti sairas vitsailee omasta kuolemastaan?

Vierailija
31/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaiken pitäisi aina olla niin helvetin vakavaa ja virallista? Miksei voisi joskus olla jotain hauskaa ja yllättävää? Mun vanhemmat ei ikipäivänä uskoisi että olen raskaana, niin musta olisi kiva keksiä niille joku ylläri millä asian paljastaa. En harrasta somea niin en ole someen mitään kuvaamassa.

Ap

Muista, että sun vanhemmat voi myös tyynesti sivuuttaa hassunhauskan yrityksesi ja sitten sinä väännät siinä rautalangasta asiaa, jonka olisi voinut selkeästikin kertoa.

Vierailija
32/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt joitakin kaivelee, että ap haluaa kertoa raskaudestaan hauskasti... Antakaa ap:n tehdä kuten hän itse haluaa, teistä tod.näk. kukaan ei ole sen tulevan lapsen isovanhempi.

Jos ap kerran kyselee täällä ihmisiltä mielipidettä niin kai sen nyt saa kertoa.

Vierailija
33/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt joitakin kaivelee, että ap haluaa kertoa raskaudestaan hauskasti... Antakaa ap:n tehdä kuten hän itse haluaa, teistä tod.näk. kukaan ei ole sen tulevan lapsen isovanhempi.

Jos ap kerran kyselee täällä ihmisiltä mielipidettä niin kai sen nyt saa kertoa.

Ap ei kysynyt mielipidettä, vaan tapaa jolla toteuttaa raskaudesta kertominen...

Vierailija
34/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kysynyt mielipidettä, vaan tapaa jolla toteuttaa raskaudesta kertominen...

Niin ja vastaus oli että ihan vaan puhumalla kuten normaalit ihmiset. Mikä ongelma?

Vierailija
35/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap minä komppaan sinua tässä asiassa! Olen itse tosikko enkä ymmärrä useinkaan huumoria, mutta kyllä jokaisella on oikeus kertoa raskaudestaan kuten itse haluaa, oli se sitten toteamalla tai toteuttamalla joku mauton tempaus esimerkiksi. Enkä nyt sano, että sinä olisit mautonta tempausta toteuttamassa, mutta vaikka olisitkin, niin sinun asiasihan se on. Ja itsehän sinä vanhempasi parhaiten tunnet, ja tiedät kuinka tässä asiassa olisi parasta toimia.

Onnea raskaudesta ja toivottavasti raskaudesta kertominen menee nappiin!

Vierailija
36/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jotenkin sitä toivoisi että ihan vaan se uutinen lapsen saamisesta itsessään olisi hauskaa ja yllättävää ilman mitään ihme showta. Mutta kukin toki tavallaan jos se ei jostain syystä riitä.

Vierailija
37/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta viemisiksi ovikoriste "mummola"

Ei oikein viitsi kerrostalon oveen laittaa.

Laita alaoveen 🤣

Vierailija
38/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin, että olen paksuna. Ja toiselle sanoin saman sähköpostilla, kun livenä kertominen jännitti.

Vierailija
39/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin äidilleni ja kysyin istuuko tukevasti. Sitten onnittelin mummua ja kerroin, että sylissäni on vauva, hänen lapsenlapsensa. Kerroin siis vasta siinä vaiheessa kun vauva oli syntynyt.

Vierailija
40/67 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy äiteeltä neuvoa että etupyypyylle kävi jotain ja nyt oksettaa kokoajan.